Toon posts:

VPN - netwerk & routing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het proberen een virtual lannetje te maken doormiddel van VPN ..

Ik heb inmiddels een VPN server opgezet met PPTP ... ik kan gewoon verbinden met de server met mijn clients.

Mijn clients krijgen een ip adres 10.0.123.x ....

als ik nu verbind met terminal service van client 1 (10.0.123.1) naar client 2 (10.0.123.2) gaat alles prima ... als ik vervolgens het zelfde doe van client 1 naar client 3 (10.0.123.3) dan krijg ik geen verbinding.

Als ik hierna alle VPN verbindingen verbreek en de pptpd ff schop en alles weer start en verbind dan kan ik weer gewoon connecten van client 1 naar client 3 ?

Iemand dit al een keertje gefixed ik denk dat het ergens in routing zit ?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
die 3 clients staan dus alle drie op remote locaties? Handig, dat diagrammatje :+

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is dit plaatje wel redelijk makkelijk te maken ....

maar idd er is een VPN server op het internet en 3 clients op verschillende lokaties.

Verwijderd

Ja hallo, we gaan hier niet kicken na drieëneenhalf uur, zeker niet in een forum waar je topic drie dagen in de lijst blijft staan :/ Kick getrashed.

Professional Networking & Servers -> Network Troubleshooting ook nog.

Verwijderd

Topicstarter
Mag het nu wel dan ? :D

Verwijderd

Wat voor soort server, post de ipconfigs van de clients eens, gaat de default gateway naar het VPN netwerk verwijzen.

Véél meer info nodig imho.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een pptpd (poptop) de clients krijgen geen gateway toegewezen (dit lijk mij ook niet nodig omdat ze binnen hun eigen virueele lannetje moeten blijven ...

client 1 : 10.0.123.1
mask : 255.255.255.0
client 2 : 10.0.123.2
mask : 255.255.255.0

etc.

een keer verbinden met een andere client gaat dus goed ... maar naar een volgende client verbinden gaat vervolgens niet :(
Pagina: 1