Toon posts:

[Opzet] Netwerk ontwerp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik ben bezig een netwerp op te zetten. Dit mijn ontwerp:

Afbeeldingslocatie: http://www.slot-rijwielen.nl/private/netwerkopzet.gif

Ik had nog een paar vragen:

1) Is mijn opzet correct?
2) Zoals je kan zien ben ik een usb kabel nodig van +/- 10 meter. Naar mijn weten gaat de usb standaard niet verder dan 5 meter. Hoe is dit op te lossen?
3) Ik had de volgende hardware uitgekozen:

Netwerk kaart:
Sweex - 10/100Mbit PCI Lancard with WOL (http://www.sweex.com/product.asp?pid=105)

Swicth:
Sweex - 10/100Mbit 5 port switch (http://www.sweex.com/product.asp?pid=108

Is deze hardware aan te raden?

Al vast bedankt!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Van de server naar de switch moet ook gewoon straight :)

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
oh asjeblieft koop geen sweex (dat staat in het japans voor traag) })
dat is zulke troep, koop dan iets anders maar geen sweex

chance favors the prepared mind

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor de printer kun je ook een printservertje kopen, zodat je geen lange usb kabel nodig hebt.

• Icey
declan001 schreef op 26 februari 2004 @ 22:44:
oh asjeblieft koop geen sweex (dat staat in het japans voor traag) })
dat is zulke troep, koop dan iets anders maar geen sweex
omdat...

Die sweex kaartjes hebben gewoon realtec chipjes, gebruik zowat 90% van de wereld ofzo.

Die switches zijn niet slecht, okay, ik heb 3com gb etc, maar voor thuis zijn die sweex dingen perfect.

Wat heb jij dan? Edimax ofzo? Dat is exact hetzelfde spul

Conclusie: sweex is prima (en goedkoop) voor thuis...

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:41

NBK

Weercam-Avatar

Je moet bij veel spullen niet kijken naar het merk maar naar de chipset. Zeker bij netwerkkaartjes.
Veel fabrikanten kopen gewoon de PCB's compleet geassambleerd en een licentie op de drivers stoppen dat al dan niet met boekje in een doosje en verkopen het zo.
De beste butget chipset die je kunt krijgen is de Realtek 8139, niet om de snelheid maar omdat die chipset goed ondersteund wordt en de kaartjes met die chipset al vanaf 6 euro te krijgen zijn. Wil je snel spul in huis, meer dan 7MB/s, zul je duurdere kaarten aan moeten schaffen. Maar dan krijg je al gauw kaartjes van rond de 40 euro. Die doen netjes 10MB/s up en down. Mits je dan ook een goede switch koopt.
Koop iedergeval geen switch met fan en het liefst eentje met een metalen behuizing. Ook hier weer de keuze tussen goedkoop materiaal dat meestal niet hoger komt dan 7MB/s en het duurdere spul.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

server->switch, die server is toch ook een computer? straigth dus, tenzij je hem in de uplink prikt ;)
2) Zoals je kan zien ben ik een usb kabel nodig van +/- 10 meter. Naar mijn weten gaat de usb standaard niet verder dan 5 meter. Hoe is dit op te lossen?
usb hub?
3) Ik had de volgende hardware uitgekozen:

Netwerk kaart:
Sweex - 10/100Mbit PCI Lancard with WOL (http://www.sweex.com/product.asp?pid=105)

Swicth:
Sweex - 10/100Mbit 5 port switch (http://www.sweex.com/product.asp?pid=108

Is deze hardware aan te raden?
prima geschikt voor jouw doeleinde :)

Verwijderd

Topicstarter
@Icey: Ik heb mij informatie hier gevonden:

http://www.tekstenuitleg.net/internetdelen.php#nodig (Onder het kopje Bekabeling)

Wie heeft er nu gelijk? Of maakt het niet uit?

@Gertjan: Een printserver is een optie, waar het niet dat ik al een server beschikbaar heb :P

@Reactie met betrekking tot kwaliteit/snelheid: 7Mb/s is perfect :)

Verwijderd

bij een switch maakt het toch niet uit of het straight of crossed is :?
of zit ik er dan heel erg naast

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
In principe moet het echt straight zijn, er zijn echter swichtes die het automatisch rechtzetten (maar dat zal wel niet op een sweex)

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je zit er flink naast ja .....

