Mooie linux install

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 20:20
Yep, ik ben over :P Say bye bye to windows, and hellowww to Linux!

OK, maar voor het zover was, heeft het me (hoe kan het ook anders) wel wat moeite gekost. Eerst Fedora Core1 getest, maar zaten imo paar bugs in, zodat ik al snel een andere distro wou. Na wat navraag gedaan te hebben (ook @ #nos), ben ik op slackware uitgekomen... Dus ik de DVD gedownload == probleem :P
Mijn DVD speler kon dus blijkbaar niet van DVD booten :? * Neejoh bummed... *

Ok, komt een maat van me op het geniale idee, om mijn xbox er maar ff bij te betrekken _/-\o_ Maar die heeft geen gewone molex voeding, dus moest ff wat verzinnen. Maar niets is te hoog gegrepen voor ons hehe.

We hebben dus gewoon de Xbox de power laten geven aan de DVDrom, en de IDE kabel van de PC naar de xbox gelust... En het werkt ook nog :D
Afbeeldingslocatie: http://www.neejoh.nl/got/slackinstall_01.jpg

En wat ziet mijn oog?? Hij wordt netjes aangegeven in de bios :+
Afbeeldingslocatie: http://www.neejoh.nl/got/slackinstall_02.jpg

paar min later:
Afbeeldingslocatie: http://www.neejoh.nl/got/slackinstall_03.jpg

Hehe, mijn computer hoeft geen grote mond op te zetten als ik naar linux wil O-)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
_o_ Dat is ook een manier ja.

Je had ook gewoon Knoppix op cd kunnen zetten, en vanaf daar Slackware installen (DVD naar HD kopiëren).

• Neejoh
sdomburg schreef op 26 februari 2004 @ 23:06:
_o_ Dat is ook een manier ja.

Je had ook gewoon Knoppix op cd kunnen zetten, en vanaf daar Slackware installen (DVD naar HD kopiëren).
Wat is daar de uitdaging in :+ en krijg read-only niet normaal uit @ knoppix?? whuteva...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verstandig dat je voor Slackware hebt gekozen! Dat is namelijk de beste distributie :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• tiguan
  • Laatst online: 13:04
Hmm, ik vind Fedora Core 1 een heerlijke distro. Nadat het geinstalled is werkt alles nog net ff niet helemaal lekker, maar daar is een mooie FAQ voor. Ff hier en daar wat aanpassen en ik heb eigenlijk nog nooit zo'n lekker lopend systeem gehad. Zelfs (security) updates krijg je automatisch aangeboden.

• Neejoh
Spider.007 schreef op 26 februari 2004 @ 23:09:
Verstandig dat je voor Slackware hebt gekozen! Dat is namelijk de beste distributie :P
Ga nu al weer over naar Gentoo ;) Sorry 'bout that :D

Ik heb nogal veel problemen met mijn USB... Ik zal vast wat fout gedaan hebben, maar heb IMO geen rare dingen gedaan...

Moet alleen nog even 'mijn' distro weten te vinden ;)
Wannapuf schreef op 26 februari 2004 @ 23:10:
Hmm, ik vind Fedora Core 1 een heerlijke distro. Nadat het geinstalled is werkt alles nog net ff niet helemaal lekker, maar daar is een mooie FAQ voor. Ff hier en daar wat aanpassen en ik heb eigenlijk nog nooit zo'n lekker lopend systeem gehad. Zelfs (security) updates krijg je automatisch aangeboden.
Klopt. Ik vond het ook best een leuke distro, maar niet goed genoeg ;) Moet nog een stuk verder door ontwikkeld worden! Zo had ik bijv. in de install de development tools niet mee installed (gcc and stuff), i know, niet een al te slimme actie, maar ....
Als je dan later GCC wilt installen, lukt dat neit meer? Erg raar...

[ Voor 48% gewijzigd door Neejoh op 26-02-2004 23:12 ]

• T-Blizzard
  • Laatst online: 21-02 20:42
Spider.007 schreef op 26 februari 2004 @ 23:09:
Das jou mening :+

• tiguan
  • Laatst online: 13:04
Zoals ik al zei, na een paar aanpassingen werkt alles zoals het hoort. Ook voor het Add/Remove packages paneel moet je iets aanpassen zodat hij weet welke cd's hij nodig heeft.

Ik prop meestal gewoon de betreffende cd er in en klik op de RPM direkt i.p.v. Add/Remove packages te gebruiken.

Op http://fedora.artoo.net/faq kan je een nieuwe yum.conf downloaden en alle software installatie zal weer goed verlopen. Er staan nog vele andere nuttige tips.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Neejoh schreef op 26 februari 2004 @ 23:10:
[...]
Goede keuze! Gentoo is namelijk de allerbeste keuze, nog beter dan Slackware :P

* Eärendil is laatst na een maandje Fedora weer teruggestapt naar Gentoo, vind ik toch voor veel dingen een stuk lekkerder werken :)

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 00:10

WHiZZi

Museumdirecteurtje

_/-\o_ Gentoo _/-\o_

Heerlijke distro. Je moet er wel een ietswat sneller systeem voor hebben, maar ach, DistCC is ook zo geïnstalleerd :+

Vooral emergen is heerlijk. Updates wordt hier via een cron-job ook automatisch gedaan (@Server dan) en de support is ook zeer lovend (op dat forum is echt vanalles te vinden)

[ Voor 3% gewijzigd door WHiZZi op 26-02-2004 23:55 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Neejoh schreef op 26 februari 2004 @ 23:10:
[...]

Ik heb nogal veel problemen met mijn USB... Ik zal vast wat fout gedaan hebben, maar heb IMO geen rare dingen gedaan...

Moet alleen nog even 'mijn' distro weten te vinden ;)
[...]

Klopt. Ik vond het ook best een leuke distro, maar niet goed genoeg ;) Moet nog een stuk verder door ontwikkeld worden! Zo had ik bijv. in de install de development tools niet mee installed (gcc and stuff), i know, niet een al te slimme actie, maar ....
Je bedoelt dat je niet weet hoe je achteraf dingen bij installeert? :+

Het is verder leuk om te zien hoe je binnen een paar weken een paar distributies "test" . Hoe kun je nou ooit als beginnend Linux prutser uitspraken doen als "Fedora Core 1 moet nog een stuk verder ontwikkeld worden"

Ik durf te stellen dat zo'n beetje alle common distro's (Gentoo, Slackware, Suse, Mandrake, Fedora en dan vergeet ik vast nog een paar) gewoon goed zijn. De manier waarop deze distributies inelkaar zijn gezet, de filosofie die tijdens de ontwikkeling gehanteerd is, dat zorgt ervoor dat ze vanelkaar verschillen.

En op basis van deze veschillen ga je op een gegeven moment je voorkeur ontwikkelen. Maar niet basis van een testdrive van een week of minder een distributie afkeuren, dat gaat er bij mij niet in.

(ik ben trouwens benieuwd welke so called bugs je in Fedora Core 1 tegen het lijf bent gelopen)

Is dit niet typisch een draadje dat veel beter thuishoort in HK?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 00:02 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Geinige plaatjes :P
Maar ik zie hier nu niet bepaald een discussie uitkomen, en op zich is dit ook niet spannend genoeg om een move naar Casemodding & Elektronica te rechtvaardigen ;)
En om nou dit topic naar de Tweakers Huiskamer te moven, mjah, ik hou er niet zo van om de HK als vuilnisbak te gebruiken, dus dan blijft er maar een optie over : Een slotje.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.