DCOM en EJB is middleware waarmee je eenvoudig gedistribueerde systemen kan opzetten. Maar wat is het verschil eigelijk? Ik ben verder niet thuis in DCOM (wel in EJB).
is DCOM niet de Microsoft tegenhanger van EJB. Ik bedoel daarmee: EJB is voor het 'Java-platform' (Java-platform is een beetje een ongelukkige naam, maar ik vond niet beter) bedoelt en DCOM voor het Windows-platform.
Ik heb dit wel in een boek staan, maar deze heb ik nu niet bij mij
Ik heb dit wel in een boek staan, maar deze heb ik nu niet bij mij
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Dat heb ik ook gehoord, en ik heb ook gehoord dat DCOM niet zo krachtig is als EJB. Maar ik wil gewoon weten wat het verschil is, en dan kan ik zelf wel opmaken of het krachtiger of minder krachtig is.
DCOM is veel minder krachtig als EJB. Plat gezegt is het COM, maar dan op een andere computer. Niet echt een eerlijke vergelijking met EJB. Een betere vergelijking is COM+. Deze hebben beide vergelijkbare services, mogelijkheden en doelen. Een boek dat een vergelijking tussen beide (en andere) maakt is COM+ and the Battle for the Middle Tier.
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Ik dacht dat DCOM het vervolg was op COM+. Ik zal eens wat meer informatie bij elkaar sprokkelen over COM+LordLarry schreef op 27 februari 2004 @ 11:25:
DCOM is veel minder krachtig als EJB. Plat gezegt is het COM, maar dan op een andere computer. Niet echt een eerlijke vergelijking met EJB. Een betere vergelijking is COM+. Deze hebben beide vergelijkbare services, mogelijkheden en doelen. Een boek dat een vergelijking tussen beide (en andere) maakt is COM+ and the Battle for the Middle Tier.
Nee, COM+ is de opvolger van DCOM juist
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Pagina: 1