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Verwijderd

Ik gebruik zelf ook een 10meter lange usb kabel van de server naar de printer. Draait al een jaar zonder problemen. (usb 1)

• Icey
[quote]Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 23:00:
@Icey: Ik heb mij informatie hier gevonden:

http://www.tekstenuitleg.net/internetdelen.php#nodig (Onder het kopje Bekabeling)

Gebruik maar een straith, in princiepe kan cross ook wel, die sweex dingen hebben volgens mijn autosensing. (weet niet zeker, dus gebruik maar straight).

Op die website gaan ze uit van een modem naar router, dan wel cross ;)

In princiepe gaat het dus wel lukken :)

Weet je ook wat je netwerk instellingen zijn? of moet ik dat ff tekenen voor je.

• bramfm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04-2025
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 22:34:
2) Zoals je kan zien ben ik een usb kabel nodig van +/- 10 meter. Naar mijn weten
10 meter is wat/te lang voor USB. Je kan ergens in het midden natuurlijk een USB HUB plaatsen.

• Icey
Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/netwerk.jpg

Wellicht kan iemand het controlleren voor de zekerheid, maar ik denk wel dat dit klopt.

Die ip instellingen van de server zijn dus op de netwerkkaart, niet je usb interface waar je modem aan hangt.

Overigens, zou zo ik het doen, er zijn duizende andere oplossingen, dus als je liever iets anders doet, ga je gang ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties:

Quote van GoT (Maximale lengte USB kabel ? Onderaan)
Volgens de USB-richtlijnen is de maximale kabel lengte 25 meter. Voor self-powered devices is dit 25 meter zonder hubs daartussen, voor USB-powered devices is dit ook 25 meter, maar dan om elke 5 meter een powered hub.
De printer heeft een aansluiting op het elektriteitnet, dus ik ga het gewoon uitproberen.

@Icey: Je bedoelt alle instellingen als ip-adressen? Ik ga natuurlijk eerst proberen zelf het netwerk op te zetten :P. Das nu net het leukste.

Edit: Idd, ik had al vernomen welke ip-adressen zijn gereserveerd voor (thuis)netwerken. Volgens mij klopt de schets van icey.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 23:19 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
USB modem waarom? Als het adsl of kabel is zou ik een printserver en modem/router in een nemen en meteen met switch erbij. Sweex is niet echt het einde tuurlijk maar het werkt wel goed. Ik heb wel vaak problemen met draadloos met een Sweex AP+PS maar ook het werkt wel als het werkt. voor de rest is het wel ok. De Realtek Chipset is meer dan voldoende. Willen jullie hem op kosten gaan jagen voor 3Com netwerkkaart. Tuurlijk is wel beter af met al die tools erbij maar werkt het ook beter? Ik heb hier een Asus P4R800-Vm met een 3Com chipset en in combinatie met mijn oude 3Com Hubs kwamen hieruit alleen maar problemen terwijl mijn Realtek GEEN enkel probleem had.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Icey schreef op 26 februari 2004 @ 23:16:
[afbeelding]

Wellicht kan iemand het controlleren voor de zekerheid, maar ik denk wel dat dit klopt.

Die ip instellingen van de server zijn dus op de netwerkkaart, niet je usb interface waar je modem aan hangt.

Overigens, zou zo ik het doen, er zijn duizende andere oplossingen, dus als je liever iets anders doet, ga je gang ;)
je kan natuurlijk nog de 10.*.*.* range gebruiken
of het minder bekende 172.16.*.* tot 172.31.*.*

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• GrittyKitty
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

je kan ook een cheapass printservertje kopen en eran hangen aan de switch. Die oplossing is beter voor 10 meter bekabeling (dan 10 meter usb die niet werkt of usb hub ertussen). Ander voordeel is dat printer pc onafhankelijk is aan de server (mits je server 24/7 aanstaan).

en ah...die sweex is voldoende voor thuisnetwerkje. hetzelfde net als edimax & ander cheapass spullen. Will je beetje meer kwaliteit: 3 com

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

Topicstarter
Mijn server komt 24 uur per dag aan te staan. (Hoop ik :Y), er staat al windows 2000 server op)

Een printserver is nog een beetje prijzig: 76 euro.

pricewatch: Sweex 1 poorts USB Printserver

Ik probeer het gewoon, als het niet werkt kan ik altijd nog een usb hub kopen voor 6 euro.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Over die Sweex switch, dat ding is Auto MDI/MDI-X, en het maakt dus niet uit of je cross of straight gebruikt, elke poort detecteert dat automatisch en crosst indien nodig intern.

