Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Deels mislukte paintjob

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb men kast een paintjob gegeven, zoals je al in enkele andere topics hier hebt kunnen zien. Nu heb ik eerst geschuurd, daarna een primer eroverheen, en als laatste een bovenlaag (geel). Nu is deze paintjob bij de zijkant en bovenkant van men kast perfect gelukt (ik post de pics nog wel een keer), maar ik heb bij de andere zijkant en voorkant er per ongeluk stof op laten komen tijdens het drogen. Daarna heb ik alles opnieuw geschuurd, en de primer erover gedaan, en laten drogen. Maar nu krijg ik een heel raar effect |:( . Het lijkt wel alsof de nieuwe primerlaag, niet wil hechten op de geschuurde en ontvette bovenlaag. Het is nu heel lelijk geworden(zie foto's hieronder). Heeft iemand enig idee hoe ik deze paintjob weer goed krijg(kom aub niet met de reacties van schuur en paint nog een keer, want daar heb ik niets aan). Moet ik de kast gewoon helemaal kaalschuren? Of is er een speciaal middel om de "oude" gespoten lagen eraf te krijgen?

alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nitroglycerine/images/voorkant4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nitroglycerine/images/zijkant2.JPG

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

woei dit wordt dus even 1x nog GOED niet te licht schuren, ontvetten (terpentine oid). Dan primer nog een keer om alles weer wat vlakker te krijgen(goed laten drogen, aangezien het koud is buiten), als het dan nog stofvrij is je andere kleur eroverheen.
Met dit koude weer is het lastig spuiten in de garage als je geen 'heleluchtgun' hebt.

tis misschien niet de reactie die je wilt maareh 'ongedaan' maken gaat zo lastig met verf eh.

[ Voor 24% gewijzigd door t!mP op 26-02-2004 23:08 ]

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 22:34

cdoens

Peugeot-gek

Dit krijg je in ieder geval niet meer strak. Ik vrees toch dat er niks anders op zit dan schuren en primeren en dan lakken. Misschien dat het lukt om alleen de bovenste lagen af te schuren (met nat schuren?) zodat je terecht komt op de 1e primer laag. Dan weer dun primer er over, en dan spuiten...

Tip, het spuiten na het douchen doen, en de kap in de badkamer laten drogen, dan is het meeste stof uit de lucht, of hang de kappen ondersteboven

Succes, ik heb mijn paintjob ook lichtelijk verknoeid, dus gedeelde smart...
Christian.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je wilt het njiet horen, maar volgens mij is de enige oplossing de verf er weer afschuren en opnieuw painten. Op deze ondergrond gaat je nieuwe laag verf ook niet echt mooi zitten ;)

Verwijderd

Topicstarter
t!mP schreef op 26 februari 2004 @ 23:07:
woei dit wordt dus even 1x nog GOED niet te licht schuren, ontvetten (terpentine oid). Dan primer nog een keer om alles weer wat vlakker te krijgen(goed laten drogen, aangezien het koud is buiten), als het dan nog stofvrij is je andere kleur eroverheen.
Met dit koude weer is het lastig spuiten in de garage als je geen 'heleluchtgun' hebt.

tis misschien niet de reactie die je wilt maareh 'ongedaan' maken gaat zo lastig met verf eh.
Ik denk dat het ook wel een btje te maken heeft met de kou buiten, want ik heb namelijk buiten onder de carpot gespoten, en daar waz het erg koud :r . Ik moet dus schuurpapier met een grove korrel nemen, p 80 ofzo. En dan zorgen dat het helemaal glad word, is een schuurmachine een goed idee?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik denk dat t komt omdat je een laag primer hebt over een laag gewone verf, met wellicht een verkeerde droogperiode.
korrel 80 zou ik niet nemen, neem 150 en dan 400 ofzo, als je 80 neemt ben je erg lang bezig om die krassen weer weg te krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door _ferry_ op 26-02-2004 23:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op 26 februari 2004 @ 23:18:
ik denk dat t komt omdat je een laag primer hebt over een laag gewone verf, met wellicht een verkeerde droogperiode.
dus schuren tot de 1e primerlaag...... hmz, dit wordt nog wel ff een paar uurtjes werk 8)7

