Toon posts:

PHP Update -- Oude Installatie blijft staan volgens PHPinfo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb PHP geupdate op mijn webserver. Ik heb allereest make clean gedaan en dit ging goed. Daarna heb ik configure, make en make install uitgevoerd. Aan de configure regel heb ik een aantal argumenten toegevoegd. Dit alles ging goed. Totdat ik phpinfo() ging bekijken. Deze geeft nog steeds dezelfde configure-regel als voorheen en niet de extra onderdelen die gecompileerd zijn.
Er moet ergens iets zijn wat ik over het hoofd zie, maar ik kom er niet uit.

Ik heb al gezocht op google, GOT en php.net maar ik kan geen oplossing vinden.

Verwijderd

Hmm, heb je configure wel gedaan voor het compilen? Dus eerst ./configure, dan make en dan make install? Als het ik je post zo lees lijkt het erop dat je configure pas later hebt gedaan. Ag, mij is altijd geleerd om het in die volgorde te doen. Ik weet niet zeker of het wat uitmaakt, maar het valt te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idd in de volgorde configure, make en make install gedaan.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je je webserver herstart? Welk OS hebben we het over (specifieker dan NOS)?
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 10:58:
Ik heb het idd in de volgorde configure, make en make install gedaan.
Wat de enige correcte volgorde is. De configure configureert je te compilen programma en zet compilerflags; eerst compilen en dan configuren heeft dus weinig zin :)

http://www.php.net/manual/en/installation.php

[ Voor 75% gewijzigd door Spider.007 op 27-02-2004 11:01 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn webserver (apache) inderdaad herstart. Verder gaat het over Slackware 9. Dit was ik vergeten te vermelden.

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:21
Dit heb ik ook (gehad)..
Bij mij bleef zelfs de versie onveranderd.

Ik heb het op kunnen lossen door de testing packages van debian eroverheen te gooien (was geen echte productieserver, dus het kon).
Waarom het fout ging is me nog steeds een raadsel, maar voorlopig werkt het weer.

Ik wil binnenkort op een aparte machine de situatie proberen na te bootsen en uitzoeken waarom het fout ging.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:02:
Ik heb mijn webserver (apache) inderdaad herstart. Verder gaat het over Slackware 9. Dit was ik vergeten te vermelden.
Waarom heb je niet gewoon een tgz gehaald van www.linuxpackages.net? Dit werkt altijd perfect (voor als je er niet te veel tijd in wilt steken) :)

deze dus: http://www.linuxpackages.net/pkg_details.php?id=1807

[ Voor 9% gewijzigd door Spider.007 op 27-02-2004 11:05 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ik wil er juist wel tijd insteken. ik wil er zoveel mogelijk van leren en alles zelf in de hand houden.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:07:
ik wil er juist wel tijd insteken. ik wil er zoveel mogelijk van leren en alles zelf in de hand houden.
Controleer dan even waar de huidige installatie staat; en waarom Apache daar nog gebruik van maakt. Wat doet een `which php`; en `php -v` :?

---

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Waar heb je de nieuwe PHP geinstalleerd ? Volgens mij staat je nieuwe installatie in /usr/local/ en je oude in /usr , en dan werkt het uiteraard niet als apache standaard in /usr gaat zoeken ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 27 februari 2004 @ 11:15:
Waar heb je de nieuwe PHP geinstalleerd ? Volgens mij staat je nieuwe installatie in /usr/local/ en je oude in /usr , en dan werkt het uiteraard niet als apache standaard in /usr gaat zoeken ;)
Dit kan het wel eens zijn. In welke file van apache geef je het php-pad aan?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

De configfile lijkt me een veilige gok ?
Gewoon even zoeken dus, zo moeilijk is de configuratie van php in combinatie met apache echt niet hoor ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al in de config-files gekeken van apache en php, maar ik kan het niet vinden. Vreemd. Het zal toch ergens moeten staan.

Verwijderd

De oplossing voor dit probleem is eerst alle php- en apachefiles verwijderen en daarna beide opnieuw te installeren. Het zal wel niet de beste oplossing zijn maar het werkt prima.
Pagina: 1