• declan001
Icey schreef op 26 februari 2004 @ 22:48:
[...]

omdat...

Die sweex kaartjes hebben gewoon realtec chipjes, gebruik zowat 90% van de wereld ofzo.

Die switches zijn niet slecht, okay, ik heb 3com gb etc, maar voor thuis zijn die sweex dingen perfect.

Wat heb jij dan? Edimax ofzo? Dat is exact hetzelfde spul

Conclusie: sweex is prima (en goedkoop) voor thuis...
goed sweex is leuk voor thuis(max 7 a 8 mb/s;normaal 10/11, slurpt system resources en lang niet allemaal hebben ze realtec chippies.
en nee ik heb geen edimax, ik heb cisco.

maar als je rustig wat rommelt thuis en je verwacht niet veel, neem dan gerust sweex.

[ Voor 4% gewijzigd door declan001 op 03-03-2004 12:35 ]

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 23:51

Ruudjah

2022

1) je netwerk opzet is helemaal correct.
2) Ik heb zelf een USB hub voor dat soort gein, maar ik heb ook nog een webcam op 10 meter UTP kabel aangesloten, en dat werkt goed. dus USB kabel, *KNIP*, en een stuk UTP kabel ertussen gezet. Wil je zeker weten dat het goed gaat, koop dan een USB hub.
3) Ik heb zelf in mijn servers 3com kaartjes. Ik merk, vooral bij iets oudere hardware van de server, dat het een verschil kan brengen in zo'n 10 ms. Heb je nieuwe, up-to-date hardware, dan zou ik gewoon voor die hardware gaan die jij kiest.

Verder: Als je van plan bent het netwerk uit te breiden, dan zou ik direct DHCP instellen. Ook als je laptops gebruikt om tijdelijk aan je netwerk te hangen, is DHCP een uitkomst.

TweakBlog

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

declan001 schreef op 03 maart 2004 @ 12:34:
[...]

goed sweex is leuk voor thuis(max 7 a 8 mb/s;normaal 10/11, slurpt system resources en lang niet allemaal hebben ze realtec chippies.
slurpen is een groot woord, je kan met die dingen prima voor de volle 100% benutten.
Tuurlijk verbruiken ze wat cpu power, maar kom op dit is thuisgebruik waar de cpu's het grootste deel van de dag uit hun neus zitten te eten.
en nee ik heb geen edimax, ik heb cisco.

maar als je rustig wat rommelt thuis en je verwacht niet veel, neem dan gerust sweex.
niks mis met sweex op zich, tuurlijk presteren de switches wat minder (over edimax maar te zwijgen) maar ze worden zelfs prima ingezet in het MKB, en het blijft wel werken. (tenzij je continue grote datastromen hebt zoals bij videobroadcasting :X)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Sweex :+ sorry netwerkontwerp en Sweex zijn 2 woorden die niet samengaan... een goedkoop 3Com Officeconnect Switch is nog veel beter en nauwelijks duurder. Die Sweex meuk is ook veelal niet Full Duplex.

Voor de rest tja dit is gewoon een simpel home based netwerkje en kan weinig mis aan gaan ;) anyway zou ik die server vervangen voor een router

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

n00bs schreef op 03 maart 2004 @ 13:16:
Die Sweex meuk is ook veelal niet Full Duplex.
dan moet je wel een switch kopen natuurlijk |:(
anyway zou ik die server vervangen voor een router
waarom? argumenten?
zo maar wat dingen gaan blaaten heeft niemand wat aan...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Erkens schreef op 03 maart 2004 @ 13:20:
[...]

dan moet je wel een switch kopen natuurlijk |:(

[...]

waarom? argumenten?
zo maar wat dingen gaan blaaten heeft niemand wat aan...
Uhm... ik blaat dus absoluut niet. Zelfs niet alle switches van Sweex zijn volwaardige switches... check de pdfjes zelf maar van die switches voordat jij dus begint te blaten |:(

Sweex is voor networking als Yoko destijds was voor audio...

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 03-03-2004 13:24 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:36

rapture

Zelfs daar netwerken?

