Aanmaken subforum GSM onder Internet&Telefonie

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Graag zou ik een sub forum GSM zien onder het kopje Internet en Telefonie.

De helft van alle topics in dit forum relateert aan IT en de andere helft aan GSM.

Mijn persoonlijk voorkeur gaat uit naar GSM's en het forum wordt dus "vervuild" met topics over IT. En vica versa geld het natuurlijk voor andere mensen.

Zou hier meer animo voor zijn ? misschien een POLL ?

Verwijderd

doe het dan wat algemener en maak er "telefonie" van ipv gsm. zo wordt "internet en telefonie" gewoon gesplitst. laatste tijd komen er toch al wat forums bij.

ik ben wel voor hoor.

poll mag je zelf maken: poll.dezeserver.nl (of zoiets)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 22:08 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:35

Arno

PF5A

Zoek even in LA hierop, jouw voorstel is al meerdere malen langsgeweest ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Alsjeblieft geen poll en ook geen opsplitsing. Het is nu toch gewoon goed?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit was al (veel) vaker aan de orde. Splitsen wordt al moeilijker omdat je bijv. met een GSM het internet op kunt en met internet ook kunt telefoneren. Waar plaats je dan zo'n topic?

Er zijn veel argumenten voor maar net zoveel tegen. De gouden oplossing bestaat helaas (nog) niet.

ARME AOW’er

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hoeveelste keer is dit dat het gevraagd wordt ?

Opsplitsen Telefonie en Internet?
Internet & Telefonie te algemeen?
Internet & Telefonie
[rml][ Discussie] I&T splitsen ?[/rml]

Enz enz..

[ Voor 4% gewijzigd door Attilla op 26-02-2004 22:12 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

-argument tegen-
Dan kan je heel GoT wel opblazen en hou je 100 fora over met ieder maar een paar actieve topics per dag.
Spraakcommunicatie (het iets algemer houden) is niet zo groot geloof ik, ik tel nu 20 actieve topics in IT, waarvan er 7 met telefonie te maken hebben.

-argument voor-
Internet heeft niet zo veel met GSM's en telefonie te maken.
GSM's krijgen ook steeds meer gadgets er bij, dus die topics kan je ook uit GT halen.

-nieuw argument tegen-
Maar hoe los je dan het probleem 'ik kan niet internetten op mijn Nokia 6600' op? waar moet die dan komen te staan?

Conclusie: tijd voor mij om naar bed te gaan laat de mods daar maar over beslissen :)

-edit-
uhm...
Al mijn argumenten zijn al gezegd :(

[ Voor 6% gewijzigd door Resistor op 26-02-2004 22:16 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• frankvanhoesel
Ja het is al vaker gevraagd, maar nog nooit gebeurt....

En dat je met een GSM op het internet kunt is een bijzaak, en hoort niet in het internet forum thuis. Dat is meer voor routers/pop/www en dat soort dingen, niet WAP,UMTS etc...

Misschien moet ik dan maar een poll aanleggen in IT.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

frankvanhoesel schreef op 26 februari 2004 @ 22:15:
Ja het is al vaker gevraagd, maar nog nooit gebeurt....

En dat je met een GSM op het internet kunt is een bijzaak, en hoort niet in het internet forum thuis. Dat is meer voor routers/pop/www en dat soort dingen, niet WAP,UMTS etc...

Niet te haastig worden met je poll...
Laat eerst een mod die er mee te maken gaat krijgen wat zeggen.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
frankvanhoesel schreef op 26 februari 2004 @ 22:15:
Lijkt me niet verstandig, er zijn meerdere argumenten tegen geweest door de moderators. Het discussie punt is al vaker langs geweest. Als je die nou eens door zou lezen.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

[Airwolf] schreef op 26 februari 2004 @ 22:20:
[...]

Lijkt me niet verstandig, er zijn meerdere argumenten tegen geweest door de moderators. Het discussie punt is al vaker langs geweest. Als je die nou eens door zou lezen.
Op die laatste na zijn dat allemaal topics die ouder dan een jaar zijn (of bijna een jaar)

In [rml][ Discussie] I&T splitsen ?[/rml] staat wel een mooi argument voor splitsing: mobiel internet (de GSM (met internetfunctie)) en vast internet (hosting, aDSL problemen)
En telefoons zijn steeds meer gadgets met de radio's, mp3 spelers, cameras e.d., terwijl ze in GT nog steeds not-done zijn.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:32

momania

iPhone 30! Bam!

Lijkt met niet verstandig om te splitsen.

Internet en telefonie horen toch een beetje bij elkaar als je kijkt ook naar de oorsprong van internet.
Internet ging voorheen alleen maar via telefonie.

