sansui cr-m7 versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
ik heb al een wat oudere versterker, een sansui cr-m7. De eindtrap hiervan is stuk, en dat vond ik een beetje jammer, want op zich is het een prima versterkertje, die ik graag weer wil gaan gebruiken. Dus ik had hem naar een repair center gebracht hier in de buurt, en die vertelde mij na een lange zoektocht dat het onderdeel niet meer te verkrijgen was. Ik heb zelf nog een zoektocht gedaan bij verschillende winkels, de importeur, internet, nou ja; vanalles.. Maar nergens een eindtrap te vinden die er in past!!

Iemand nog een idee hoe ik aan zo'n ding ga komen, of moet kan ik beter een ander 2e handsje kopen? Dat zou ik wel jammer vinden, want de sansui klonk altijd best wel redelijk..

Gemineye

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Verwijderd

Wat is er defect dan?
Wat voor eindtrap , wat is het onderdeel wat je zoekt...etc

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
de linkerspeaker wordt met volle kracht naar binnen getrokken..

Het betreffende repaircenter heeft hem nagekeken, en stelde dat de 'eindtrap' stuk was, en was dus voor mij op zoek naar een zogenaamde eindtrap.. Omdat die geen 'eindtrap' kon vinden, ben ik zelf op zoek gegaan naar een 'eindtrap' in de veronderstelling dat dat dus gewoon een wezenlijk onderdeel van de versterker is, die ik dus ook wel ergens los zou moeten kunnen vinden.. :/

ik weet het verder ook niet, geen verstand van eerlijk gezegd..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Verwijderd

Uhhmmm..............

Dus je zoekt gewoon in het wilde weg een eindtrap?

Ik zou zeggen schroef hem eens open en maak wat foto's , zodat we de
eindtrap kunnen identificeren.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

En een schema erbij is ook erg handig. Bijv. op www.doknet.nl hebben ze die misschien.
Je zegt de linkerspeaker wordt op volle kracht naar binnen getrokken, dat klinkt als een flinke negatieve DC, moet je kunnen meten met een voltmetertje. Zal dan inderdaad ergens in de powertransistor zitten van de linker eindtrap die naar zijn grootje is.

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 23:40:
Uhhmmm..............

Dus je zoekt gewoon in het wilde weg een eindtrap?

Ik zou zeggen schroef hem eens open en maak wat foto's , zodat we de
eindtrap kunnen identificeren.
uuuh.. daar komt het wel op neer dan he 8)7

Ik zal eens kijken of ik eens foto's kan maken.. de versterker staat echter op dit moment bij het repaircenter.. :(

Verwijderd

http://www.obsinc.us/Dep_VOVS_Lite_ManualList%20.htm
Mail ze ff wat het kost voor de cr-m7 service manual te scannen.
Zonder service manual gaat het ook wel lukken omdat je het goede kanaal
kan gebruiken als referentie.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 00:07 ]

Pagina: 1