[Win2k] HD wil niet op UDMA maar PIO

Pagina: 1
Acties:

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
Ik heb 2x een WD 80Gb 7200Rpm 8MB harddrive. Primary master staat win2k [FAT32] op, de slave is opslag [FAT32]. Onlangs MBR gecrasht van de slave, matig, maar ok. Partitie verwijderd met Ranish Part Manager, nieuwe FAT32 aangemaakt. Kom ik in Win2k Pro, ziet hij de HD alleen als PIO (Bij primary ide channel en dan advanced settings staat device 1 wel op UDMA if available. De HD draait ook echt op PIO, niet echt best als je 800meg bestanden wilt overpompen.
Ik heb vervolgens de kabels omgedraait, vervangen, alles geprobeerd, niks. HD in mn server gestampt, daar draait hij prima op UDMA, Win2k Server!
Vervolgens nieuwe VIA drivers over Mobo heengeramd. Geen verschil.

Ideeen?!?! Ik heb geen zin om win opnieuw te installeren!

R&D professional

Verwijderd

Heb je de BIOS ook nagekeken? Misschien dat door de crash die je beschrijft instellingen zijn gewijzigd?

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:54

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Welk mobo heb je? Zijn het ook nieuwe IDE kabels?

waarom geen NTFS ipv FAT32 :?

An Explanation of l33t Speak

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

In Device manager de drivers van je (primary) ide controller en de schijf die problemen geeft verwijderen, rebooten en ze worden opnieuw geïnstalleerd, misschien pakt ie em dan wel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door blobber op 27-02-2004 11:40 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Volgens mij zijn PIO en UDMA echt BIOS instellingen en niet iets dat je in Windows instelt..

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
_/-\o_ Blobber _/-\o_

Respect. Ik heb met deze theorie een keer een windows goed naar de haaien geholpen en met een kloppend hard toch maar uitgevoerd, maaaaaaaar dit keer ging hij goed! Allebei de HD's draaien nu weer op UDMA mode 5 en ik ben nu weer met een geile 30MB s aan het pompen.

Op alle andere reacties, alles is 1 jaar oud, het MB is een ASus A7V333, staat in mn quote en verder is dat niet alleen een bios iets, oook windows, dat blijkt wel weer!

Thanx Blobber ;)

R&D professional

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

mr_wizard schreef op 27 februari 2004 @ 12:01:
_/-\o_ Blobber _/-\o_
[...]
Thanx Blobber ;)
Your welcome, Any Time ;)
Ik heb dit probleem onlangs namelijk ook gehad en toen ging dit ook goed :)

[ Voor 20% gewijzigd door blobber op 27-02-2004 15:51 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1