tikkend opstarten

Pagina: 1
Acties:

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
hoi.
na veel zoeken en geen oplossing vraag ik om hulp.
mijn computer gaat eerst een halve minuut tikken voor hij opstart,en alle ledjes knipperen.
Het legt niet (denk ik) aan de harde schijf wandt die is nieuw en met de oude harde schijf doet hij het ook.
ik zit te denken aan de voeding maar die is ook nieuw, eerst had ik ook 7 fans en licht er opstaan maar toen ging mijn computer steeds uit en opnieuw opstarten.
moet zwaardere voeding hebben meschien
iemand een idee

Moederbord
Fabrikant : <www.abit.com.tw>
MP Ondersteuning : Geen
Model : 694X-686A(VH6)

Temperatuur Sensor(en)
Temperatuur van het moederbord : 23.7°C / 74.7°F
Temperatuur van de CPU : 21.9°C / 71.4°F
Power / Aux Temperatuur : 22.4°C / 72.3°F

voeding
dc output 300watt

Voltage Sensor(en)
CPU Voltage : 1.66V
+3.3V Voltage : 3.37V
+5V Voltage : 4.95V
+12V Voltage : 12.19V

Netwerk Stuurprogramma's Ingeschakeld : Ja
Adapter : 3Com EtherLink III ISAPNP Ethernet Adapter (Generic 3C509b)
Adapter : Sitecom PCI Fast 10/100 Ethernet Adapter LN-020 #2

Monitor/Panel : Plug and Play Monitor
Adapter : NVIDIA GeForce4 MX 440 with AGP8X

Fysieke Opslag Apparaten
Verwisselbare Schijf : Floppy disk drive
Harde Schijf : 80,0 GB UDMA100 7200RPM 2MB Cache
CD-ROM/DVD : HP CD-Writer+ 8200

Besturingssysteem
Windows Systeem : Microsoft Windows XP/2002 Professional Edition (Win32

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ik zit te denken aan de voeding maar die is ook nieuw, eerst had ik ook 7 fans en licht er opstaan maar toen ging mijn computer steeds uit en opnieuw opstarten.
moet zwaardere voeding hebben meschien
Begin daar maar eens mee ;) Zeker als het een no-name voeding betreft. Ruil de voeding om voor een zwaarder exemplaar. Ga voor minimaal 400W, zo heb je nog headroom voor toekomstige upgrades.

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 27-02-2004 06:43 ]

• pixon
bedankt voor je andwoordt, maar denk je echt de voeding moet nieuwe kopen kost 90 euro voor een 400watt voeding zit te denken aan een AOpen 400 watt, ATX van mycom. O-)

Verwijderd

Zet er eens een multimeter op tijdens het opstarten. Als je spanningen sterk fluctueren tijdens opstarten kan dat fatale gevolgen hebben voor je hardware (vroegtijdig overlijden).

Ook fanregelaars, inverters van CCFL's etc kunnen van invloed zijn op de stabiliteit van je spanningslijnen indien deze slecht gefilterd zijn. Hierdoor schiet je voeding dan elke keer in de kortsluit/beveiligingsstand.

Schakel een hoop extra hardware uit en test opnieuw - probeer indien mogelijk ook een zwaardere voeding.

In feite hetzelfde dus als in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter wordt voorgesteld: zo min mogelijk aansluiten, booten/stapsgewijs testen, uitschakelen en weer componenten aansluiten totdat het probleem zich weer voordoet - op die manier kun je uitsluiten waar het wel/niet aan ligt.

Test gelijk je voeding ook los van de rest van je systeem: door het doorverbinden van de /PS_ON met Ground terwijl je de voeding voldoende belast (met een oude harddisk) kijken of hij dan ook aan/uit klikproblemen geeft.
Naslag: [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]

Mocht je op zoek gaan naar een budgetvoeding als mogelijke upgrade, neem dan eens een kijkje naar de Q-tec 550 (425 Watt continue):
- Pricewatch: Q-Tec Voeding 550 Dual Fan Gold
- Q-tec 550 Dual-Fan voeding ervaringen topic

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 07:39 ]

• pixon
hoi
allemaal bedankt voor de hulp, ik heb nu mijn 6jaar oude(UPC(chello))netwerkkaart verwijderd en het tikken is nu (op 1 tik na)opgehouden nu nog een andere voeding kopen fans aansluiten en draaien.
thanks pixon