Toon posts:

RS-232

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een alarm met een uitgang voor rs232.
op het alarm zitten 4 pinnetje.
Nu heb ik een klein printplaatje met daarop een klein wit connectortje t.b.v. de 4 pinnetjes van het alarm.
Verder zit er nog op:
1 x IC MAX202 - CSE 0035
en 6 SMD weerstanden (ik gok weerstanden).
1 RJ connector t.b.v. een 4-adrige kabel.

Nu kost dit printje 80 euro met software en kabel.
Software ne kabel heb ik al, maar het printje is niet van mij.
Kan ik gewoon een 4-adrige kabel op de pinnetjes van het alarm aansluiten m.b.v. een connectortje?

Het lijkt mij dat het printje niet echt een functie heeft, puur voor het netjes aansluiten denk ik.

Iemand die meer verstand heeft van rs232?

Verwijderd

via google is te zien dat de max202 een ic is die een ttl signaal omzet naar een rs232 signaal en vice versa dus van een signaal tussen 0 en 5 volt naar een signaal van tussen de -10 en 10 volt. je zult het dus waarschijnlijk niet zo op de com poort kunnen gooien.

wat je wel kunt overwegen is een pcb te maken die hetzelfde kan. daarvoor zul je de print (die volgens mij redelijk eenvoudig is) moeten kopieren met ic's en andere componenten die hetzelfde kunnen. dit kan alleen mits die andere ic geen eprom oid. is

Verwijderd

Topicstarter
had ik ook al aan zitten denken, maar die smd componenten kan ik niet herkennen!
Ik gok weerstandjes, maar hoe groot ?

Verwijderd

een max 202 is de smd uitvoering van de max232 de dingetjes die je er naast ziet zijn hoogst waarschijnlijk condensatortjes.

Ik zou je adviseren als je hem zelf gaat maken een max233 of ADM233 te nemen die heeft deze condensatortjes reeds on-chip.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:57:
via google is te zien dat de max202 een ic is die een ttl signaal omzet naar een rs232 signaal en vice versa dus van een signaal tussen 0 en 5 volt naar een signaal van tussen de -10 en 10 volt. je zult het dus waarschijnlijk niet zo op de com poort kunnen gooien.

knip
wrom niet ? een comport is toch rs232 :?

Iperf