Asus V9900 modden

Pagina: 1
Acties:

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje een Asus V9900 videokaart, en ben er best tevreden mee behalve dan de herrie..
Heb net wat fans in m'n kast vervangen voor papst 1500 rpm fans en hoor m'n gpu er nu echt hard bovenuit.(ook een van de redenen waarom hij nu niet meer gemaakt wordt denk ik)

Nu ben ik normaal heel makkelijk met dit soort dingen en ligt alles wat gemod kan worden bij mij meestal na 2 minuten op de werkbank maar deze kaart is een beetje..apart.

Hij heeft echt een gigantische koeling met een radiale fan in het midden.
http://www.asus.com/products/vga/v9900/overview.htm
Nu wil ik er dus andere koeling op gooien maar vraag me af of het iets uit gaat maken want weet nog niet precies hoe ik deze koeler ga vervangen.
Waterkoeling is geen optie want budget is daarvoor niet toereikend.

Heeft er iemand ervaring met het modden van deze kaart?? (kan in de search niks vinden alleen de grote fx topics (paar duizend postst :| )
Hoe kan ik het beste de koeling eraf halen en waarmee het beste te vervangen??
Ik heb al even gekeken naar koelers als de Zalman ZM80C-HP, maar voor zover ik kan vinden wordt daarbij het geheugen niet gekoeld, en die sinks die er nu op zitten (onder EN bovenkant) worden al goed warm..

alle ideeen zijn welkom! _/-\o_

psje: wist niet of het nou onder videoplanken of die hard clocking hoorden, als het fout is wil een liev modje hem vast even verplaatsen :> )

[ Voor 6% gewijzigd door intuliegend op 27-02-2004 02:16 ]

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:39

Shunt

Boe

denk dat cooling een betere plaatsing was druk even op het handje boven het topic dan kan je een topic report doen. met daar in een verzoek om een modje er even naar te laten kijken.

offtopic:
omg er boven uit komen is dat niet een beetje zacht uit gedrukt ? ik heb dat kaartje een weekje te leen gehad hij kwam zelfs boven mijn 12cm fans @ 24 V uit :D.

maare je kan kijken naar een zalman cooler. alleen ik weet niet hoe dat zit met je buget en of die wel toerijkend is voor jou hitte monstertje ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Koop anders een goedkope CPU cooler. Tenzij je deze nog hebt, dan mod je deze erop :)

als je dan ook gelijk mem sinkjes koopt (of een p1 cooler kapot zaagt) wordt ook je geheugen gekoeld :)

* MisteRMeesteR heeft zijn TI4600 ook op deze manier gemod :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rctholland.nl/~mark/pics/gfxmod1.jpg

Kost misschien wat PCI sloten, maar hijs wel stil :)

[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 27-02-2004 11:03 ]

www.google.nl

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
heel makkelijk, gewoon naast die zalman HP80 een 80mm of 120mm fan hangen en die op 5V of 7V laten draaien...
gegarandeerd dat de videokaart geen herrie meer maakt.. ;)

Verwijderd

bij tweakstore.nl
Zalman ZM80C-HP vga cooler = 25 euro
Tweakmonster BGA 8 stuks = 22 euro + 8 euro atric bullshitlijm

en laat er 1 van je papst fans een briesje overblaazen en het moet goedkomen toch ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 11:10 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:20

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:09:
bij tweakstore.nl

en laat er 1 van je papst fans een briesje overblaazen en het moet goedkomen toch ?
Dat lijkt me een goede oplossing!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

MisteRMeesteR schreef op 27 februari 2004 @ 11:03:

[plaatje]
OFF-TOPIC:
Is dat toevaliig een Spire Whisperrock? Die heb ik ook op mn P3 zitten met een blauwe ledfan die er standaard op zat(staat niet aan overigens :*) )

Verwijderd

MisteRMeesteR schreef op 27 februari 2004 @ 11:03:
Koop anders een goedkope CPU cooler. Tenzij je deze nog hebt, dan mod je deze erop :)

als je dan ook gelijk mem sinkjes koopt (of een p1 cooler kapot zaagt) wordt ook je geheugen gekoeld :)

[afbeelding]

lol heb ik ook gedaan ...Reemf kon er geen begrip voor opbrengen maar toch hoeveel scoort je Ti'tje :) bij 3d mark?

