Stekker van beeldscherm verrot iemand een oplossing???

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103281

Topicstarter
ik heb 2 pc's naast elkaar maar 1 beeldscherm, na een keer te hebben staan stoeien in het donker heb ik een pinnetje in mijn stekker verziekt, waardoor mijn beeldscherm het nu niet meer doet.

weet iemand een oplossing kan je het stekkertje verwisselen, want de stekker zit vast in mijn beeldscherm. het is zo een standaard beeldscherm stekker.

please als jullie iets weten help me alsjeblieft. want jullie moeten weten hoe het is een weekend zonder pc..... :P

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
alvast bedankt.....
ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
met een pincet of dun tangetje dat pinnetje weer terug buigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:32

McFizban

Hackito ergo sum.

Als terugbuigen niet werkt, dan zit er helaas niets anders op dan er een nieuwe stekker (al dan niet in combinatie met een nieuwe kabel) aan te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door McFizban op 27-02-2004 10:07 . Reden: Typo ]

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

Koop een nieuwe kabel en schroef ff het beeldscherm open om een andere kabel te monteren :?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als ik een nieuwe kabel haal dan hoef ik niet te solderen ofzo of wel???
en is het op ieder beeldscherm gewoon een standaard kabel of moet ik opletten op welk merk ik heb???

heel erg bedank voor de adviezen maar ik heb het met een pincet geprobeerd maar blijkbaar was die heel zwak want ik had hem er zo uit getrokken.. :'( :'(

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 21:05

miw

Je kan nu je VGA kabel weer in de monitor stoppen.
Krijg je dan beeld? Niet alle pinnen op de connector worden gebruikt.

[ Voor 88% gewijzigd door miw op 27-02-2004 10:24 . Reden: te llaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het pootje terug buigen heb ik geprobeerd maar toen is die dus echt afgebroken. hoe zit het in het beeldscherm vast gemonteerd?

kijk ik doe wel de opleiding elektrotechniek en ik heb het trouwens gehaald ook geloof ik maar een beeldscherm heb ik nog niet echt zo goed bekeken.

maar als ik die stekker moet omwisselen moet ik dan solderen ofzo en is het een gewone standaard kabel of moet ik ergens opletten?

ik heb geprobeerd hem weer aan te sluiten maar het werkt gewoon echt niet meer
8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 103281 op 27-02-2004 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 21:05

miw

Probeer eerst of het nu niet werkt.
Als het niet werkt heb je twee opties:
• het ontbrekende signaalpennetje naar buiten voeren en op een ad-hoc manier aan een kabel vastmaken.
• de monitor openmaken, de connector los solderen en een nieuwe connector vast solderen.
Pas op voor het hoogspanningsdeel van de CRT! Haal altijd de netspanning eraf en zelfs dan kunnen er nog levensgevaarlijke spanningen achterblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71895

hier op stage maken we gebruik van KVM Switch , deze laat toe om 2 pc's op 1 toetse bornd 1 muis en 1 scherm te werken, met druk op knop verwisselje;D zeer handig kastje Google!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
suntsu schreef op 27 februari 2004 @ 10:36:
Probeer eerst of het nu niet werkt.
Als het niet werkt heb je twee opties:
• het ontbrekende signaalpennetje naar buiten voeren en op een ad-hoc manier aan een kabel vastmaken.
• de monitor openmaken, de connector los solderen en een nieuwe connector vast solderen.
Pas op voor het hoogspanningsdeel van de CRT! Haal altijd de netspanning eraf en zelfs dan kunnen er nog levensgevaarlijke spanningen achterblijven.
Met een beetje geluk zit er gewoon een stekker aan de binnenkant van de monitor.. (10 jaar oude misschien niet maar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

tsja, en als dat allemaal niet werkt, dan koop je een nieuwe stekker kabel met eenmonitor aan het eind :+

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier heb je al eens een topic voor geopend, ga daar eens in verder (en ga alsjeblieft eens zelf wat proberen uit te zoeken en vooral meer informatie geven voordat je hier om hulp komt schreeuwen met een horde smileys :o )

[rml][ XP] Alleen VGA kleuren*[/rml]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.