Allereerst- ik heb bijna alle topics al gelezen, die waren ook heel behulpzaam maar toch krijg ik het niet voor elkaar.
Ik heb een netwerkje van 2 pc's (beide draaien XP) crossed-utp
server staat IP 192.168.0.1 submask 255.255.255.0 gateway geen
cleint IP 192.168.0.2 submask 255.255.255.0 gateway 192.168.0.1
als ik een van beide laat pingen op 192.168.0.1 dan krijgen beide time-out bij opdracht
als ik een van beide laat pingen op 192.168.0.2 dan krijgen beide netjes antwoord.
inmiddels ben ik er achter dat als ik Norton internet uitzet dit verholpen is maar dat lijkt mij niet de oplossing.
het is wel mogelijk, zij het erg traag, om bestanden te delen/openen/bewerken bij elkaar (server/client)
de client herkend in de netwerkomgeving de server.
de server wordt niet herkend in de netwerkomgeving wel als er speciaal naar de bewuste client gezocht wordt (zoeken: naam client) maar het blijft een trage verbinding.
dat is het eerste probleem.
nummer twee.
de client ziet het niet voor mogelijk het internet op te komen.
ik heb een xs4all adsl aansluiting wat betekent dat ik natuurlijk nog een ethernetkaart (USB extern) en dan de ADSL modem(PPP-adapter).
aangezien beide op XP draaien moet het mogelijk zijn om internet te delen zonder wingate of winroute (hoewel ik beide wel geprobeerd heb, helaas zonder resultaat)
de uitgaande ethernetkaart staat nu op ICS maar de client komt er nog steeds niet uit, ook niet als ik Norton uitschakel.

wie, o wie helpt mij op weg????
dit is inmiddels de vijfde slapeloze nacht
Ik heb een netwerkje van 2 pc's (beide draaien XP) crossed-utp
server staat IP 192.168.0.1 submask 255.255.255.0 gateway geen
cleint IP 192.168.0.2 submask 255.255.255.0 gateway 192.168.0.1
als ik een van beide laat pingen op 192.168.0.1 dan krijgen beide time-out bij opdracht
als ik een van beide laat pingen op 192.168.0.2 dan krijgen beide netjes antwoord.
inmiddels ben ik er achter dat als ik Norton internet uitzet dit verholpen is maar dat lijkt mij niet de oplossing.
het is wel mogelijk, zij het erg traag, om bestanden te delen/openen/bewerken bij elkaar (server/client)
de client herkend in de netwerkomgeving de server.
de server wordt niet herkend in de netwerkomgeving wel als er speciaal naar de bewuste client gezocht wordt (zoeken: naam client) maar het blijft een trage verbinding.
dat is het eerste probleem.
nummer twee.
de client ziet het niet voor mogelijk het internet op te komen.
ik heb een xs4all adsl aansluiting wat betekent dat ik natuurlijk nog een ethernetkaart (USB extern) en dan de ADSL modem(PPP-adapter).
aangezien beide op XP draaien moet het mogelijk zijn om internet te delen zonder wingate of winroute (hoewel ik beide wel geprobeerd heb, helaas zonder resultaat)
de uitgaande ethernetkaart staat nu op ICS maar de client komt er nog steeds niet uit, ook niet als ik Norton uitschakel.
wie, o wie helpt mij op weg????
dit is inmiddels de vijfde slapeloze nacht