Toon posts:

Office xp => invoegen plaatje excel wordt bestand erg groot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb ff een vraagje aan jullie.

Ik zit hier op mijn stage met een probleem van een klant

Deze klant heeft op een pc met Windows XP pro en Office XP pro.
Als ze een excel bestand openen met tekst die wordt gegenereerd door de database en zelf plaatjes toevoegd wordt heb bestand enorm groot.

Voorbeeld: Excel bestand met tekst is 35 kb.
Als ze 2 plaatjes toevoegen van totaal 120 kb wordt het bestand als ze hem opslaan 500 kb :(

Ik heb heel Excel doorgepluist maar kan niks vinden.

Daarom doe ik een beroep op jullie kennis :)

Thnks alvast ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Niets aan te doen. Volgens mij worden de plaatjes intern geconverteerd naar een of ander bitmap formaat wat dus heel groot wordt. Heb hier nog nooit een oplossing voor gevonden; ook eerst omzetten naar een lagere kwaliteit JPEG ofzo werkt niet...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bedankt voor de mededeling ;)

Als ik je vraag moet raden, dan is dit mijn antwoord:

Excel zal vast de ingevoegde plaatjes als bmp weergeven, hence the bestandsvergroting.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het rare is als ik het hier doe met een tekst bestand van 20 kb en twee plaatjes van in totaal 160 kb wordt hij bij mij gewoon 180 kb dat is het gekke |:(

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 10:20:
Ja maar het rare is als ik het hier doe met een tekst bestand van 20 kb en twee plaatjes van in totaal 160 kb wordt hij bij mij gewoon 180 kb dat is het gekke |:(
Zet dat dan voortaan ook in je startpost erbij.

* BtM909 vraagt zich af of er specifieke pics-plugins meegeinstalleerd kunnen worden bij Excel (om die conversie te voorkomen)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat niks over specifieke patches op de site van Microsoft maar heb ze aangeraden om alle updates maar te draaien misschien dat dat helpt.

het is afwachten :P

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:50

Tarin

Just plain weird.

Misschien dat het scheelt als je de plaatjes op de goede resolutie invoert (dus schermresolutie, ~72dpi) als het niet uitgeprint gaat worden? Ik weet natuuurlijk niet hoe het nu zit, maar als je een plaatje nog een keer gaat verkleinen in Excel, slaat hij waarschijnlijk (voor schermweergave) overbodige informatie op.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Pagina: 1