Toon posts:

Wie kan me helpen met info over wifi internet

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze week een laptop gekocht. Nu zit er standaard wireless internet in. Snelheid is 54 Mbps (802.11g).

Thuis heb ik 2 pc's aan elkaar verbonden met een crosscable.
Ik heb ADSL met een USB ISDN modem.

Nu mijn probleem:

Ik moet dus een acces point hebben die wireless kan, en waarbij ik met mijn 2 pc's verbinding met het acces point kan krijgen. ik wil niet helemaal wireless, ik wil de netwerk kaarten behouden die ik nu in die pc's heb.

Ik wil persé wireless zodat ik boven op mijn slaap kamer mij kan afzonderen. daarbij moet ik dus wel 802.11g hebben.

Heeft van jullie een idee wat nu de beste router/swich is? ik heb al een beetje op het forum rond geneus en ook op het internet maar ik kan er niet echt uit komen wat nu de beste keus is.

Ik heb wat gelezen over linksys, maar die heeft zoveel mogelijk heden.
Verder ook ietsgezien wat niet zo duur is: Acer maar daar is juist weinig keus in.

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Allereerst kan je dat usb modem net zo goed weg doen, er is vrijwel geen wireless router die daar wat mee kan. Dan kan je 2 dingen doen: een modem en wireless acces point kopen, of je kan een wireless router en adsl modem in 1 kopen, zoals kpn deze verkoopt. Of die van KPN 802.11g is weet ik niet, maar er zijn nog genoeg andere merken die dat wel hebben.

Als je een los moden en acces point wil, moet je een AP nemen met een stuk of 4 ethernet aansluitingen. Dan kan je je bestaande bedraadde netwerk behouden, en houdt je nog wat ruimte voor uitbreiding. En niet te vergeten dat je modem in één van deze poorten moet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja wat voor modem moet ik dan kopen als ik een appart acces point wil hebben

En waar kan ik die modems met router in een vinden dan? Want ik zie alleen maar appart.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er zijn wel routers waar je een USB-modem in kunt prikken hoor :)

Check www.draytek.nl maar eens :) (Bij Produkts enzo) Volgens mij hebben die geen AP echter.. Voor je vraag over AP's kun je denk ik wel ff searchen :)

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
als je toch gaat kijken... usrobotics heeft een hele schappelijke acces point/router voor adsl (Model USR9105) ik heb er 1 hier speciaal voor kabel internet... ik heb er iig geen klachten over... :*)

Humor moet je serieus nemen

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb het zelf gedaan met een kpn adsl ethernet modem, en een d-link di-614+ (802.11b). Dit zijn welliswaar 2 routers achter elkaar wat problemen zou kunnen geven, maar ik heb daar totaal geen last van.

Voordeel van de d-link is dat hij ook nog 4 ethernet aansluitingen heeft. De d-link is er ook in 802.11g editie, maar of die probleemloos samengaat met het ethernet modem weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt voor die site.

Ze hebben wel wat ik zoek, maar dat is nog niet op de markt, voor zover ik begrijp.

Dit zal dus daarom wel een duur grapje zijn

Verwijderd

Topicstarter
dat was een reply op Osiris

Verwijderd

Linksys is een prima merk!

Ik heb zelf thuis een WRT54G acc. point en 4 computers verbonden + 1 laptop met linksys pcmcia kaartje...

werkt geweldig!

Verwijderd

Ja, en alle andere merken zijn ook fantastisch \o/

Zoals je hopelijk kunt begrijpen heeft iedereen wel een favoriet merk. Er is geen merk dat het beste is hiervoor.
Gebruik de search om wat wireless-topics op te zoeken of loop je lokale hardwareboer langs om te kijken wat er allemaal mogelijk is.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.