Mijn school heeft een Idols-kloontje gemaakt en 3 keer raden wie't geluid mocht doen vandaag bij de laatste voorronde

School-equipment gebruikt, lees ende lach

Boxen: 2x de kleinste JBL TR-series, hiervan was er een opgeblazen, dus die zijn 2 minuten vantevoren vervangen door de boxen die ik toevallig had zien staan: Peavey's, onbekend watvooriets, maar die klonken nog vrij redelijk.
Amp: Peavey powered mixer 2x250 Watt

Mixer: Omdat we niet met dat bakkebeest wilden werken eigen mixer meegenomen, Behringer UB2222
Dit was om een kale gymzaal met 6 mensen erin (jury

) vol te krijgen MEER dan genoeg
19 maart is de finale. Dan kom ik met geleende gear

Boxen: 2x Behringer 18" sub, 2x LEM Performance 15" sub 2x LEM Performance 12" tops en die 2 Peaveys (ook 12") als top.
Amps: Behringer EP2500 2x1200Watt als sub-amp, Crown *typenummer even kwijt* 2x560 Watt voor de tops en een London City 2x250 voor de monitors.
Mixer: UB2222 en een Behringer Eurorack voor de monitors.
Andere stuff: Behringer Composer Pro compressor/limiter, Behringer feedback-destroyer.
Mic's: Shure wireless mic (weet niet precies watvooreen, ook geleend

) en voor de presentatie heeft de school wonderbaar 2 SM58's

Dit hele zaakie is dus om dezelfde gymzaal vol te krijgen, maar dan met ±500 mensen erin
Dit is behalve gepats misschien ook een beetje een indicatie van wat je zo'n beetje nodig hebt voor'n leuk geluidje. Nu is 4kWatt aan geluid wel wat overdreven, en zouden we er met 1.5 á 2 ook wel komen, maar dit is natuurlijk leuker

(en ik heb geen zin om eindtrappen uit't rack te halen)
Je moet dus over het algemeen stukken meer vermogen in je subs stoppen, omdat je anders gewoon domweg geen lekkere bas krijgt. En voor'n béétje leuk feestje zou ik dan toch op z'n minst een pre-ampje, een eindtrap en 1 á 2 subs erbij huren (als preamp kan je natuurlijk ook een mengpaneel gebruiken)
[
Voor 3% gewijzigd door
Wormaap op 29-02-2004 22:13
]