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-10 21:38
Wat ook nog wel wil helpen is mischien om eerst met thinner een zooitje van de verf weg proberen te krijgen. Maar ik sluit me verder aan bij de rest. Schuren is de remedie. (En dan weer verven natuurlijk)

Verwijderd

welke case is dit eigelijk? aopen qf 50? want die heb ik ook maar die voorkant zuigt heb een andere gemaakt uit mdf

ik zou een p650 nemen en zonder water schuren.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 23:28 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik zou zeggen, zeg gewoon dat je het mooi vindt zo, dan ben je er het makkelijkste vanaf !

Verwijderd

hhhm je verf is dus gaan opwerken met je onderlaag, je toplaag is dus van een ander soort verf als je onderlaag en die vreten elkaar op,
helemaal kaal halen is de beste oplossing om het mooi te krijgen, en let er dit keer wel op of je basische verf hebt of niet.
dus op thinner basis of op wasbenzine basis .

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op 26 februari 2004 @ 23:31:
Ik zou zeggen, zeg gewoon dat je het mooi vindt zo, dan ben je er het makkelijkste vanaf !
Dan zou ik de rest van de case ook zow moeten maken, en dat is ook weer veel werk. Ik vind het trouwens ook niet mooi zo. Ik zal morgen ff de pics posten van de stukken van me case (jah, QF50 van Aopen) die wel goed gelukt zijn.... Geel is cker de kleur voor een flashy case 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 23:04:
Heeft iemand enig idee hoe ik deze paintjob weer goed krijg(kom aub niet met de reacties van schuur en paint nog een keer, want daar heb ik niets aan). Moet ik de kast gewoon helemaal kaalschuren?
B'tje tegenstrijdig of niet? ;) Maar ja, probeer eerst ff [Ctrl]+[Z] :+, als dat niet werkt, schuur alles gewoon helemaal kaal tot je weer ongeveer op de oude kast zit, precies wat je zelf al zegt. Zorg dus gewoon dat alle verf eraf is en schuur de ondergrond dan nog eens goed en ontvet de ondergrond daarna nog eens goed. Begin dan overnieuw met primerlaag/lagen en verflagen. Kijk even op de bussen voor de droogtijd en de tijd waarna je de volgende laag erop kan spuiten, want veel dunne lagen is beter dan één dikke laag.. :)

Succes :)

• MasterMonk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-07 14:16

MasterMonk

Clan: Monestary -UT 2K3-

Als je hem geschuurd hebt en je spuit hem zo weer krijg je als het goed is weer het zelfde.
Ik heb dit probleem ook gehad, het probleem licht ook bij de verf
Want je hebt 2 soorten primer en verf, als je 2 verschillende op elkaar gebruikt krijg je dit efect dat werkt niet samen met elkaar.
Ik heb daarna andere primer gekocht ff opgeschuurd en het probleem wan weg.
dus kijk eerst of het aan de verf licht

2Ghz AMD XP, 512 DDR-Ram 333Mhz, Geforce 4 ti4200

• Deesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2021

Deesje

Sleepy

MasterMonk schreef op 27 februari 2004 @ 10:46:
Als je hem geschuurd hebt en je spuit hem zo weer krijg je als het goed is weer het zelfde.
Ik heb dit probleem ook gehad, het probleem licht ook bij de verf
Want je hebt 2 soorten primer en verf, als je 2 verschillende op elkaar gebruikt krijg je dit efect dat werkt niet samen met elkaar.
Ik heb daarna andere primer gekocht ff opgeschuurd en het probleem wan weg.
dus kijk eerst of het aan de verf licht
kan imo niet aan de verf liggen want de zij + bovenkant is wel goed gelukt :?

Dokter Phil Dees

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Gewoon een kwestie van de CME-faq goed volgen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.