[exchange] ndr op meeting request

Pagina: 1
Acties:

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Als ik via outlook een meeting request stuur naar een groep (groep1 bv) dan krijg ik altijd een ndr op een persoon die onze organisatie inmiddels heeft verlaten, als ik echter een email stuur naar deze groep (groep1) dan krijg ik geen ndr van exchange terug, het zit hem dus puur en alleen in het sturen van een meeting request :?

aan de groep hangen slechts 8 mensen, en het betreffende account is al sinds 9 maanden verwijderd uit AD...

heb al verschillende outlook clients gebruikt (had niet verwacht dat het in outlook zou zitten)

config:

2 DC's allebei voorzien van Windows 2000 sp4, op DC1 staat tevens Exchange 2003. beide DC's draaien dns en DC1 heeft alle FSMO roles behalve die van IM. en mischien niet geheel onbelangrijk, ik heb nog nooit iets van een restore hoeven doen van AD of exchange 2003 , alles draait nog netjes zoals het van dag1 heeft gedraait, alleen exchange 2003 is geupgrade van exchange 2000 sp3. uiteraard krijg ik in de eventlog niks spannends te zien ook een AD replicatie loopt als een zonnetje,

ik kan uiteraard die groep weggooien (hij dient toch slechts als distr.lijst voor wat email en opnieuw aanmaken dan zou het probleem mischien wel opgelost zijn maar ik hoop meer op een wat creatievere oplossing :P

[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 27-02-2004 07:15 ]

A wise man's life is based around fuck you

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
- Is de Exchange server al een keer gereboot sinds het account is verwijderd?
(Ik heb dit soort vage dingen ook met Exchange 2000 gezien, na een reboot soms vedwenen)

[ Voor 10% gewijzigd door paulhekje op 27-02-2004 08:20 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Check even de delegates van alle users in die groep - vaak zit er nog op de calender een delegate ingesteld bij deze foutmelding.

• Zwelgje
elevator schreef op 27 februari 2004 @ 10:22:
Check even de delegates van alle users in die groep - vaak zit er nog op de calender een delegate ingesteld bij deze foutmelding.
als je refereerd aan een kb article van ms ;) die heb ik gelezen ja

dat was het dus niet :'(

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En als je aan de leden van die groep ieder individueel een meeting request stuurt? Kun je dan vaststellen van welke account het komt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
Brahiewahiewa schreef op 27 februari 2004 @ 19:25:
En als je aan de leden van die groep ieder individueel een meeting request stuurt? Kun je dan vaststellen van welke account het komt?
ik weet al van welke account het komt, alleen dat account bestaat niet meer... nergens meer!, (naja nog wel ergens blijkbaar maar niet meer in ad iig)

in die groep zitten dus 8 mensen, en ik krijg een ndr van een persoon die ooit wel in die groep heeft gezeten maar nu hier niet meer werkt, als ik naar die groep email dan krijg ik dus geen ndr.. als ik een meeting request doe dus wel...

zeer vaag allemaal

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:05
Is waarschijnlijk toch een delegate op client-niveau... kijk eens bij alle personen die voor de meeting worden uitgenodigd in de Outlook-client onder Tools -> Options -> Delegates

Waarschijnlijk staat bij een van de personen de naam van de verwijderde persoon als delegate. En als je dan de Permissions van deze persoon bekijkt staat waarschijnlijk het vinkje "Delegate receives copies of meeting-related messages sent to me" aan.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

zwelgje schreef op 27 februari 2004 @ 19:27:
[...]ik weet al van welke account het komt, alleen dat account bestaat niet meer... nergens meer!, (naja nog wel ergens blijkbaar maar niet meer in ad iig)
Lezen knul. Stuur elk van die 8 mensen een meeting request en kijk op welke meeting request je de NDR van die 9e terugkrijgt. Dan weet je wie van de 8 iets vreemds heeft gedaan. Zou bevobbeld een rule op meeting requests kunnen zijn. Of toch een delegate die je over het hoofd hebt gezien.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
Brahiewahiewa schreef op 29 februari 2004 @ 01:43:
[...]

Lezen knul. Stuur elk van die 8 mensen een meeting request en kijk op welke meeting request je de NDR van die 9e terugkrijgt. Dan weet je wie van de 8 iets vreemds heeft gedaan. Zou bevobbeld een rule op meeting requests kunnen zijn. Of toch een delegate die je over het hoofd hebt gezien.
:Z

dat had ik natuurlijk al gedaan vriend.. (mischien niet duidelijk geweest)

naja, ik kijk maandag nog wel even verder (ben er net weer van vakantie)

* Zwelgje is namelijk itt wat sommigen klaarblijkelijk denken niet geheel achterlijk..

[ Voor 9% gewijzigd door Zwelgje op 06-03-2004 18:19 ]

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

zwelgje schreef op 06 maart 2004 @ 18:15:
[...]* Zwelgje is namelijk itt wat sommigen klaarblijkelijk denken niet geheel achterlijk..
Relax, niemand hier noemt jou achterlijk.
zwelgje schreef op 06 maart 2004 @ 18:15:
[...]
dat had ik natuurlijk al gedaan vriend.. (mischien niet duidelijk geweest)
Zeker niet duidelijk geweest en mijn - misschien ook best wel onduidelijke - post van 27 feb verkeerd begrepen.
Maar, om alle onduidelijkheden weg te nemen: je had How to Use Mdbvu32.exe to Identify and Remove a Delegate Rule from a Mailbox dus al toegepast?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1