Instabiele netwerk verbinding

Pagina: 1
Acties:

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 11:47
Ik heb sinds kort een laptop met daarin een VIA RHINO II Fast Ethernet kaartje (onboard). Als ik het bij internetten houd dan werkt het allemaal goed maar als ik echt data over de lijn ga verzenden/ontvangen dan begeeft de verbinding het na verloop van tijd.
Met andere woorden, als ik maar 10% van de verbinding gebruik gaat het goed maar word het meer dan (laten we zeggen) 40% dan valt die na verloop van tijd weg.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik het oplos?

Heb zowel getest bij een dynamisch gekregen ip adres als bij een statisch.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Hier heb ik zelf ook last van gehad en dit bleek uiteindelijk aan de netwerk kaart van de desktop te liggen.. de a7n8x del heeft twee onboard netwerk kaartjes dus ik stop de kabel voor de gein eens in de andere en toen ging alle data wel normaal over de lijn heen... paar maanden later had ik dus weer het probleem ik weer kabel omwisselen en weer probleem verholpen. Tis echt heel vaag, maar voor mij de enige manier om het op te lossen..

Het zou trouwens ook nog aan de kabel kunnen liggen.. ff de plugjes er opnieuw opzetten?

• D3LTA
  • Laatst online: 11-08 22:03
koop is een goede cat 5e kabel en probeer het dan nog is...

• mvddonk
Ik heb het vandaag geprobeerd met een goede gekochte kabel (dus geen zelf gemaakte stekkertjes) maar helaas... ook dit werkt niet :?
Nog meer ideeen?

• VisionMaster
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Zoek op de VIA sites voor een driver update.
Het ziet er naar uit dat er iets tussen je applicatie (windows/drivers) iets mis is. :?

I've visited the Mothership @ Cupertino

• mvddonk
VisionMaster schreef op 28 februari 2004 @ 02:26:
Zoek op de VIA sites voor een driver update.
Het ziet er naar uit dat er iets tussen je applicatie (windows/drivers) iets mis is. :?
Net gezocht, maar bleek dat ik al de nieuwste drivers (geleverd bij m'n laptop) geinstalleerd had... *begint hopeloos te worden :(*

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

mvddonk schreef op 28 februari 2004 @ 02:55:
[...]

Net gezocht, maar bleek dat ik al de nieuwste drivers (geleverd bij m'n laptop) geinstalleerd had... *begint hopeloos te worden :(*
Waar sluit je dat ding op aan? Een switch/hub of een andere pc?
Het kan ook aan de andere zijde liggen dat er een fluctuatie in de lijn komt...

• mvddonk
VisionMaster schreef op 28 februari 2004 @ 12:07:
[...]

Waar sluit je dat ding op aan? Een switch/hub of een andere pc?
Het kan ook aan de andere zijde liggen dat er een fluctuatie in de lijn komt...
Ik heb het aangesloten op een switch, zowel bij mezelf als bij een vriend van me werkt het niet... (bedenk me nu dat ik het laatst bij m'n broer direct op een andere pc had aangesloten via een cross cable en dat ging geloof ik wel goed).
Wat is een fluctuatie?

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

mvddonk schreef op 28 februari 2004 @ 12:13:
[...]

Ik heb het aangesloten op een switch, zowel bij mezelf als bij een vriend van me werkt het niet... (bedenk me nu dat ik het laatst bij m'n broer direct op een andere pc had aangesloten via een cross cable en dat ging geloof ik wel goed).
Wat is een fluctuatie?
Stroom storingen ... dat soort dingen ...
Ik zou het nog eens op een andere netwerk port en of kastje proberen.
Want het kan ook aan je switch liggen dat het niet helemaal lekker wertk met je laptop.

Ik heb in een computer ook Zo'n VIA all-in-one systeem en dat werkt aardig goed. Ook met een Rhino-II.

• mvddonk
Ik heb een tijdje vanalles geprobered maar het werkt nog steeds niet lekker, iemand nog ideeen?

Verwijderd

Spelfout uit titel gesloopt O-)

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

het kan zijn dat je op 1 van de twee netwerk kaarten de energybeheer nog even uit moet zetten, trouwens welke win ver sie heb je, 98 heeft wel eens vaker van die ongein als je het aan xp of 2000 wilt koppelen, daarom werkt internet wel goed !!!

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

• mvddonk
Trekkerkearl schreef op 08 maart 2004 @ 15:43:
het kan zijn dat je op 1 van de twee netwerk kaarten de energybeheer nog even uit moet zetten, trouwens welke win ver sie heb je, 98 heeft wel eens vaker van die ongein als je het aan xp of 2000 wilt koppelen, daarom werkt internet wel goed !!!
Ik heb het geprobeerd met een switch, hub en 2 netwerkkaarten aan elkaar. Bij alle hetzelfde probleem, ik draai XP en de andere unit ook.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 22:44

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Wat zijn je instellingen?
Full/half duplex 10/100/1000?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 22:46
Ik heb de zelfde netwerkkaart in me Jewel notebook.

En ik heb nergens last van (nu er een goede kabel aan zit).

Kijk evt. op www.jewelnotebooks.nl voor nieuwe driver.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• mvddonk
Ik heb vanalles qua instellingen gedaan, maar hij staat op automatisch. Als ik 'm ergens anders op zet (full-duplex) dan werkt het weer niet op school, kom ik het hele netwerk niet op.
Op de site van jewelnotebooks staan geen goede drivers. Er staan niet eens XP drivers op, kijk maar es op de site:
http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=dr-1500 ik neem tenminste aan dat dit ook voor de 1520 geldt die ik heb...
Pagina: 1