[Exchange 2003] Routing mails die via ..\pickup binnenkomen

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 10:29
Ik heb hier Exchange 2003 draaien en als ik nu een mailtje in de pickup-folder mik, komt ie netjes in mijn mailbox terecht.

Maar als ik in dat mailtje nu meerdere recipients hebt ingevuld, krijgen deze allemaal het mailtje. Op zich is dat goed, maar niet als die emailadressen van buiten mijn domein zijn aangezien deze de betreffende email al hebben ontvangen voordat mijn Exchange-server zich er mee gaat bemoeien. Daardoor krijgen de overige recipients de mail dubbel.

Hoe kan ik er in Exchange voor zorgen dat ie mailtjes die hij uit de pickup-folder haalt niet weer het Internet op stuurt, maar alleen in de interne mailboxen zet?

• maikel
Niemand die hier meer over kan vertellen??

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt dat op drie manieren bewerkstelligen:
  1. door die andere e-mail adressen uit de mail te filteren voordat je ze in de pickup directory dropt, althans ik neem aan dat je ze niet handmatig dropt maar dat een geautomatiseerd proces dat voor jou doet;
  2. een tweede SMTP virtual server definiëren die niet naar internet kan mailen en daar dan regelmatig de bad mail folder leeggooien;
  3. een event sink op je SMTP virtual server draaien die de externe e-mail adressen uitfiltert.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• maikel
Brahiewahiewa schreef op 01 maart 2004 @ 20:41:
Je kunt dat op drie manieren bewerkstelligen:
  1. door die andere e-mail adressen uit de mail te filteren voordat je ze in de pickup directory dropt, althans ik neem aan dat je ze niet handmatig dropt maar dat een geautomatiseerd proces dat voor jou doet;
  2. een tweede SMTP virtual server definiëren die niet naar internet kan mailen en daar dan regelmatig de bad mail folder leeggooien;
  3. een event sink op je SMTP virtual server draaien die de externe e-mail adressen uitfiltert.
Als ik 't zo hoor lijkt die derde optie mij de beste.
Die emailadressen eruit filteren voordat ik ze in de pickup-map drop, is niet echt handig omdat dan het emailtje niet meer authentiek. Ook werkt dan 'reply to all' niet meer.
Die tweede is minder netjes.

Hmm, ik bedenk me nu net dat die laatste optie een aanpassing in Exchange vergt waardoor mijn programmaatje niet meer zomaar out-of-the-box goed werkt. :(
Ik denk dat ik dan heel het idee van die pickup-folder maar moet laten varen en de mailtjes direct in de juiste mailbox droppen als dat mogelijk is.

Verwijderd

Misschien dom, en als het dom is moet je mijn reply maar vergeten.

Heb je bij een pickup-folder niet te maken met relaying?
Ik heb een dergelijk soort probleem gehad toen ik relaying niet goed geconfigureerd had