Toon posts:

[NT4.0] Taakbalk niet weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn vorige topic opeens geblocked post ik hem opnieuw. Ik heb mij namelijk zowel heel technet als heel dit forum doorgespit naar het antwoord. ;(

Dus alweer:
Ik ben bezig met het opzetten van een thick client met zowel de mogelijkheid als lokaal op de pc te werken als op een terminal server via een sessie te werken. Nu is het de bedoeling dat de gebruikers op de lokale nt pc maar weinig kunnen doen. Zo wil ik graag de taakbalk in zijn geheel verwijderen.

Heeft iemand enig idee?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 12:47

momania

iPhone 30! Bam!

Hier staat het toch echt uitgelegd: http://techrepublic.com.com/5100-6268-5033164.html
5 sec. google werk
[google=remove,taskbar,NT]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou graag dat je gelijk had, maar jammergenoeg ben ik deze setting ook al heel vaak tegengekomen. Deze verwijderd namelijk niet de taakbalk, maar zorgt er alleen maar voor dat de instellingen van de taakbalk niet gewijzigd kunnen worden.

Hij heet ook heel toepasselijk: [NoSetTaskbar] :P

Maar iig bedankt dat je hem niet meteen gelocked hebt, nu kan ik tenminste een reactie geven.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 10:42 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De taakbalk verwijderen kan volgens mij niet - je kan hem wel resizen zodat hij niet zichtbaar is (en dit eventueel in een registry script zetten) - maar wil je hem echt weg hebben moet je dacht ik gewoon zorgen dat 'explorer.exe' niet als Shell start :)

Verwijderd

Topicstarter
Bij het uitzetten van explorer.exe is toch ook de desktop weg he?

Nouw, ik heb bij xp de optie gevonden waar je gewoon het resizen van de taskbar uit kon zetten. Dan had ik hem gewoon naar onder kunnen halen, maar niks te vinden over nt. Of misschien kan ik op de een of andere manier ervoor zorgen als de taskbar autohide is dat het gewoon heel lang duurt voordat hij weer naar boven komt als ik de cursor erop plaats.

Maarja hoe, ben al een flinke tijd aan het zoeken.. :O

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 10:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, van de opties die ik in mijn voorgaand ereply heb genoemd is geen regkey te vinden. Ik vond echter wel een andere wijze. Het wijzigen van de nt shell.
Nu alleen nog even uitvinden hoe..
Pagina: 1