NBK schreef op 26 februari 2004 @ 22:54:
Je moet bij veel spullen niet kijken naar het merk maar naar de chipset. Zeker bij netwerkkaartjes.
Veel fabrikanten kopen gewoon de PCB's compleet geassambleerd en een licentie op de drivers stoppen dat al dan niet met boekje in een doosje en verkopen het zo.
De beste butget chipset die je kunt krijgen is de Realtek 8139, niet om de snelheid maar omdat die chipset goed ondersteund wordt en de kaartjes met die chipset al vanaf 6 euro te krijgen zijn. Wil je snel spul in huis, meer dan 7MB/s, zul je duurdere kaarten aan moeten schaffen. Maar dan krijg je al gauw kaartjes van rond de 40 euro. Die doen netjes 10MB/s up en down. Mits je dan ook een goede switch koopt.
Koop iedergeval geen switch met fan en het liefst eentje met een metalen behuizing. Ook hier weer de keuze tussen goedkoop materiaal dat meestal niet hoger komt dan 7MB/s en het duurdere spul.
Ik heb een review gelezen en men ontdekte dat de ene Realtek 8139 niet de andere is.

Er zatten brakke merken (ik zie al kaartjes met scheef gesoldeerde chips, halfverroeste connectors,...) die maar 30mbps halen, budget die 50mbps halen en goeie die 90+mbps halen.

Pak liever Genius Realtekjes, ik ben heel tevreden met die kaartjes, ik heb zelfs paar van die kaarten teveel door m'n upgrade naar 3com, Compaq-kaartjes met Intel-chip en Intel-kaartjes.

En wat is het doel van je lan?

Mijn thuislan-motto: "Alles draait rond de Ouwe Server"
- printer@Ouwe Server geshared
- mappen@Ouwe Server geshared (veel bandbreedte vereist)
- vanuit de router internet delen (lage ping vereist)

Maar ik zit op kot (studentenkamer), dus het kan mij echt niet schelen hoe traag het thuisnetwerk is.

Dus een Target-router met 4 poortjes voor 10euro gekocht en aangesloten als router en switch.

[ Voor 19% gewijzigd door rapture op 03-03-2004 13:30 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

n00bs schreef op 03 maart 2004 @ 13:23:
[...]

Uhm... ik blaat dus absoluut niet. Zelfs niet alle switches van Sweex zijn volwaardige switches... check de pdfjes zelf maar van die switches voordat jij dus begint te blaten |:(
ik zeg toch dat je dan wel een switch moet kopen!
lezen schijnt erg moeilijk te zijn voor sommige mensen.
Sweex is voor networking als Yoko destijds was voor audio...
ja en?
het werkt perfect voor 95% van de (prive) netwerkers, dus prijs/kwaliteit is gewoon goed.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Idd realtek heeft veel brakke kaartjes... koop gewoon 3Com kaartje weet je zeker dat het goed is.

Erkens> voor jou schijnt lezen nogal moeilijk te zijn, want Sweex verkoopt die meuk onder de noemer "switches" alleen als je de specs nader bekijkt zal je zien dat het absoluut geen volwaardige switches zijn. Maar het zijn volgens Sweex Switches.

En waarom voel je je zo aangevallen??? waarschijnlijk omdat jezelf Sweex spul hebt of die adviseert aan anderen... ?
En hoe kom jij erbij dat het in 95% van de gevallen goed werkt? heb jij een representatieve steekproef gehouden :?

kom op blaat niet zo

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

n00bs schreef op 03 maart 2004 @ 13:39:
Erkens> voor jou schijnt lezen nogal moeilijk te zijn, want Sweex verkoopt die meuk onder de noemer "switches" alleen als je de specs nader bekijkt zal je zien dat het absoluut geen volwaardige switches zijn. Maar het zijn volgens Sweex Switches.
bij de sweex meuk die ik gezien heb staat (als het geen switch is) er altijd wel 'hub' op, hetzij in combinatie met 'switch' hetzij zonder.
Echter tegenwoordig worden er eigenlijk alleenmaar switches verkocht, wil je het zeker weten dan controlleer je de productnummers, simpel.
Maar wat klopt er dan niet? als ik zeg dat je dan wel een switch moet kopen? het ligt echt aan de persoon die het aanschaft als het geen switch is.
En waarom voel je je zo aangevallen??? waarschijnlijk omdat jezelf Sweex spul hebt of die adviseert aan anderen... ?
ik voel me niet aangevallen, heb zelf ook geen sweex spul, echter dan eindeloze gezeik over dat het troep is moet eens afgelopen zijn, want dat is het niet.
En hoe kom jij erbij dat het in 95% van de gevallen goed werkt? heb jij een representatieve steekproef gehouden :?
nee, maar dat is precies hetzelfde als zeggen dat het troep is, ik geloof overigens wel dat dit zo ongeveer klopt, gezien de hoeveelheden die ervan verkocht worden.
kom op blaat niet zo
als ik blaat dan doe ik dat nuttig ;)

Verwijderd

Voor n00bs: speel eens niet zo op de man. Er wordt hier normaal gediscussieerd of niet, dit soort agressieve benaderingen wil ik niet zien.

