[ASP.NET] Thumbnail maken uit mpg

Pagina: 1
Acties:

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 22:09
Als je in windows een map opent met films, dan laat hij voor elke film een thumbnail zien als je daar voor hebt gekozen. Nou wil ik vanuit mijn asp.net script een thumbnail 'on the fly' maken van de mpg of avi filmpjes die gemaakt zijn met digitale fotocamera's. Hoe kan ik zo'n thumbnail 'on the fly' maken met asp.net?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Swerfer
Na wat speurwerk ben ik op deze site gekomen: http://vbaccelerator.com/article.asp?id=4513

Helaas is mijn kennis van C# zeer gering, dus na veel geploeter heb ik eigenlijk nog geen resultaat. Kan ik de code op die website door Visual Studio .NET 2003 laten compileren tot een DLL en dan de methode GetLocation en de methode Extract oproepen?

Als ik ThumbnailCreator.cs download en open met Visual Studio, dan staan er tientallen fouten in. Als ik het complete project download dan converteert hij het keurig, en kan ik het voorbeeld wel bekijken...

Ikzelf programmeer in VB. Dat verklaard waarschijnlijk dat ik veel moeite heb om C# te doorgronden, vooral omdat het een vrij uitgebreid stuk code is...

[ Voor 99% gewijzigd door Swerfer op 27-02-2004 17:23 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Swerfer
Ik heb de ThumbnailCreator.cs kunnen compilen tot een dll.

Maar nu krijg ik de volgende foutmelding:

Can not marshal return value: The type definition of this type has no layout information.

In mijn asp.net script heb ik de volgende code staan:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
Declare Function GetThumbnail Lib "Movie2Thumbnail.DLL"_ 
(ByVal FileName As String) As System.Drawing.Image

sub page_load(obj as object, e as eventargs)
    dim test as System.Drawing.Image
    test = GetThumbnail("c:\blabla\blabla.mpg")
    test.save("c:\blabla\result.jpg")
end sub
Wie kan de ThumbnailCreator.cs ontcijferen op de website één reply hoger, en vertellen wat ik nog meer moet opgeven aan parameters ed?

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Je hoeft die functie toch niet uit die DLL te rippen? Want die dll bevat toch managed code? Da kan je die dll toch gewoon als reference opnemen en de in het project gegeven namespace importeren en dan direct die klasse in vb.net gebruiken? Dan heb je dat probleem ook niet met typen.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Swerfer
Infinitive schreef op 27 februari 2004 @ 21:39:
Je hoeft die functie toch niet uit die DLL te rippen? Want die dll bevat toch managed code? Da kan je die dll toch gewoon als reference opnemen en de in het project gegeven namespace importeren en dan direct die klasse in vb.net gebruiken? Dan heb je dat probleem ook niet met typen.
Sorry, maar dit gaat mij nog even boven mijn pet. Ik kan aardig wat programma's in elkaar draaien met VB maar ik heb nog nooit met dll of andere componenten gewerkt.

Je hebt het over het probleem met typen (object soorten?), is daar niet een manier voor om de methode die ik probeer werkend te krijgen? Of kan je me anders een voorbeeld geven hoe ik het anders zou moeten aanpakken met die dll?

• Swerfer
*Kick*

Verwijderd

Wat Infinitive bedoelt te zeggen is dat je met:

code:
1
2
Declare Function GetThumbnail Lib "Movie2Thumbnail.DLL"_ 
(ByVal FileName As String) As System.Drawing.Image

op de voor jouw (waarschijnlijk) bekende VB manier een externe dll inlaadt.

Nu je in de .NET wereld terecht bent gekomen gelden er een hoop andere regels, een daarvan is dat je voor het aanspreken van dlls geschreven in andere talen - zolang deze maar op het .NET framework gecompileerd zijn (en dat kan dus met C#, VB.NET, J# etc.) - niet meer via "Lib" hoeft te werken maar met een referentie naar de dll kunt volstaan, het maakt dus niet meer uit of de code in C# of VB.NET geschreven is aangezien deze talen allebei dezelfde basis (CLI:Common Language Infrastructure) delen.

De foutmelding die je krijgt komt voort uit je gebruik van de Lib statement, deze wordt nog steeds ondersteund voor interop met oude code, dit gaat via COM en de foutmelding die je krijgt wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat de .NET dll niet de juiste wrapper heeft meegekregen om via COM benaderd te worden.

• Swerfer
Ik heb nog wat verder gezocht op internet, en ben uitgekomen codebehind files.
Visual Basic .NET:
1
2
<%@ Page Language="VB" Codebehind="Movie2Thumbnail.cs"_
Inherits="vbAccelerator.Components.Shell.ThumbnailCreator" %>
Maar daarmee krijg ik de foutmelding:

Could not load type 'vbAccelerator.Components.Shell.ThumbnailCreator'

Ik heb diverse voorbeelden van codebehind bekeken, maar daarmee heb ik mijn aspx script nog steeds niet werkend kunnen krijgen :(

Pagina: 1