[XP] Verkenner traag na toevoegen netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

• ThaRealKnuf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 09:34
(jarig!)
Eigenlijk beschrijft de titel het hele probleem, zodra ik op mijn pc in de verkenner een netwerkverbinding maak, wordt deze erg traag. Verbinding maken met een andere pc in het netwerk gaat sowieso erg traag.

Thuisnetwerk:

kabelmodem is verbonden met Access Point. Hierop zijn drie PC's draadloos aangesloten (allemaal XP Pro). Internet delen gaat zonder probleem, maar bestanden delen werkt niet goed op één pc. Het access point en de netwerkkaarten zijn uitgebreid getest en lijken hun werk prima te doen. De probleem-pc kan echter alleen heel traag contact maken met bestanden/schijven op de andere twee pc's.

Wie kan me helpen? B.v.d. voor hulp!

Sander

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Is de verbinding traag of(lage overdrachts snelheid) of duurt het lang voordat de inhoud van een netwerk schijf tevoren komt?

Geef ook eens wat meer inormatie, in de plaatselijke faq staat een hele berg zooi wat je kan posten, doe maar alles wat je nuttig lijkt ;)

add:
Heeft die pc wel iets geshared dan? Firewall? wat als j IP intyped? Wat werkt er dan precies niet?

[ Voor 17% gewijzigd door SSH op 27-02-2004 00:42 ]

• ThaRealKnuf
(jarig!)
SSH schreef op 27 februari 2004 @ 00:40:
Is de verbinding traag of(lage overdrachts snelheid) of duurt het lang voordat de inhoud van een netwerk schijf tevoren komt?

Geef ook eens wat meer inormatie, in de plaatselijke faq staat een hele berg zooi wat je kan posten, doe maar alles wat je nuttig lijkt ;)

add:
Heeft die pc wel iets geshared dan? Firewall? wat als j IP intyped? Wat werkt er dan precies niet?
Op je eerste vraag:
Het duurt lang voordat de inhoud van een netwerkschijf naar voren komt. De overdrachtssnelheid is normaal.

Op je tweede 'oproep':
Heb ik gedaan, maar ik vind het lastig om datgene te vermelden wat relevant zou kunnen zijn. Ik zal een poging doen:

Om te herleiden waar zich het probleem bevindt, ben ik 1 voor 1 de apparaten gaan testen, instellingen gechecked etc. De bevindingen:

Het access point was mijn eerste onderdeel, maar deze werkt prima met de andere pc's. Leek dus niets mee aan de hand. Daarna heb ik de (wireless) netwerkkaart in de probleem-pc vervangen door een andere (maar zelfde merk/type). Daarna heb ik de pc getest met een volledig andere wireless netwerkkaart (ander merk/type). Bij beide kaarten kreeg ik dezelfde problemen. Mijn conclusie was dat het probleem zeer waarschijnlijk ontstaat door hardware of software op die (probleem)-pc.
Omdat ik geen idee heb waar het aan zou kunnen liggen, hier een opsomming van de hardware en belangrijste software(instellingen):

Intel Pentium 4 2,6 GHz
512 MB intern geheugen
MSI 6728-865PE NEO2-FIS2R S-ATA moederbord
Twee WD HD's, beide SATA, eerste: 120GB, tweede: 250GB
Sapphire 9600XT
Pinnacle PCTV kaart
Plextor DVD-brander 8x
Asus DVD-speler
MyCom Bluetooth dongle

Verder hangen er allerlei USB-apparaten aan. Ik heb getest zonder deze apparaten aangesloten en dan bestaat het probleem ook nog steeds.

Iemand die me kan helpen?

Groeten,

Sander

• ThaRealKnuf
(jarig!)
O ja...

Ik gebruik de firewall van het access point (US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router). Aan de verschillende pc's zijn statische IP-adressen toegewezen in de 192.168.123.*-range.

• ThaRealKnuf
(jarig!)
Ok.. oorzaak getraceerd, nu nog de oplossing:

Bij het afsluiten van Outlook klaagde deze over de bleutooth-verbinding. Als test heb ik het bluetooth-stickje weggehaald. Daarna leek het bovengenoemde probleem verholpen: netwerkverbindingen werden weer moeiteloos gevonden. Zodra ik de bluetooth-stick weer aansloot (via usb-verbinding) dan kwam het probleem weer terug.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik wil nl. die bluetooth-verbinding wel regelmatig gebruiken.

Groeten,
Sander

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

wat ik zou proberen: (weet niet of het werkt)

*Onder de eigenschappen van je bleutooth verbindig microsoft netwerking verwijderen.
*Werkt dat niet de wizard opnieuw uitvoeren met beide devices erin, voor windows netwerking dan niet ;) je bleutooth kiezen. In de hoop dat ie in het vervolg eerst je andere device neemt.

• ThaRealKnuf
(jarig!)
Dat heeft wel de oplossing gebracht. Was nog een flink karwei om het allemaal werkende te krijgen. De stappen:

- deinstalleren Bluetooth software (en dongle deïnstalleren)
- netwerk wizard Windows doorlopen
- dongle + software installeren

... working!

Bedankt voor de hulp SSH!

Groeten,

Sander
Pagina: 1