Toon posts:

A7V8X-X en XP2400+, WinXP setup crasht telkens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, ik heb een amd gebouwd met de volgende specs
Qf 50 kast
a7v8x-x
2400XP
club3d 9600 pro
cd-rw
dvd
40GB
512MB.
En dit loopt tijdens de install xp vast steeds op een ander punt.
Wat heb ik gedaan? Compleet alle hardware al een keer vervangen. Ik moet 3 van die dezelfde systemen maken. Dus heb ook voor 3 systemen spullen liggen. De laatste bios gebruikt.
Maar het wil niet werken, lijkt me toch een instelling ofzo?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:22

Meneer aard

Porsche rulez!

Kijk eens naar het geheugen, draai eens memtest of test een ander geheugen in je systeem :)

Krijg je verders geen blauw scherm :? Als je dat krijgt is 9 van de 10 keer je geheugen kapot.

[ Voor 35% gewijzigd door Meneer aard op 27-02-2004 09:59 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Koeling werkt verder goed? wat voor voeding heb je gebruikt?

En werken alle 3 de systemen niet of maar 1 van de 3?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 10:00 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al ander geheugen geprobeerd, ik heb ALLE hardware al een keer vervangen. het geheugen is wel van hetzelfde type. Maar ik heb vaker een amd gebouwd met dit geheugen op zo'n zelfde type bord.

Verder kan het koeling niet zijn, ik gebruik de box cooler van die amd, maar die word hand warm. lijkt me niet bijzonder

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-08 08:16
Ik had dit probleem ook. De CPU fan was niet goed waardoor de temp te hoog werd. Nieuwe fan en het probleem was opgelost.
Kijk eens in de bios wat de temp is van de cpu nadat je een vastloper hebt gehad

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je ook andere IDE kabels geprobeerd, ik heb dit probleem namelijk wel eens gehad vanwege een stervende HD. Heb je die al eens vervangen?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 10:02:

Verder kan het koeling niet zijn, ik gebruik de box cooler van die amd, maar die word hand warm. lijkt me niet bijzonder
Als je cooler scheef op je processor zit, dan wordt je cooler inderdaad niet warm.

Heb je de heel setup ook al eens geprobeerd met een andere voeding?
Naast geheugen kan een voeding ook voor hele rare problemen zorgen.

Als ik maar een beetje kan computeren

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
ik heb vergelijkbare situaties ook al vaker meegemaakt, 7 van de 10x was het een rotte IDE kabel, probeer deze eens te vervangen

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

domme vraag maar wat voor voeding hangt hier in
en wat zijn je voltages. even je bios in duiken dus. en wat zijn je exacte temps ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik heb dit ook een keer gehad, bleek dat de CD nogal bekrast was. Een andere XP cd, en hij installeerde meteen vlotjes :D

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
De temp zit rond de 40 graden. Niet extreem dus.
Ook al andere kabel geprobeerd.
En het is 1 van de 3 systemen, de rest moet ik nog in elkaar zetten. Maar heb wel de onderdelen gebruikt voor die andere 2, om deze te testen. Maar hi wil niet lopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 10:06:
De temp zit rond de 40 graden. Niet extreem dus.
Ook al andere kabel geprobeerd.
En het is 1 van de 3 systemen, de rest moet ik nog in elkaar zetten. Maar heb wel de onderdelen gebruikt voor die andere 2, om deze te testen. Maar hi wil niet lopen.
Het zou ook je chipset kunnen zijn die te heet wordt, heb ik ook wel eens gehad.

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

Heb je ook al een andere XP install disk gebruikt? Zie anders het commentaar van Axis.

• Galaxis
  • Laatst online: 22:19
Ik heb dit ook gehad , alles vervangen en de install bleef maar vast lopen bij 33 minuten resterend keer op keer.

Totdat ik de voeding had vervangen , toen was het probleem weg.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel aangepast :) "Heel bizar probleem" zegt werkelijk niks over de inhoud van het probleem.

• Shunt
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

BalusC schreef op 27 februari 2004 @ 10:17:
Titel aangepast :) "Heel bizar probleem" zegt werkelijk niks over de inhoud van het probleem.
offtopic:
psst het gaat maar over een bak met de hardware voor 3 verschillende pc's

mare wat voor voeding zit er in en wat voor waardes geeft hij aan in de bios van de voeding?

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 27-02-2004 10:20 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Meneer aard, had het juist.
Het was inderdaad het geheugen. Ik gebruikte allemaal bankjes met elixir chips erop, zowel 512MB als 256MB werken er niet mee.

Heb nu samsung, en dat werkt wel. bedankt voor de reacties, en hopelijk heeft iemand anders hier ook nog wat aan!
Pagina: 1