Toon posts:

MSI-6382 blijft piepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met het volgende systeem :

MSI-6382 mobo
Athlon XP 2000+
256 mb PC2100 geheugen
60 gb Seagate HD
Asus V8170SE

Wanneer ik bovenstaande hardware op het moederbord prik en probeer te booten dan blijft het moederbord piepen. Piepen met een tussenpauze van ongeveer 2 seconden. Maar het blijft zo oneindig doorgaan. Nu heb ik hier op GOT al gelezen dat het aan het geheugen moet liggen. Op zich wel logisch, want het heeft eerder wel ooit gewerkt. Maar het geheugen zit er echt goed in....helemaal aangedrukt :)
En toch blijft ie piepen.

Dus heb ik bovenstaande hardware op mijn Asus A7V266-E moederbord geprikt, en daar werkt het plots wel ! Zowel het geheugen, als de processor en de videokaart.

Iemand nog een idee waar het aan kan liggen dan ? _/-\o_

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je geen ander geheugen liggen om te testen op je MSI?

Money for nothin' and your chicks for free

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Denk toch dat het aan het geheugen ligt, ondanks dat het op je Asus wel werkt. Geheugen en moederbord dienen een goed huwlijk te vormen en dat is niet in alle gevallen zo. Het geheugen hoeft dus niet kapot te zijn, maar het MSI moederbord kan niet overweg met jou merk geheugen. Probeer eens een ander balkje, bijv. Kingston.

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat het eerst wel gewerkt heeft op die MSI. Heb hier nog wat Apacer geheugen liggen, maar dat pikt ie ook niet :(

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Heb je iets in je BIOS veranderd. Anders moet je eens proberen je BIOS leeg te maken dmv de battery te ontladen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al eens geprobeerd, heb de jumper omgezet toen de pc aangezet (boot uiteraard niet), toen jumper terug en weer geboot. Dan moet ie toch gereset zijn of niet ?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Tja of haal de battery ff van je mobo. Wacht 10 minuten en probeer het dan nog eens. Heb je het geheugen al in verschillende bankjes geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op 27 februari 2004 @ 09:05:
Heb je het geheugen al in verschillende bankjes geprobeerd?
Uiteraard :)

• yeroen1979

yeroen1979

noh, ik ock!

Verder alles goed vast, videokaart bijvoorbeeld. Heb je je cpu cooler wel op de cpu 1 fan aansluiting? Mijn ervaring is dat het vaak ligt aan de videokaart of het geheugen. Dus probeer es een vage oude agp kaart in combinatie met beide merken geheugen.

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

Topicstarter
Cooler zit op CPU1 fan ja. Videokaart zit ook goed vast.

Nu ben ik aan het testen met het geheugen wat eerst wel werkte, maar hij blijft piepen 8)7

Verwijderd

andere voeding proberen...

• yeroen1979

yeroen1979

noh, ik ock!

Een andere (raar maar vaak ook waar) oplossing is om alles uitelkaar te halen, een paar uurtjes laten liggen en dan weer in elkaar zetten.... 8)7 Een echte verklaring is er niet voor, maar een ochtenhumeurtje misschien...... :O

Verwijderd

Topicstarter
andere voeding heb ik ook al geprobeerd....

Ik merk nu wel dat wanneer ik een jumper bij de system fan 1 omzet, hij niet meer piept...er komt ook geen beeld, maar het piepen is iig afgelopen :) Nu weet ik wel niet waar die jumper voor dient.

Verwijderd

Topicstarter
eerder heeft het wel altijd gewerkt....dus een combinatie van hardware kan het niet zijn...

Zijn het kunnen zijn dat het moederbord gewoon defect is ? Alle overige hardware werkt tenslotte wel !

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ik denk inderdaad niet dat het aan het geheugen ligt als ik je nu zo hoor. Of iets op je mobo zit niet goed of hij is defect.

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op 27 februari 2004 @ 09:32:
Ik denk inderdaad niet dat het aan het geheugen ligt als ik je nu zo hoor. Of iets op je mobo zit niet goed of hij is defect.
Aan het geheugen wat er standaard in zat kan het niet liggen, dat werkt op mijn Asus plank wel. En het geheugen wat er nu in zit, Apacer, heeft altijd (en nog steeds) gewerkt op mijn Asus.

Ik denk dat het mobo gestorven is :)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die ouwe MSItjes doen wel vaker vreemd, gewoon een nachtje laten liggen, dan doe ze t meestal wel weer. (Bij mij 2x ieg, al piepte ie volgens mij niet)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m al zeker 3 nachtjes laten liggen, maar zonder resultaat.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het echt niet meer.....heb alles al geprobeerd volgens mij ;(

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 13:52
ik heb hetzelfde probleem na het inbouwen van een brander:

memtest86 error na install combodrive

Ben er zelf ook nog steeds niet uit wat het kan zijn. Ik ga vanavond naar mijn vriend toe en probeer dan een andere voeding...

Verwijderd

misschien een belachelijke vraag, maar kun je in je bios komen ?
en eens een keer proberen zonder HD aangesloten

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 10:29 ]

Pagina: 1