Toon posts:

windows update error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedere dag installeert windows xp bij mij de volgende update:

KB828026: Essentiële update voor de scriptopdrachten van Windows Media Player

Daarna reboot ik waarbij hij de volgdne dag doodleuk weer deze update gaat installeren. En dat nu al 1 week lang.

Wie weet wat ik hier aan kan doen?

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 16:19
Ik heb het zelfde maar ik kan er ff nog niets over vinden

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb dat zelfde ook al sinds deze update er staat. Hij is al -tig keer correct geinstalleerd maar hij blijft'm oppakken. Na ja, dubbel genaaid houdt beter zullen we maar zeggen. :P

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 14:49

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:16:
Iedere dag installeert windows xp bij mij de volgende update:

KB828026: Essentiële update voor de scriptopdrachten van Windows Media Player

Daarna reboot ik waarbij hij de volgdne dag doodleuk weer deze update gaat installeren. En dat nu al 1 week lang.

Wie weet wat ik hier aan kan doen?
1. In Config scherm > Software > De patch uninstallen. Windows .. Hotfix Q828026).
2. De patch downloaden van http://www.microsoft.com/...a165e667c1&displaylang=en Let op: wel Nederlands selecteren als dat je taal is.
3. Handmatig downloaden en installeren.

8)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Reboot je de PC na het installeren van de update? (Nav van [rml][ W2k] WindowsUpdate installeert dezelfde update dubbel[/rml] heb ik de betreffende update maar uitgesloten van het updaten; scheelt je een hoop irritatie. ;))

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
reboot altijd hierna heb patch al geuninstalled die andere patch eroverheen --> zelfde probleem.

windows media player er af gepleurd --> reboot --> opnieuw geinstalled --> update weer die zelfde update de hele tijd.

Zijn die lui bij microsoft nou dom of dom? die update zou toch ook in de nieuwe versie van windows media player moeten zitten?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:17

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Heeft allemaal geen zin...

Ik zelf mag elke dag opnieuw KB826939 downloaden :(
Alles geprobeerd, handmatig, automatisch etc etc

Op de MS KB/forum stond iemand die z'n Catroot2 folder had verwijderd, reboot naar Safe Mode en dan de patch opnieuw installeren... :|

hielp dus niet bij Buzz_Lightyear

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

pven schreef op 27 februari 2004 @ 11:34:
heb ik de betreffende update maar uitgesloten van het updaten; scheelt je een hoop irritatie. ;))
pven geeft toch het goeie werkende antwoord? sluit deze update uit op http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp

let op dit is de nederlandse site he!!!

Verwijderd

Topicstarter
zo te zien zijn ze wakker bij microsoft want hij doet het nu goed.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 17:34

jasjenl

Liab A Tymo

Even een kick van dit oude topic, want ik heb sinds deze week exact hetzelfde probleem op twee verschillende computers. Windows media player 9 was op allebei de pc's al lang geïnstalleerd en ook deze update stond er al maanden op (de installatie history van windows update geeft aan dat de update op 3 maart al geïnstalleerd was en sinds woensdag 12 mei krijg ik elke dag weer een melding dat hij deze update wil installeren). Het verbaast mij dus dat ik dit probleem op twee verschillende pc's met ingang van dezelfde dag weer heb terug gekregen (ene pc is op mijn werk, de andere thuis, dus andere netwerk omgevingen, maar wel allebei winxp prof). De methode van het handmatig verwijderen en herinstalleren van de update heeft voorheen wel eens geholpen bij deze update (want destijds in maart had ik ook al soortgelijke problemen met deze update), maar dat werkt nu dus niet meer, elke keer na een herinstallatie geeft windows update toch weer aan dat ie 'm wil installeren.

Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem en hopelijk een oplossing die beter werkt dan wat hier al gesuggereerd is?

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Inmiddels ben ik er wel achter dat ik lang niet de enige ben die dit probleem heeft: in google groups heb ik dit gevonden en dat beschrijft exact mijn situatie. Blijkbaar hangt het samen met een andere update die vorige week is uitgekomen, dat verklaart wel waarom ik ineens dit probleem sinds vorige week weer heb. Het volledig de-installeren van mediaplayer 9 en daarna weer herinstalleren zou het probleem moeten oplossen, maar ik neem aan dat Microsoft zich onderhand wel bewust zal zijn van de problemen met deze updates. Ik wacht nog maar even af of er binnenkort een nieuwe versie van de fixes komt, want heel mediaplayer 9 verwijderen en weer terugzetten heb ik niet zo'n trek in (met name omdat dat volgens mij alleen via system restore kan :( )

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb trouwens dit probleem volgens mij nu kunnen fixen door simpelweg de setup van Media Player 9 weer opnieuw te draaien (Program Files\Windows Media Player\setup_wm.exe). Ik heb verder niks ge-uninstalled, gewoon die setup starten en dan gaat ie weer allerlei setup bestanden downloaden. Zowel thuis als op mijn werk is de dagelijkse media update nu verdwenen :)
Pagina: 1