mijn cooler pakt minder plek in,is stil en coolt zo hard dat zelfs de heatsink niet warm wordt... ik verlies maar 1 pci slot (Asus P4P800 deluxe }) =is voorzien van een extra open ruimte voor die (eigelijk) die reeksen die anders een pci slot op vreten

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 12:07:
[...]

lol heb ik ook gedaan ...Reemf kon er geen begrip voor opbrengen maar toch hoeveel scoort je Ti'tje :) bij 3d mark?

mijn cooler pakt minder plek in,is stil en coolt zo hard dat zelfs de heatsink niet warm wordt... ik verlies maar 1 pci slot (Asus P4P800 deluxe }) =is voorzien van een extra open ruimte voor die (eigelijk) die reeksen die anders een pci slot op vreten
ruim 13000 punten bij 2k1, niet veel vindt ik zelf.. maar hij blijft wel beneden de 40 graadjes stressed, met stock cooler haalde hij net niet de 70 :P (hijs weleens 82 graden geweest @ zomer, LOL :P)

P.S., mijn kaart verstookt net even wat meer warmte dan jou fx5200. denk je niet?
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:58:
OFF-TOPIC:
Is dat toevaliig een Spire Whisperrock? Die heb ik ook op mn P3 zitten met een blauwe ledfan die er standaard op zat(staat niet aan overigens :*) )
De cooler is een Spire Falconrock II, zie Specs.

Edit: ff 3d mark linkje toegevoegd :P

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 27-02-2004 12:17 ]

www.google.nl

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:09:
bij tweakstore.nl

heb je nog plek voor die ram sinks dan?? kreeg zelf het id (aan de hand van fotos van zm80) dat het koelblok over de ramsinks heenviel maar ze niet echt aanraakte :?

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

intuliegend schreef op 27 februari 2004 @ 17:03:
[...]

heb je nog plek voor die ram sinks dan?? kreeg zelf het id (aan de hand van fotos van zm80) dat het koelblok over de ramsinks heenviel maar ze niet echt aanraakte :?
Het is algemeen bekend dat je mem sinkjes moet nemen die max 8mm hoog zijn, anders gaat het idd niet passen, dan heb ik het uiteraard over de Zalman :)

EDIT: even voor de duidelijkheid, die Zalman koelt je geheugen NIET daarvoor moet je (als je wilt) memsinkjes aanschaffen, die max 8mm hoog mogen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door MisteRMeesteR op 27-02-2004 17:06 ]

www.google.nl

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Shunt schreef op 27 februari 2004 @ 10:12:
offtopic:
omg er boven uit komen is dat niet een beetje zacht uit gedrukt ? ik heb dat kaartje een weekje te leen gehad hij kwam zelfs boven mijn 12cm fans @ 24 V uit :D.
haha hij maakt idd nogal wat herrie maar ben wel wat gewend want m'n eigen case is (of was nu dan met die papst fans erin + 2x rheobus) nogal een id straaljager, 5x led casefan op 12 volt, 2 x 350 watt voeding, 3x ccfl, lcd, hard drive cases, rheobus, fanbus etc da vreet nogal wat stroom en dus ook veel koelers nodig >:)
heb toch altijd muziek hard aanstaan :)

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
MisteRMeesteR schreef op 27 februari 2004 @ 17:05:
[...]

Het is algemeen bekend dat je mem sinkjes moet nemen die max 8mm hoog zijn, anders gaat het idd niet passen, dan heb ik het uiteraard over de Zalman :)

EDIT: even voor de duidelijkheid, die Zalman koelt je geheugen NIET daarvoor moet je (als je wilt) memsinkjes aanschaffen, die max 8mm hoog mogen zijn.
sja dan is dat waarschijnlijk toch het beste id. tnx voor de info iedereeen! :)
maar heeft iemand enig id hoe je die koelkast eraf kan halen?? verwarmen en met creditcard gaat natuurlijk wel met zo'n klein blokje maar ook met zon gevaarte???

Verwijderd

Misschien moet je een hamer pakken en net zo lang slaan dat ie eraf ligt? :P

Nee even serieus, misschien zit alles vastgeschroefd met heel kleine schroefjes ofzo?

Of moet je ASUS mailen :Y) , hoe je die koeler eraf sloopt.
Pagina: 1