Toon posts:

mail doet het op mijn pc niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik in Outlook2002 op ontvangen/verzenden klik krijg deze fout melding.

Bij taak 192.168.10.10 - Bezig met verzenden en ontvangen is een fout (0x80042108) opgetreden: Outlook kan geen verbinding maken met de server voor inkomende e-mail (POP3). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of Internet-provider (ISP).

nu heb ik de gegevens bij mijn collega gecheckt en die komen gewoon over een met die van mij.

ik heb alle antwoorden uit deze topic al geprobeert.
mail doet irritant (Outlook Express)

Ping: time out ( bij men collega doet hij het wel gewoon)
ik gebruik geen Norton producten (staat helemaal geen virus scanner of firewall op)

ik gebruik
windows2000
Outlook 2002

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Van welke mailserver maak je gebruik ?
Kun je hem wel bereiken met telnet *naam van mailserver* 110

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[google=0x80042108] geeft als eerste link een link bij Microsoft terug; daar staat het onderstaande in:
SYMPTOMS
When you start Outlook, you may not be able to send and receive messages, and you may receive the following error message:
0x80042108 Outlook is unable to connect to your incoming POP3 e-mail server.

CAUSE
This behavior may occur if any of the following conditions is true:
- There are corrupted files on your hard disk.
- You are running Norton Personal Firewall 2002.
- You are running Norton Internet Security software.
- You have installed an update to Microsoft Office.
Note: Norton Personal Firewall 2002 or the Norton Internet Security software is supported by Symantec Inc.

RESOLUTION
To resolve this behavior, remove your Norton Person Firewall or Norton Internet Security software.

If the issue is resolved, you can reinstall your Norton software and this issue does not recur.

To remove your Norton software, use the steps below if you are running Norton Person Firewall, or use the contact information provided in the "More Information" section of this article to contact Symantec if you need help.

To remove Norton Person Firewall, follow these steps:
[...]

[ Voor 1% gewijzigd door pven op 27-02-2004 10:18 . Reden: zoek-link moest Google-link zijn |:( ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik geen norton 2003 of een andere versie ook geen andere anti virus of firewall

en de mail server is een MDeamon volgens mij. we ondersteunen 2 bedrijven en hebben ook 2 mail servers die van ons hier is een MDeamon dus ik ga er van uit dat die van hun dat ook is

ik ga ff die telnet optie proberen.

hij geeft aan kan geen verbinding maken op poort 110

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 11:04 . Reden: update ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 10:57:
ik gebruik geen norton 2003 of een andere versie ook geen andere anti virus of firewall
En de rest:
- There are corrupted files on your hard disk.
- You have installed an update to Microsoft Office.
:?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
zou ik ff moeten uitzoeken

moet ik bij corrupted files denken aan die van outlook2002 of kan dat inpresipe allles zijn.

Verwijderd

Als je de server niet kan pingen, dan zou ik je eigen netwerk instellingen even nakijken....

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-08 12:59
ik weet niet hoe het beheer bij die "bedrijven" zit maar het klinkt niet echt professioneel. Ook omdat er geen virusscanner of iets dergelijks is geinstalleerd :? Dus ik ga ervanuit dat jullie zelf het beheer doen, dan zou ik office (outlook) even opnieuw installeren. Denk hierbij wel aan de gegevens bestanden die je moet opslaan, zodat niet al je e-mail opeens verdwenen is. Hoe je dat doet is hier op GoT wel te vinden.

edit:

En wat Wolvie zegt.. Ook even je netwerk verbindingen nakijken. Krijg je wel een goed ipadres van de DHCP server? Misschien heb je een ipadres gekregen die buiten de range valt die MDaemon accepteerd? zou ook nog kunnen

[ Voor 24% gewijzigd door Racemol op 27-02-2004 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
k doe ik thnx voor de hulp

Verwijderd

Topicstarter
tis al opgelost. ik had um ingesteld op automatisch ip adres verkrijgen. terwijl ik normaal eentje handmatig moest invoeren dito voor dns enz :X