Toon posts:

Rebooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit het goede forum is...

Mijn computer heeft nu al een jaar ernstige reboot problemen. Vaak zit ik gewoon te surfen of msn-en of wat dan ook en dan reboot ie ineens, zonder dat ik iets groots doe als een spel ofzo. Bij spelen bevriest het beeld nog wel eens....

Wat is het niet:

- moederbord, die is al eens vervangen en hielp niks
- mbram, heb er nu een andere reep in en nog steeds hetzelfde verhaal

Wat heb ik al gedaan:

Veel.. :P Verschillende OS-en geprobeerd, naar de winkel mee geweest, die zeiden dat ie het bij hun gewoon deed. (ja yoh ik lul ook maar wat uit me nek dat ie per dag minstens een keer reboot) dus aan hun heb ik ook geen balhaar.

Ik word er nogal hopeloos van, dat ding moet het gewoon doen maar ik weet niet wat het is.

Wie kan mij helpen?

specs btw:

AMD athlon 1800+ xp
Gf4 ti4400
256 mbram
Windows XP
Soundblaster Live!

Verwijderd

Topicstarter
Owja nog wat, als ik dat vinkje uitzet van 'Opnieuw opstarten na fout' ofzoiets, dan krijg ik gewoon een blauw scherm en moet ik dus rebooten...

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:19
Welkom op GoT
Gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop als je iets aan je post toe wilt voegen.

Belangrijk om te weten is wat er precies in dat blauwe scherm staat. Noteer de volgende keer ff wat er precies instaat. Misschien kunnen we je dan beter helpen.

Verwijderd

Het zou al wat helpen als je even wat meer details zou kunnen geven over je voeding bv: Merk, voltages, etc
Ik heb het al vaker voorbij zien komen hier (zoek maar in de search trouwens naar rebooten of opstartproblemen)
... zelf gok ik op een voedingsprobleempje

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-02 02:21
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 01:24:
Owja nog wat, als ik dat vinkje uitzet van 'Opnieuw opstarten na fout' ofzoiets, dan krijg ik gewoon een blauw scherm en moet ik dus rebooten...
even vraagje
Hoe moet je dat uitzetten?

Leven en laten leven!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net ook zitten kijken en ik krijg ook steeds meer het id dat het de voeding is

Het is iig een 300W Maxpower
Stranglem schreef op 27 februari 2004 @ 01:36:
[...]

even vraagje
Hoe moet je dat uitzetten?
Deze compu> eigenschappen> geavanceerd> opstart & herstelinstellingen

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 01:39 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

ja die maxpowers staan nou niet echt bekend om zijn goed werkende voedingen, de kans is groot dat het aan je voeding zal liggen :)

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-02 02:21
Ik heb ook zon probleem, alleen start mijn pc zo rond de 2 dagen op, als je dat vinkje uitzet, zie ik ook een blauw scherm.
Er wordt dan uitgelegd dat de pc opnieuw opgestard moest worden, anders zou er iets beschadigd worden en er word uitgelegd hoe je in veilige modus moet komen om bep. dingen uit te schakelen ofzo

Aan het begin staat er dat er door een fout de pc opnieuw gestard moet worden en dan staat dit er onder:

BAD_POOL_CALLER

aan het einde staat dan dit:

technische Informatie (mogelijk in het engels)

*** STOP: 0X000000C2 (0X00000040, 0X00000000, 0x80000000,0x00000000)

Dan staat er iets van starten geheugendump. Fysieke geheugendump is voltooid.

En ik kan verder niks doen, alleen te pc met de aan/uit knop opnieuw opstarten.

WAt zou het kunnen zijn?

Leven en laten leven!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

kijk eens of er een bios update is voor je moederbord, dit is bij sommige nieuwe moederborden het geval. Op bijv. Intel Perl moederborden verhelpt een biosupdate dit probleem.

eerst kijken dan zeiken

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

Stop 0xC2 or BAD_POOL_CALLER
The Stop 0xC2 message indicates that a kernel-mode process or driver incorrectly attempted to perform memory operations in the following ways:

By allocating a memory pool size of zero bytes.
By allocating a memory pool that does not exist.
By attempting to free a memory pool that is already free.
By allocating or freeing a memory pool at an IRQL that was too high.
This Stop message is typically due to a faulty driver or software.
Bron: Microsoft

Driver probleem dus :)

Verwijderd

Xof schreef op 29 februari 2004 @ 21:07:
[...]

Bron: Microsoft

Driver probleem dus :)
Kijk is in je bios of daar VIDEO RAM CACHEBLE op ENABLED staat. En zo ja, zet deze dan op Disabled. Ik had het zelfde probleem afgelopen week met die BAD_POOL_CALLER en na van alles opnieuw te hebben gekocht, kaal gestript en hoop gevloek :O , bleek uiteindelijk dit de optie te zijn die het veroorzaakt.
Pagina: 1