Toon posts:

[Installatieprobleem laptop] win2000 blue screen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag :)

Ik heb hier een Compaq nx9010 bij me staan. Daarbij zijn een heleboel cd's gekomen met daartussen de Compaq Operating System CD met windows 2000 op. Tevens steekt er nog een driver restore cd bij.

De handleiding vertelde me op te starten met de Compaq Operating System CD in. Ik moet er namelijk nog een besturingssysteem opzetten. Er zit een nieuwe harddisk in.

Normaal is dat een koud kunstje, alles gaat bijna automatisch. Doch, nadat de voorbereidingen voor de installatie zijn gebeurd, krijg ik volgend blue screen :

Ik zal het gemakkelijkheidshalve volledig overtypen :

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

The problem seems to be caused by the following file : partmgr.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps :

Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask yoru hardware or software manufacturer for anyt windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable bios memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restrat your computer, press F8 to select Advanced startup options, and than select safe mode.

Technical information:

*** STOP: 0x00000050 (0xF77074AB, 0x00000000, 0XF77074AB, 0x00000000)

*** partmgr.sys - Address F77D74AB base at F77D5000, DateStamp 00000000

Voila, dat was om de duidelijkheid te bevorderen ;)

Het is een nieuwe laptop die pas terug uit herstelling komt. er is nog garantie op. Wat raden jullie mij aan?

- de harddisk er uithalen / insteken of iets anders qua hardware uithalen / insteken
- die dingen in bios uitschakelen
- bios resetten? (hoe & waar in laptops?)
- heel het boeltje terugsturen met een briefje "HET WERKT NIET!!!" ;)

?

• Bassa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2021

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hmmm... dit klinkt bekend in de oren. Dit heb ik ook gehad met een Compaq. En het probleem was dat ik een verkeerde cdrom gebruikte... Ik weet niet meer precies welke cdrom ik toen gebruikte, als ik er op kom zal ik het posten.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Merely schreef op 27 februari 2004 @ 11:12:
Hmmm... dit klinkt bekend in de oren. Dit heb ik ook gehad met een Compaq. En het probleem was dat ik een verkeerde cdrom gebruikte... Ik weet niet meer precies welke cdrom ik toen gebruikte, als ik er op kom zal ik het posten.
Het lijkt me erg sterk dat ik de verkeerde zou gebruiken. Deze is er gewoon bijgeleverd.

ben bezig met memtest.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Wij hebben inmiddels al ook een aantal NX9010's in gebruik en we hebben van de eerste een standaard Ghost-Image gemaakt, dat werkt perfect.. Echter gebruiken we alleen WinXP op die dingen dus ik kan je helaas hiermee niet helpen denk ik..

Verwijderd

Topicstarter
Excuseer mij trouwens. Het IS win XP

Ik heb het iets te druk denk ik ... ben met verschillende platformen bezig op het moment

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:59

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Een nieuwe harddisk erin?
Is het niet zo dat op die "oude" harddisk een deel van de recovery files staan :? (zo is het tenminste met mijn Packard Hell) :(

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
Buzz_Lightyear schreef op 27 februari 2004 @ 11:28:
Een nieuwe harddisk erin?
Is het niet zo dat op die "oude" harddisk een deel van de recovery files staan :? (zo is het tenminste met mijn Packard Hell) :(
Zou kunnen, dat weet ik niet.

Iemand die hier zeker van is ?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

De handleiding vertelde me op te starten met de Compaq Operating System CD in. Ik moet er namelijk nog een besturingssysteem opzetten. Er zit een nieuwe harddisk in.
Bingo... die moet je dus niet gebruiken. Je dient eerst op te starten met die andere cd. Halverwege de installatie zal ie dan vragen om de OS cdrom. Klinkt stom, weet ik, maar die discussie ben ik toen ook aangegegaan met de Compaq Helpdesk....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Merely schreef op 27 februari 2004 @ 11:48:
[...]
Bingo... die moet je dus niet gebruiken. Je dient eerst op te starten met die andere cd. Halverwege de installatie zal ie dan vragen om de OS cdrom. Klinkt stom, weet ik, maar die discussie ben ik toen ook aangegegaan met de Compaq Helpdesk....
de cd met drivers ed op boot niet. In de handleiding staato ok dat die achteraf moet worden gebruikt.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:45
TERUG STUREN MET EEN BRIEF ERBIJ.
Eerst Compaq helpdesk bellen: 0900-1170000

Beetje doen, of je alles al hebt geprobeerd en of je er alles vanaf weet ( wat waarschijnlijk ook het geval is ). Dan mag je hem 9 van de 10 keer terugsturen op hun kosten en krijg je een nieuwe.

Anders toch maar contact opnemen met je leverancier... kijken of zij iets kunnen regelen. Met zulke problemen moet je echt nooit proberen zelf de oorzaak te vinden, maar dit lekker overlaten aan Compaq.

Verwijderd

Topicstarter
memtest heeft heel het weekend gelopen, en geen enkele fout aangegeven. Dus de RAM is goeD.

Ik zie dat er een Toshiba HD inzit, en vind er geen diagnostic tool voor. Weet iemand of die bestaat ?

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 09:06

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Hmmm argh! partmgr.sys, die heb ik hier ook al een paar keer gehad met zowel ouwe als nieuwe flaptops.
In alle gevallen bij mij brakke HD of MoBo, oftwel tijd om de RMA formuliertjes weer eens tevoorschijn te halen :)

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
owkay, ik stuur hem terug naar onze leverancier.

