Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD], wat nou allemaal nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

ik ben van plan een lcd indicator te kopen, maar ik begrijp nou niet helemaal hoe het in elkaar zit. Je hebt het scherm en de controller toch? Trouwens, ik heb op het CME forum gezocht, maar ik ben mijn vraag niet tegengekomen (volgens mij). Ik vraag me dan ook af, waarom er zo'n prijsverschil is tussen bijvoorbeeld zo'n:

http://www.modwarehouse.c...d16885cf3cf62385f28b571f8

en bijv zo een:

http://www.tweaknews.net/reviews/lislcd/

bedankt alvast voor je reply

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Het eerst LCD is een 2x16 (2 rijen van 16 tekens) ongesoldeerde LCD. Er zit wel een controler op, maar je moet hem zelf in elkaar solderen.

Het 2de LCD is een 2x20 voor gesoldeerde LCD, ingeboud in een 5,25" bay, met een aantal buttons, software en handleiding.

Het prijs verschil lijkt me toch wel duidelijk :+

edit:

in de C&M FAQ. staat trouwens ook het een en ander over het solderen van een lcd:
Frequently Asked Questions CME

[ Voor 23% gewijzigd door Heli0s op 27-02-2004 09:41 . Reden: Toevoeging ]

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Verwijderd

Topicstarter
mmmmzz. een prijsverschil van €70 vind ik veel, voor een redelijk simpele soldeerklus en het slopen van 5,25" bay....

:/

maar ok.... dan weet ik waar ik voor ga..

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:51
Ik zou die van Modwarehouse bestellen, je kan ze ook laten solderen voor je kost dacht ik 8 euro extra maar dan heb je wel kabel enzo er al aanzitten, insteken en klaar

enigste minpunt van de LCD's van Modwarehouse is dat je wel zelf nog moet kijken waar je hem gaat plaatsen, je krijgt er geen bracket bij of zo maar dat mag geen probleem zijn gaatje zagen is niet zo heel moeilijk, je zal vast nog wel ergens een reserve frontje hebben liggen van je case waar je een gat in kan zagen.

Ik heb zelf de 2x16 van Modwarehouse in mijn server zitten, draait als een tierelier.
Headlines van T.net, Temps, Voltages, FOK zijn een paar van de onderdelen die voorbijscrollen bij mij

Tip: Als je de 2x16 van Modwarehouse neemt, goed afmeten voor je gaat zagen, als je goed meet past hij precies in een 5,25" slot, kwa hoogte dan breedte past ruim

edit:

tenminste mijn groen zwarte paste precies, die rode ziet er wat hoger uit

[ Voor 8% gewijzigd door drienties op 27-02-2004 09:50 ]

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Tja het is maar net waar je voor kiest. Als je zelf niet kan solderen / modden is het de enige oplossing. (overgens kan je bij de modwarehouse je LCD ook voorgesoldeerd kopen).

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

In de CME-faq staat precies hoe dat nou allemaal werkt met LCD's. Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.