Toon posts:

Microfoon van webcam werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem wat ik niet opgelost krijg.
Ik heb een webcam gekocht. Een Chicony Twinklecam Pro USB.
Netjes aangesloten en drivers geinstalleerd. Het probleem ligt hem in het feit dat ik de microfoon niet aangeslingerd krijg op mijn computer. Niet in 98SE èn niet in XP. Het ligt niet aan de webcam zelf, want bij mijn broer(XP) deed ie het wel. Ik heb niks gedempd staan bij de audio en bij invoerapparaat van geluid heb ik de camera geselecteerd. Uitschakelen van het geluid in de bios helpt ook niet.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Misschien een conflict met de Nforce-drivers??

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Je hebt niet toevallig zo'n moederbord waarbij je de line-in/mic kunt omschakelen naar center/sub/RL/RR (voor een surroundset). Als je zo'n bord hebt dan staat misschien die instelling verkeerd (want verder kan ik zit volgens mij ook alles goed).
Meestal kan je dat instellen via je hardware-instellingen of via een aparte tool. :)

Senile! Senile Oekaki

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Welke software gebruik je om te testen?! In MSN Messenger 6 zit een configuratie wizard die je laat selecteren of je de mic wel of niet wil gebruiken.

EDIT: de mic is verder niet zichtbaar onder hardware etc, dus ook niet in de mixer te bedienen.

[ Voor 25% gewijzigd door Togt op 27-02-2004 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n moederbord heb ik dus wel. Maar de microfoon die ik wil gebruiken zit niet via het moederbord, maar via de usb webcam. Dus daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Togt schreef op 27 februari 2004 @ 13:13:
Welke software gebruik je om te testen?! In MSN Messenger 6 zit een configuratie wizard die je laat selecteren of je de mic wel of niet wil gebruiken.

EDIT: de mic is verder niet zichtbaar onder hardware etc, dus ook niet in de mixer te bedienen.
Via config-scherm -> Geluid en audioapparaten
Hier kun je bij tabblad Audio en Spraak opgeven waar ie mee moet opnemen.
Deze heb ik allebei op USB Camera gezet. Bij Spraak kan je de hardware testen, maar doordat er geen geluid door de mic komt, kan ie niet verder met de instellingen. Testen via MSN geeft hetzelfde resultaat.

• flippo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11-2023
hoi,

Heb je al een oplossing gevonden? Ik heb het zelfde moederbord en camera en ook het zelfde probleem. Wat ik ook doe het wil niet werken.

Flippo
Pagina: 1