Verwijderd

Voordat je hem opstuurd;

Dit zelfde probleem heb ik ook gehad, compaq zet een gedeelte van de BIOS in een verborgen partitie op de harde schijf, ga je dus een nieuwe schijf erin zetten, of je harde schijf formateren, ben je een gedeelte van je BIOS kwijt. Dit zorgt ervoor dat je tijdens de installatie van Windows vreemde fouten krijgt, vaak met betrekking tot het geheugen.

Het probleem is dat eht geheugen niet goed geinitialiseerd wordt.

Des tijds heb ik het probleem opgelost met de recovery cd, die bij je laptop zou moeten zitten. Dat ging over Windows ME maar het zal ook wel werken met XP.
Toen ik opstartte van de recovery cd ging hij bezig en kwam met een rood beeld dat ik contact moest opnemen met compaq. Als hij dat zegt heeft hij al het geheugen goed geinitialiseerd en DOS gestart. Je kunt in de dos prompt te voren toveren door deze commando's in te tikken;

cls
prompt $P$G

als het goed is zie je dan je DOS prompt.
Dan kun je naar je Windows cd gaan en installeren. Nu zo hij het wel moeten doen.

Laat me ff weten of dit lukt, dan kunnen we compaq hier mee lastig gaan vallen dat ze een grote bug in het systemen hebben zitten, want je moet toch af en toe je harde schijf formateren.

Verwijderd

Nog een oplossing, maar iets makkelijker(oplossing van replique)

Alle stekkers verwijderen alles dus. Het systeem een uur laten staan vervolgens de aanknop 15 seconden in houden. Alles weer aankoppellen, systeem starten en direct bij het opstarten caps en numlock aanzetten, should do the trick.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 11:50:
Voordat je hem opstuurd;

Dit zelfde probleem heb ik ook gehad, compaq zet een gedeelte van de BIOS in een verborgen partitie op de harde schijf, ga je dus een nieuwe schijf erin zetten, of je harde schijf formateren, ben je een gedeelte van je BIOS kwijt. Dit zorgt ervoor dat je tijdens de installatie van Windows vreemde fouten krijgt, vaak met betrekking tot het geheugen.

Het probleem is dat eht geheugen niet goed geinitialiseerd wordt.

Des tijds heb ik het probleem opgelost met de recovery cd, die bij je laptop zou moeten zitten. Dat ging over Windows ME maar het zal ook wel werken met XP.
Toen ik opstartte van de recovery cd ging hij bezig en kwam met een rood beeld dat ik contact moest opnemen met compaq. Als hij dat zegt heeft hij al het geheugen goed geinitialiseerd en DOS gestart. Je kunt in de dos prompt te voren toveren door deze commando's in te tikken;

cls
prompt $P$G

als het goed is zie je dan je DOS prompt.
Dan kun je naar je Windows cd gaan en installeren. Nu zo hij het wel moeten doen.

Laat me ff weten of dit lukt, dan kunnen we compaq hier mee lastig gaan vallen dat ze een grote bug in het systemen hebben zitten, want je moet toch af en toe je harde schijf formateren.
Dat lijkt me niet van toepassing. Bij win 2000 (en wss ME) zitten twee cd's. De recovery cd, en de OS cd. Bij XP is dat enkel de OS cd. Geen rood scherm, geen dos, niets. Enkel een blue screen waarop hij niet meer reageert.

Ondertussen is de laptop al bij de leverancier (het kan hier vlug gaan ;) ) dus dat laatste testen gaat niet. Nuja, ik hou dit topic bij voor als hij terugkomt met hetzelfde probleem.

En idd, dat is vrij belachelijk dat je je harddisk niet eens kan formatteren. Dat gebeurt nu toch vrij vaak..

Verwijderd

Laatste oplossing is van replique, hij zegt dat de computer zo ingesteld is om alleen de originele installatie cd te accepteren. Dit doen ze volgens mij omdat ze geen zin hebben om meer dan 1 driver te schrijven voor hun producten, je vindt alleen de driver voor het besturingssyteem wat erbij geleverd is.
Hoe dan ook, je kunt een andere OS installeren als je die procedure van hem volgt, omdat de computer dan niet niet check of je wel van de goede cd aan het installeren bent. Opschrijven dus want dit gebeurt de volgende keer weer!

Grtn BartV,

Verwijderd

Topicstarter
De notebook is net terug uit herstelling en hij werkt.

De harddisk was slecht.

Het verhaal dat compaq een verborgen partitie maakt is waar, al is dit eerder iets dat vroeger werd gedaan maar niet meer in het heden (volgens de hersteller).

Goed, bedankt voor jullie reacties !!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Wat die kerel verteld heeft klopt, vroeger werd het boot gedeelte vanuit een aparte opstartpartitie gedaan... vonden ze makkelijk, behalve als je dus zelf je pc installeerd en opnieuw partitioneerd..

das dus klote, ben je mbr kwijt..

maargoed, dat was vroegâh...

tegenwoordig zijn ze daar ook verstandiger geworden..

Verwijderd

Het enige probleem wat het kan zijn is:

-Geheugen niet goed / Bad blocks
-System Rom caching aan staan.
-Systeem wordt te warm.

Dat is Page_Fault

Suc6 ermee!
Pagina: 1