Toon posts:

Stijlfoutje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik het van Wouter Tinus niet mag melden in de Spel- en tikfouten draad :+
nieuws: Windows-release vóór Longhorn: Windows XP Reloaded;

Die accenten op de o's zitten mij dus dwars. Nou is het namelijk in de Nederlandse taal zo dat accenten gebruikt worden om een verkeerde interpretatie te voorkomen. In dit geval kan ik er maar een interpretatie aan geven, en zijn de accenten dus overbodig.

Verwijderd

en het is ook nog eens pertinent fout. in de nieuwe spelling gebruik je bij het benadrukken van een lettergreep ALTIJD een accent egu.

vb: hij was mank én kreupel (waarbij én wel met een korte e wordt uitgesproken)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ok, dan ga ik nu maar eens de accenten de andere kant opzetten :P . Discussieer verder rustig door, ik vind nog steeds dat ze er moeten blijven staan ;) .

Verwijderd

get a life :/

edit: je hebt dat nog serieus gedaan ook :D

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 23:21 ]

• Harm
  • Niet online
Ja, d'oh :+ . Ik dacht namelijk zelf ook al dat ze de andere kant op moesten, alleen ik wist het niet zeker. Als jij me er dan in bevestigd, dan pas ik dat wel aan. Als ik die titel zonder accenten lees, dan staat er voor mijn idee iets als "dat die Windows-release iets aan Longhorn geeft" ofzo. In ieder geval iets dat niet bedoeld wordt en dus vind ik die accenten daar juist geplaatst :) .

Verwijderd

right, op die fiets. dan ga ik ook maar ff wereldvrede stichten :+

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

en het is ook nog eens pertinent fout. in de nieuwe spelling gebruik je bij het benadrukken van een lettergreep ALTIJD een accent egu.
Die regel kende ik ook nog niet (hij staat wel in het groene boekje trouwens :)). "Voor" blijft natuurlijk nog steeds een woord dat op heel veel verschillende manieren gebruikt kan worden: Van Dale heeft er bijna twintig betekenissen van.

De meest voor de hand liggende verwarring die in die titel zou kunnen ontstaan is dat die release ten bate van Longhorn is. Longhorn is nl. meer dan alleen alleen Windows NT 6.0, men heeft het ook wel over de Longhorn wave of Longhorn generation, omdat samen met de nieuwe Windows ook nieuwe generaties van DirectX, Visual Studio, .NET, Office, etc. uitkomen. Hoe Windows Longhorn uiteindelijk gaat heten is niet bekend, dus de titel "Windows-release voor Longhorn: Windows XP Reloaded" zou je kunnen opvatten als "Windows Longhorn gaat Windows XP Reloaded heten". Ik geef toe dat die interpretatie een heel stuk minder voor de hand ligt dan de "voor" die op tijd slaat, maar toch ;).

Op zich maakt het mij weinig uit of die streepjes er nou staan of niet, maar ik vind het op zich dus nog wel te verdedigen waarom ze terecht zijn :).

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter Tinus op 26-02-2004 23:35 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ben het met je eens Harm (wat doe ik hier in dit forum?), het is zo véél duidelijker. :)

Het woordje 'nog' vóór voor zetten maakt de accenten trouwens helemaal overbodig.

ARME AOW’er

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op 26 februari 2004 @ 23:35:
[...]
Die regel kende ik ook nog niet (hij staat wel in het groene boekje trouwens :)).
heb jij dat nou net zitten opzoeken? wat heeft iedereen ineens :?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Jup, heel handig die elektronische versie ;).

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op 26 februari 2004 @ 23:45:
Jup, heel handig die elektronische versie ;).
sja, ik heb dat gewoon op school geleerd...

maarre, waar staat die elektronische versie ergens?

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 23:53:
maarre, waar staat die elektronische versie ergens?
Wat dacht je van www.vandale.nl :*
Direct linkje voor het woordenboek (wel woord invullen aan het eind van de url): http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=

• Harm
  • Niet online
Vandale.nl != Groene Boekje ;) .

Maarre, Google weet raad: [google=groene boekje] :).
Pagina: 1