Toon posts:

EXCEL 2000 Vaste waardes 12.5% verlagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.

Ik heb een prijslijst in excel staan. Nu wil ik alle bedragen met 12.5 procent verlagen, maar ik heb geen zin om alle getallen per stuk in te voeren.

Kan iemand mij vertellen of ik misschein de getallen massaal kan verlagen of dat er een andere manier is om de getallen te verlagen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

:D En dat wil je in Excel? Dat gaat heeeeel lastig worden! Heb je al geprobeerd te zoeken naar formules onder de F1 knop?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet best wel dat ik een formule in kan geven dat ik dan met 12.5% verlaag, maar ik heb geen zijn om dat allemaal te kopieren en te plakken.

er moet toch ene makkelijkere manier zijn om de getallen op het blad in een keer met 12.5% te verlagen.

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Het klinkt alsof jouw Excelblad niet uniform is ingedeeld.
Is dat wel het geval dan kan het kopiëren en plakken van een formule toch echt geen probleem zijn. Ik zou zeggen dat dit toch een van de basishandelingen in Excel is.

Hans van Zijl

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou kunnen overwegen om voor dit doel in de macro-editor een zoek/vervang functie kunnen schrijven. Kost je waarschijnlijk net zoveel tijd als alles met de hand doen, maar zo'n macrootje kan je in de toekomst ook weer gebruiken.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 09:29

Schonhose

Retro Icoon

Macro is naar mijn idee misschien een beetje overkill. Dat gaat meer tijd kosten dan simpel wat formules door kopieren.

Breukers: wanneer je formules goed instelt kun je ze zonder problemen door kopieren en hoef je niets meer aan te passen: [rml][ Excel] Formule copieren deels automatisch aanpassen[/rml]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-09 18:42
Zet in een lege cel 0.875
Kopieer deze cel
Selecteer de cellen die je wilt veranderen.
Bewerken > Plakken speciaal > Vermenigvuldigen

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Pagina: 1