Wat me dan idd beter lijkt is om GSM's te bespreken in GT omdat ze idd meer gadget achtig worden dan vroeger. Veel topics gaan niet echt meer over de telefonie op zich qua communicatie, maar meer over de features van een gsm etc...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Wekelijks deze discussie opnieuw openen lijkt me niet echt nuttig :)

Dit is de mening van de I&T-mods waar de meeste mensen zich bij aansluiten:
Korakal schreef op 26 december 2003 @ 23:27:
Ik denk dat je meer in de richting moet gaan die ReemF voordraagt: Internet wordt van 'vast' gebruik steeds meer 'Internet Everywhere', en waar kun je dat beter doen dan met een mobiele telefoon? Om maar een voorbeeld te noemen...

Internet & Telefonie zullen steeds meer in elkaar verweven, totdat we een uiteindelijk 'always connected' zijn.
Dat nou de apparaten die daarvoor zorgen steeds meer functies uitdragen en zo een raakvlak met GT vormen; tja... raakvlakken zul je altijd blijven houden tussen de verschillende fora.

Persoonlijk zie ik niet echt een voordeel in waarom je Internet & Telefonie uit elkaar zou halen.
Nuff said :z

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12

JT

VETAK y0

Zover is het nog laaaang niet. Internet op de telefoon is niet hetzelfde als internet thuis op he pc via ADSL (ohjajoh :? :+ ) dus die vergelijking gaat niet op. Op zich zou ik het best een nuttige splitsing vinden.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
Ik vond ook nog steeds dat GSM veel meer een gadget is, kijk naar de P900,V600,Sendo,6600 etc etc.

Waarbij het om de mogelijkheden gaat en de software, mp3 speler, video mogelijkheid, standby tijd, java games, office documenten openen etc.

Internet hoort daar ook bij, maar dat is toch over WAP,GPRS,UMTS. Iets heel anders dan het vaste internet Kabel/ADSL/Router. Heeft totaal geen raakvlak, omdat dat over vaste verbindingen gaat (soms via een WiFi router ofzo ).

Het is trouwens ook wel heel makkelijk om te zeggen, vorige moderators hebben dit gezegd, dus dan is het daarmee klaar. Ik snap aan de ene kant wel om het niet wekelijks aan te kaarten, maar blijkbaar zijn er dus voldoende mensen die het graag gesplits zouden willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

frankvanhoesel schreef op 28 februari 2004 @ 11:45:
Ik snap aan de ene kant wel om het niet wekelijks aan te kaarten, maar blijkbaar zijn er dus voldoende mensen die het graag gesplits zouden willen zien.
Wat is voldoende? Anderhalve man en een paardekop?

Nogmaals, het is heel wat vaker aan de orde geweest en zelfs vrij recent. Elke maand een topic in LA openen brengt de crew niet zomaar ineens op andere gedachten.

Er wordt heel wat nagedacht en besproken op de crewfora, plaatsen waar jij en ik geen toegang hebben.

Onlangs is bijv. volkomen onverwacht BV erbij gekomen, zomaar uit het niets, opgegraven uit een donker hoekje. Misschien zie je zomaar over een tijdje ineens een opsplitsing van IT verschijnen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

frankvanhoesel schreef op 28 februari 2004 @ 11:45:
Het is trouwens ook wel heel makkelijk om te zeggen, vorige moderators hebben dit gezegd, dus dan is het daarmee klaar. Ik snap aan de ene kant wel om het niet wekelijks aan te kaarten, maar blijkbaar zijn er dus voldoende mensen die het graag gesplits zouden willen zien.
Vorige moderator? Dat was een maand geleden dus nog de consensus van de I&T mods zelf, die nu nog allemaal mod I&T zijn :)

En tis niet dat we de 5 mensen die dit aankaarten niet respecteren, maar de mening van de andere ~99995 gebruikers is belangrijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 11:09
IT is Internet & Telefonie, die staat nog altijd dichter bij mekaar dan W&G, Webdesign & Graphics ;).

Bovendien kan je niet echt zeggen dat het de spuigaten uitloopt he? Maar dat zeiden al die lui boven me ook al.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Wel grappig dat internet eerst heel sterk met telefonie verwant was (inbel anyone?), later met de breedband abbo's uit elkaar groeide, maar nu via WAP e.d. weer dichter bij elkaar komen :)

Ik moet ook zeggen dat er erg uiteenlopende topics in dat forum zitten, maar indelen blijft altijd lastig. Er zijn wel meer dingen waarvan ik denk: zit dat daar wel op z'n plek? Maar het beter indelen is nog zo gemakkelijk niet :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12

JT

VETAK y0

curry684 schreef op 28 februari 2004 @ 18:40:
[...]
En tis niet dat we de 5 mensen die dit aankaarten niet respecteren, maar de mening van de andere ~99995 gebruikers is belangrijker ;)
Poll ? :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Neem ik aan niet helemaal serieus he :z

Pagina: 1