Ik heb een Raid 0 config met 2x 40gb WD op een onboard Promise Fasttrak 100 (asus a7v133) controller. Vanmorgen toen ik bij mn pc kwam (stond aan), gaf deze geen beeld meer, maar leek nog wel aan te staan. Opnieuw opstarten, en mn raid array ging allemaal vaag doen. Ff alles losgehaald, alleen videokaart 1 geheugenstrip, 2x wd, enz erin, en opstarten. Hij kwam al wat verder, maar voorbij het windows opstartscherm kom ik niet. Nu nog niet. Bij het opstarten lijkt ie ze wel gewoon te herkennen, en ook in het fastbuild config menu, lijkt er allemaal niks aan de hand. Maar toch werkt het niet. Is 1 van mn harde schijven gecrasht ofzo?
Kun je iets minder vaag zijn over wat je met "raid array ging allemaal vaag doen"?
Je zou de schijven los in een andere pc kunnen hangen en dan controleren of ze nog te lezen zijn. De data kun je natuurlijk zo niet lezen, maar je kunt wel de schijf controleren op smart-info en bad sectors. Maxtor heeft daar tooltjes voor, WD vast ook wel.
Je zou de schijven los in een andere pc kunnen hangen en dan controleren of ze nog te lezen zijn. De data kun je natuurlijk zo niet lezen, maar je kunt wel de schijf controleren op smart-info en bad sectors. Maxtor heeft daar tooltjes voor, WD vast ook wel.
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Verwijderd
Al in de config van je raidcontrollerbios gekeken of alles nog goed staat?Dr_Frickin_Evil schreef op 26 februari 2004 @ 23:08:
Ik heb een Raid 0 config met 2x 40gb WD op een onboard Promise Fasttrak 100 (asus a7v133) controller. Vanmorgen toen ik bij mn pc kwam (stond aan), gaf deze geen beeld meer, maar leek nog wel aan te staan. Opnieuw opstarten, en mn raid array ging allemaal vaag doen. Ff alles losgehaald, alleen videokaart 1 geheugenstrip, 2x wd, enz erin, en opstarten. Hij kwam al wat verder, maar voorbij het windows opstartscherm kom ik niet. Nu nog niet. Bij het opstarten lijkt ie ze wel gewoon te herkennen, en ook in het fastbuild config menu, lijkt er allemaal niks aan de hand. Maar toch werkt het niet. Is 1 van mn harde schijven gecrasht ofzo?
Hij komt wel in de Windows opstartscherm, dus de schijfconfig lijkt me wel in ordeVerwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 00:42:
Al in de config van je raidcontrollerbios gekeken of alles nog goed staat?
Al de safe mode in Windows geprobeerd
Heb de schijven even op mn ide controller gehangen en door een western digital test programmaatje gehaald, en daar komen ze allebei zonder problemen door. Toevallig heeft mn broer hetzelfde moederbord, en ik heb de schijven daar ook even op de RAID controller aangesloten, maar daar heb ik hetzelfde probleem. Ik heb ook al een keer geprobeerd om de windows setup opnieuw te draaien, maar dan blijft ie hangen bij het controleren van het raid array. Wat is er nu mis??
Ik denk dat de data op je drive corrupt is. Op dezelfde manier als dat bij een gewone schijf kan. Gewoon wat cruciale windows-bestandjes die verloren zijn gegaan.
Opstarten vanaf floppy of CD en de data die je nog kunt lezen van het array back-uppen. Formatteren en windows opnieuw installeren. (of, het zou zo maar kunnen, een backup terugzetten)
Opstarten vanaf floppy of CD en de data die je nog kunt lezen van het array back-uppen. Formatteren en windows opnieuw installeren. (of, het zou zo maar kunnen, een backup terugzetten)
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Ik begrijp er echt niet veel meer van. Ik heb het array mbv het wd testprogramma getest, en daar komen geen fouten uit. Het array heeft 2 partities. Op de ene stond windows, die partitie heb ik met fdisk verwijdert, waarna ik er weer windows opnieuw op wilde zetten. Hij komt best een eind in de setup, maar loopt uiteindelijk toch vast. Wat gaat er nu precies mis? Zal ik toch ff alles leeg moeten gooien en dan opnieuw proberen??
Weet nu wel wat meer over wat het was. Ik had er Windows 2003 Server op staan, maar die lijkt gewoon niet goed overweg te kunnen met de raid controller, of althans de drivers ervan. Ik had eerst drivers voor Windows 2000 gebruikt, maar toen liep het systeem na een paar uurtjes ramvast, daarna had ik andere drivers erop gezet, en dat leek te helpen, maar uiteindelijk liep het geheel nog veel harder vast. Iemand een idee welke drivers dan wel zouden moeten werken?
Pagina: 1