Toon posts:

[GF4Ti4200]freezes in sommige games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
om te beginnen hoop ik dat ik het meest gepaste forum heb genomen, ik denk toch dat het probleem zich bij de gfx kaart of zijn driver bevind

het probleem: een aantal games hangen vast van zogauw ik ze start (na 1- 2 seconden), waarom een aantal games nu net wel prima & anderen niet draaien is mij een raadsel, games die wel perfect werken zijn oa:
Need for speed underground
PoP: sands of time
3D Mark 03
hier slaat ie oa bij vast:
Max Payne 2
HALO

systeem:
AMD Athlon XP 2200+
Epox 8K5A(2) (KT333 chipset)
AOpen Gef 4 Ti 4200
onboard AC '97 sound

ik heb zonet nog het hele systeem geformateerd om zeker te zijn dat het geen driver soep is, heb ik in deze volgorde geïnstalleerd:
Windows 2000
win2k SP 4
windowsupate
DX 9
VIA Hyperion (viaarena.com)
Nvidia forceware (nvidia.com)
AC '97 drivers

iemand enig idee waar ik de oorzaak kan gaan zoeken, want ik kom er niet uit? alvast bedankt

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
De nieuwe forceware drivers kunnen bij een aantal games voor wat problemen zorgen, probeer een de 4x.xx serie van nvidia, bijvoorbeeld 45.23, die heb ik zelf ook namelijk nog steeds draaien naar grote tevredenheid.

Wat ik zie is dat je systeem vrij verouderd is, heb je de problemen die je beschrijft pas sinds kort ? of zijn die er altijd al geweest sinds je het systeem hebt ?

Verwijderd

Kijk voor de grap eens hoe warm je cpu wordt na enige tijd van spelen.
Misschien werkt je cpu cooler niet goed. Kan je in je bios bekijken bij
healthstatus.

Groet Mase

Verwijderd

Topicstarter
@ CyberTijn
systeem is eigenlijk van een vriend, is idd ongeveer een jaartje oud gok ik, maar ik veronderstel dat deze problemen er dan al zijn van in het begin

@ dwpmase
heb ik idd al gecontroleerd, daar zit het probleem niet

kga idd maar eens wat andere detonators proberen dan

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 12:13 ]

Verwijderd

Ik heb ook zo'n soortgelijk probleem gehad en na een hoop uitproberen ben ik achter het probleem van mij gekomen. Ik heb mijn AGP op 4x gezet en dan snel schrijven aan. Hiermee was mijn probleem verholpen mischien ook iets voor jou?
vraag me ook niet waarom dit zo is maar mn pc loopt niet meer vast in games en dat is het belangrijkste!!!
succes verder
dacota

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips maar daar lijkt het niet te ziten
een aantal oudere drivers alsook wat combinaties met agp speed & fast writes geprobeerd , maar geen beterschap

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik kan alleen maar bedenken dat die videokaart te warm wordt, aangezien ik dit probleem ook heb gehad met m'n Ti4200..

Verwijderd

heb hetzelfde probleem bij een aantal mensen gezien,
en bij allemaal kwam het door DX9 of DX9a

bij het installeren van 8.1 of dx9b was het probleem meteen weg.

welke dx staat erop???

Verwijderd

Topicstarter
idd dx 9a
omdat ik die als network distribution package had liggen, denk niet dat die beschikbaar is voor dx 9b?
nuja kga het meteen eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
hmm, met halo stond er blijkbaar toch al DX 9b op, toch nog maar eens opnieuw geïnstalleerd, maar zonder veel succes

videokaart te warm lijkt mij héél onwaarschijnlijk daar:
- een aantal games wel perfect werken
- een andere kaart (R8500Le) dezelfe symptomen geeft in deze pc
- deze kaart in mijn eigen pc wel perfect werkt (Asus A7NX8, nforce2, XP2500+)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 17:35 ]

Pagina: 1