Toon posts:

Seagate HDD Medion 2.0 ghz

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus dat aldi bakje (de 2.0 ghz), en mijn hdd draait dus Ultra ATA100, nou vroeg ik me af.. weet iemand of de hdd van seagate die daarin zit ook Ultra ATA133 compitable is? ga namelijk nieuwe pc kopen, en wil dit graag weten! kom er echt niet uit.. search en alles al getracht

thanks alvast

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Maakt toch niet uit? Een ATA100 disk draait gewoon in ATA100 modus als ie aan een ATA133 controller hangt, kwa snelheid maakt dat toch niets uit, want die schijf zal misschien max. 50 a 60MB/s sequential transfer halen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter

heb er niet zo veel ervaring mee eigenlijk, dus vandaar mijn vraagie :) maar het kan geen kwaad als er 1 hdd op 133 draait en de andere op 100?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nee :)
Op 1 kanaal (1 kabel) maakt het niet uit, en op aparte kanalen (elk eigen kabel) zoiezo niet, natuurlijk.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Nee dat maakt niks uit zelfs de nieuwe HDD's van WD draaien maar op ATA 100 tegenover Maxtor die draaien op ATA 133 En samen kunnen ze goed werken.

Edit: Limoentje was me voor

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 02:05 . Reden: Limoentje was me voor ]

Verwijderd

Topicstarter
geen probleem Stepzand, heb ik zekere bevestiging :)

ik neem aan dat het in de bios geregeld moet worden kwa snelheden enzo, hoe en waar kan dat gedaan worden?

bedankt jongens

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 02:10 ]

Verwijderd

Die snelheden regelt je pc zelf de snelheid zakt laten we zeggen vanzelf terug als je er een langzamere hdd aanzet, dus je hoeft er zelf niks voor te doen, het enige waar je wel ff op moet letten is dat de hdd's op DMA draaien en niet op PIO maar dat kan ingesteld/gecontroleerd worden onder windows :). Dit gebeurt ook zelf dus als je niet het gevoel hebt dat de HDD erg traag is staat dit waarschijnlijk wel goed.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

kom er echt niet uit.. search en alles al getracht
Een van de stappen die je had moeten doornemen eer je een topic opent is het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum. In de FAQ van dit subforum staat onder "Een paar basiscursussen" een handige link naar PC Guide - IDE configuration/cabling. Neem deze eens door ;)

Basic stuff, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.