Toon posts:

Beheertools Samba

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welke tools zijn er zoals om Samba vanaf een Windows werkstation te beheren? :?

Dat is een vraag waar wij het antwoord op moeten vinden in een project over Linux. We hebben op het moment Webmin geinstalleerd en geconfigureerd. Dat werkt allemaal prima. Nu moeten wij nog 2 alternatieven noemen en beschrijven.

Wat zijn 2 goede alternatieven voor Webmin? Noem indien mogelijk ook plus- en minpunten van de alternatieven.

Mijn dank is groot! _/-\o_

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:23
Als je een Windows NT service pack uitpakt met bijvoorbeeld WinRAR. Dan vind je daarin een aantal tooltjes als, usrmgr.exe en svrmgr.exe als ik het me goed herinner..althans iets in die trand. Met deze tooltjes kun je ook users e.d. beheren op een Samba server.

Ik draai zelf samba 2.2.8 en daar werkt het overigens nog niet mee...misschien dat samba 3.x het wel ondersteund..maar dat moet je zelf even uitzoeken :)

Je zou ook de ZAK (Zero Administration Kit) van Microsoft kunnen downloaden. Hier zitten deze tools ook in plus wat extra's van Bill ;)

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 15:28
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:09:
Welke tools zijn er zoals om Samba vanaf een Windows werkstation te beheren? :?

Dat is een vraag waar wij het antwoord op moeten vinden in een project over Linux. We hebben op het moment Webmin geinstalleerd en geconfigureerd. Dat werkt allemaal prima. Nu moeten wij nog 2 alternatieven noemen en beschrijven.

Wat zijn 2 goede alternatieven voor Webmin? Noem indien mogelijk ook plus- en minpunten van de alternatieven.

Mijn dank is groot! _/-\o_
Je kan misschien is zoeken op http://www.sourceforge.net

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:10
• Swat, dit is de web-based configurator die bij Samba geleverd wordt
• sshserver+putty

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

http://ftp.easynet.be/samba/GUI/

kijk hier is rond, ik gebruikte vroeger SWAT die is errug uitgebreidt met de instellingen.

Mistakes are proof that you are trying...

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Swat uiteraard ook (zit standaard bij Samba, is ook web-based).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
de usrmgr.exe en svrmgr.exe werken met samba. Daarvoor moet je in samba zelf in je smb.conf de backend commando's aangeven voor useradd en dergelijke (meestal via smbpasswd, maar ikzelf heb ook een ldap backend en dan gaat dat via scripts, maar dat kan je dus allemaal zelf bepalen). Printer management gaat gewoon via de standaard windows nt spoolservice, dat slikt samba allemaal erg aardig.
Misschien dat je nog een rpcclient voor windows kan vinden, daarmee zou je het ook kunnen en je kunt natuurlijk altijd putty noemen :)

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:23
webmin werkt trouwens ook erg fijn! :)

Verwijderd

Topicstarter
Seth4Chaos schreef op 27 februari 2004 @ 11:15:
http://ftp.easynet.be/samba/GUI/

kijk hier is rond, ik gebruikte vroeger SWAT die is errug uitgebreidt met de instellingen.
Ah, dankjewel! Ik zal even wat proberen. _/-\o_

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ik ga met tomaat mee... webmin werkt prima...

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op 27 februari 2004 @ 11:19:
ik ga met tomaat mee... webmin werkt prima...
Ja, daar ben ik het ook mee eens, maar wij moeten ook nog 2 alternatieven hebben en daarom is deze topic gestart! :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Vraagje: Waarom ga je zelf niet zoeken ? Zo moeilijk moet het niet zijn om met behulp van google.com een paar alternatieven te vinden ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 27 februari 2004 @ 11:35:
Vraagje: Waarom ga je zelf niet zoeken ? Zo moeilijk moet het niet zijn om met behulp van google.com een paar alternatieven te vinden ?
Antwoord: Omdat ik eerst niets kon vinden...

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:50:
[...]

Antwoord: Omdat ik eerst niets kon vinden...
aha, als jij Wortels moet hebbe ga je zeker ook naar een bouwmarkt? :{

als je gewoon op samba.org > gui interfaces kijkt zie je al een lijst :X

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt me wel te vinden, en het is hier natuurlijk geen plaats om anderen je huiswerk te laten maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.