• declan001
hmm sweex, ik had zelf dus zon cheap ass crappy sweex in me pc hangen vorig jaar. ik ging naar lan party toe(kleine) en ja hoor max 7 mb/s en ik denken hoe kan dat nou toch? ook tijdens het gamen gingen mensen leechen, me hele pc traag en andere hadden dit effect niet. Toen merkte een gast op van; ja wat voor netwerk kaart heb je dan? tjah een "sweex". oohhh die moet je weggooien en vervangen. sinds dien heb ik er een 3com ingedaan en werkt het super, niks geen problemen of vreemde performance. Vriend van me heeft een sweex switch, wat een stom ding, is precies hetzelfde verhaal als die netwerk kaarten. Ook traag en je haalt lang niet de 10 mbit. ik bedoel er zijn zat alternatieven, je hoeft niet perse meteen cisco/3com te kopen. kijk gewoon eens naar andere kaartjes, unex of level one zijn ook wel goeie kaarten voor niet al te veel geld. Het zou toch zonde zijn als je nu van die sweex kaarten aanschaft en later erachter komt dat je toch maar andere wilt omdat je merkt dat ze traag zijn.
beter nu iets goeds kopen dan later alsnog.
Maar ja iedereen denkt er anders over.

ps. ik heb ook een sweex router gehad, nou ja je raad het al, ook niks anders als problemen. om de 2 weken resetten enzo. super vreemd. heb nu een netgear gekocht en deze werkt blijd maanden achter elkaar zonder probs.

[ Voor 10% gewijzigd door declan001 op 03-03-2004 15:16 ]

Verwijderd

Dat wat je noemt ligt echt niet aan het feit dat je Sweex-kaartjes had. Onzin. Dat ligt aan het feit dat je kaartjes had met een Realtek 8139-chipset.

En het heeft dan ook echt geen zin om Sitecom, Unex of een andere goedkope soort aan te schaffen, deze werken allemaal met Realtek-chipsets.

En zoals Erkens al aangeeft is Sweex prima voor de thuisgebruiker. Als je er meer dan 8MB/s overheen wilt pompen en allerlei zaken tegelijk wil doen ben je een power user, en ja: daar zijn die kaarten ook niet voor bedoeld.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 15:18 ]

• declan001
ik wil met mijn verhaal alleen maar aantonen dat ik niks anders als problemen ondervond zodra ik sweex kocht. dit is gewoon mijn "power-user" mening

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

declan001 schreef op 03 maart 2004 @ 15:29:
ik wil met mijn verhaal alleen maar aantonen dat ik niks anders als problemen ondervond zodra ik sweex kocht. dit is gewoon mijn "power-user" mening
maar er zijn ook mensen die niks anders dan problemen hebben ondervonden met 3com/intel/cisco/<insert ander a-merk> ;)

Verwijderd

declan001 schreef op 03 maart 2004 @ 15:29:
Je gaat toch ook niet verkondigen dat VW een kutmerk is omdat je een Eend had die niet harder dan 30 km/h wilde op het offroad-parcours van de lokale crossclub?

Zoals ik al zei: je bestempelt een product als 'crappy' omdat jij het ding niet voor de doeleinden waarvoor het gemaakt is gebruikt.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ken ook niets anders dan problemen met Sweex meuk, dat hier nu een paar zijn die wel goede ervaringen hebben tja. En dat jij dit agressief vindt :? En de stelling dat je een poweruser bent bij meer dan 8MB/sec waarbij een ander merk nodig is dan Realtek of Sweex is een ongegronde stelling.

Daarnaast zie je ook dat Sweex meuk regelmatig voor storingen zorgen in het netwerk. packet loss en hoge pingtijden en trage processoren.

Ik kan niemand Sweex aanraden en zeker niet als je voor een paar Euro een degelijk merk hebt. Iemand die wil vetrouwen op zijn audio spullen raadt je ook geen Yoko of Supertech aan... en iemand die een stabiele PC wil raadt je ook geen honky tonky geheugen en moederboard aan ;)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Erkens schreef op 03 maart 2004 @ 15:41:
[...]

maar er zijn ook mensen die niks anders dan problemen hebben ondervonden met 3com/intel/cisco/<insert ander a-merk> ;)
Als mensen probs hebben met Cisco of 3Com zegt dat meer wat over de vaardigheid van de gebruiker dan over deze spullen. Wij werken hier jaren met Cisco en 3Com spul. En kan je zeggen dat het degelijk en betrouwbaar is. Belangrijk is wel alles juist te configgen en daar schijnen sommige personen nog wel eens probs mee te hebben ;)

Verwijderd

n00bs schreef op 03 maart 2004 @ 15:46:
Ik ken ook niets anders dan problemen met Sweex meuk, dat hier nu een paar zijn die wel goede ervaringen hebben tja. En dat jij dit agressief vindt :? En de stelling dat je een poweruser bent bij meer dan 8MB/sec waarbij een ander merk nodig is dan Realtek of Sweex is een ongegronde stelling.
Het gaat er niet om dat ik het agressief vind dat jij er andere meningen op nahoudt. Het gaat erom dat je agressief en op de man af discussieert.

Daarnaast zeg ik niet dan 8MB/s willen halen poweruser-gebruik is, ik zeg dat 8MB/s halen en allerlei dingen tegelijk doen poweruser-gebruik is.

En zoals ik al gezegd heb zijn de dingen die jij genoemd hebt allemaal gevolgen van het gebruik van een Realtek-chipset. Die zorgt voor hoge processorbelasting en kan soms de hoge transfersnelheden niet aan.
Dat probleem neem je niet weg door een kaart van Unex of Sitecom of een ander merk te kopen, dat neem je weg door een andere chipset aan te schaffen zoals die van 3Com of een Intel chip.

En natuurlijk raad ik zelf ook geen Sweex aan. Ik kan er ook best mee leven dat mensen Sweex kaartjes niet prettig vinden werken, maar kom dan niet met een of andere crappy onderbouwing aan dat een Sweex kaart zoveel problemen oplevert bij het multitasken van vier verschillende zaken over één netwerkkaartje.
Je krijgt gewoon waar je voor betaalt. Sweex is niet crappy, je moet het enkel niet te intensief willen gebruiken, zoals declan001 duidelijk wel deed :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 15:52 ]

• declan001
dus als mijn buurman die zo nu en dan ook wel es computert zon sweex kaart koopt, in zijn ontwetendheid. En hij gaat beetje zitten surfen, wat telebankieren, netwerkje met de buurjongen voor wat nieuwe films e.d. En zijn netwerk gaat traag en de film speelt gierig af. Moet je dan tegen hem zeggen dat ie dan niet zon netwerk kaart had moeten kopen omdat ie teveel dingen tegelijk doet?
wat een onzin. een netwerk kaart koop je en moet het goed doen.

ik hou bij deze op met posten, ieder zijn mening, klaar.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

n00bs schreef op 03 maart 2004 @ 15:48:
[...]

Als mensen probs hebben met Cisco of 3Com zegt dat meer wat over de vaardigheid van de gebruiker dan over deze spullen. Wij werken hier jaren met Cisco en 3Com spul. En kan je zeggen dat het degelijk en betrouwbaar is. Belangrijk is wel alles juist te configgen en daar schijnen sommige personen nog wel eens probs mee te hebben ;)
sweex is ook degelijk en betrouwbaar. Het werkt gewoon zoals het moet werken zonder te moeten configgen wat dus ideaal is voor thuisgebruik, hetgeen ze ook voor gemaakt zijn.
Tuurlijk is 3com/cisco ook wel betrouwbaar, ontken ik ook niet, heb zelf ook wat cisco spul en 3com meuk, maar dit is _niet_ speciaal gemaakt voor thuisgebruik maar voor de wat grotere netwerken ;)

Verwijderd

Mja, jij drijft het wel weer erg ver. Ik denk dat je best wel snapt wat ik bedoel.

Kijk, de Realtek-chip heeft nogal een hoge systeembelasting. Tel dit op bij de belasting die je ondervindt van gewoon doorwerken en zelfs gamen dan kan ik best begrijpen dat je niet ver boven de 8-9MB/s uitkomt.

De situatie die jij noemt is *niet* normaal, dat beaam ik. Maar dat betekent nog niet direct dat Sweex kaarten crap zijn.
Pagina: 1