Toon posts:

Films branden op DVD+ of DVD-

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het zal vast wel ergens op GOT staan, maar zie het iig niet in de FAQ staan en in de search kan ik het ook niet vinden. Ik zal waarschijnlijk wel de verkeerde termen gebruikt hebben.

Heb wel goed gezocht, want dat doe ik bijna altijd.

Het zit zo: Heb al moeders DVDtjes opgebrand (waren er 20 in een week). Ze wilde namelijk een DVDtje branden was er nog maar 1tje over, hehehe.

Maar nu moet ik nieuwe kopen. Ik dus een beetje rondgekeken in de pricewatch en op GoT. Dit is ook een hele goede en goedkopen winkel waar je CD's en DVD's kan kopen.

Maar... nu weet ik niet of ik DVD- of DVD+ moet kopen. Kijk ik kan wel een bundeltje van 100 DVD-R's kopen, maar als ik er geen films mee kan branden heb ik er weinig aan.

Mijn vraag is dus: :? Waarop kan men het beste films op branden, op DVD+ of DVD- ? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 21:55 ]

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
je moet ff kijken wat je dvd-speler ondersteunt, als die beide ondersteund maakt het dus niet uit wat je koopt. - is wel goedkoper btw

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Het maakt opzich niets uit, alleen wel ff zorge dat je brander de standaard accepteerd, ik zou ff kijke welke standaard die van je ma waren en die kope, als je niet weet wat voor standaarde je brander ondersteund:)

Verwijderd

Zelfde verhaal als betamax versus vhs ongeveer.
Je brander moet een van de 2 ondersteunen ( of allebij )
En je stand alone dvd speler moet 1 van de 2 ondersteunen ( ook hier weer het liefst bijde )
Dus is je brander + en - dan moet je even kijken wat je speler ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf ga volgende week de NEC ND2500A kopen en die ondersteund beiden, dus dat zit wel snor :)

Mijn moeder heeft de NEC 1300A en die ondersteund volgens mij ook alles. Dus DVD- en DVD+.

Alleen nu herinnerde ik me een site, volgens mij www.vcdhelp.com waarop je kon kijken of je stand-alone DVD- ondersteund of juist niet. Ik ga even deze site zoeken.

Als stand-alone hebben we de SONY CD/DVD PLayer DVD-NS430, ik ga even kijken, maar ik denk dat dat ook wel goed zit.

Als beste kan je dan een spindel van 100 DVD-R's kopen met 100 Hoesjes. Ik meen van wel ofniet?

edit:
Geen problemen kwa + of - ;) B)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 22:21 ]

Verwijderd

De meeste stand alone dvd spelers hebben toch + als ik me niet vergis. Die hebben zich namelijk aangesloten bij Philips, Sony en hun vriendjes, die + propageren.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:50
En panasonic dan en toshiba die zeer veel loopwerken bouwen zijn van de R-.
Dus je kan niet stellen dat standalones meestal beter R+ doen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het staat niet in de FAQ, nee. Het is meer kwestie van logisch denken: de volgorde van de bitjes die op een DVD worden gebrand kan ab-so-luut niet beïnvloed worden door het feit dat de DVD een +R danwel een -R is ;)

De keuze voor +R of -R wordt voornamelijk gebaseerd door de prijzen en de ondersteuning door de apparaten waarop je de schijfjes wil draaien. Zie www.dvdrhelp.com voor compatibiliteitslijsten B)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:55

Croga

The Unreasonable Man

De meest populaire branders kunnen met behulp van bepaalde tooltjes de zogenaamde "bitsetting" of "booktype setting" van een DVD+ aanpassen. Dit houdt in dat een gebrande DVD+ door een speler als DVD-ROM of DVD-Video wordt gezien. Hierdoor is hij door iedere DVD speler af te spelen. Mijn advies zou dus zijn om dat te gebruiken.

Voor de Lite-on branders is er zelfs een tooltje van Lite-on zelf wat dit regelt....

Verwijderd

http://www.dvd-makers.com/public/657.cfm

Vanuit de afspeler gezien:
In diskmode / finalised (tov filemode/multisesson/nonfinalised) zit er bar weinig verschil tussen DVD-R en DVD+R voor een speler. Er zijn loopwerken die slecht DVD-R lezen én er zijn loopwerken die bar en boos DVD+R kunnen lezen.

Het simpelste is uitgaan van een +/- brander, en dan te kijken naar de media die het beste ondersteund wordt door je afspeelapparatuur. Tenslotte wil je wel kunnen kijken wat je brand ;)

Over booktype setting:
Daar heb je alleen wat aan als je een oude (domme) speler bezit die zich wat aantrekt van deze setting ipv zelfstandig tot detectie te komen van de ingevoerde schijf. Los daarvan kun je dan nog steeds een speler bezitten die bepaalde schijfjes niet lust (voorbeeld: budget DVD-R's op een Provision DVD speler).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 07:18 ]

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 23:48
Tegenwoordig ondersteund iedere speler wel + of -. Eventueel de laatste firmware van de fabrikant in je speler zetten (Cyberhome's hebben daar wel last van).

Weer zag ik al de vergelijking Betamax/V2000 gemaakt worden maar die vergelijking gaat gewoon helemaal mank. Een + en - schijf zien er allemaal hetzelfde uit en passen in een dvd speler, of het werkt is een 2e. Betamax en V2000 zijn totaal anders, de een past ook niet in een systeem van de ander.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

RudiVader schreef op 27 februari 2004 @ 08:21:
Tegenwoordig ondersteund iedere speler wel + of -. Eventueel de laatste firmware van de fabrikant in je speler zetten (Cyberhome's hebben daar wel last van).

Weer zag ik al de vergelijking Betamax/V2000 gemaakt worden maar die vergelijking gaat gewoon helemaal mank. Een + en - schijf zien er allemaal hetzelfde uit en passen in een dvd speler, of het werkt is een 2e. Betamax en V2000 zijn totaal anders, de een past ook niet in een systeem van de ander.
Zo vaag is die vergelijking niet hoor vind ik.
De een doet het wel de ander doet het niet...
( het was trouwens beta versus vhs )
En het was eigenlijk doelende op de "standaard" die nog immer niet is gezet.
In het geval van beta / vhs won de slechtste maar das offtopic

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 08:38 ]

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 07:12:
Over booktype setting:
Daar heb je alleen wat aan als je een oude (domme) speler bezit die zich wat aantrekt van deze setting ipv zelfstandig tot detectie te komen van de ingevoerde schijf. Los daarvan kun je dan nog steeds een speler bezitten die bepaalde schijfjes niet lust (voorbeeld: budget DVD-R's op een Provision DVD speler).
Dat kan er iets mee te maken hebben dat je de booktype setting helemaal niet kunt gebruiken bij een DVD-R schijf. Bij DVD-R zit de Booktype namelijk hard op de schijf geperst, bij DVD+R kan hij tijdens het schrijven nog worden aangepast.

Daarnaast noem jij oude (domme) spelers. De XBox, die in de 1.5 versie voorzien is van een gloednieuwe Samsung drive, leest standaard slechts DVD-R. Door de booktype setting te gebruiken, kun je een DVD+R branden, en toch afspelen op de box. "Zelfstandige detectie" die jij noemt, maakt gebruik van de "booktype bit". En dit is juist wat je aanpast met behulp van de "booktype setting".

Lees eens wat verhalen op de diverse fora. Tot nu toe is er nog geen DVD speler gevonden die niet in dit geintje trapt.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-03 09:47
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 22:18:

Alleen nu herinnerde ik me een site, volgens mij www.vcdhelp.com waarop je kon kijken of je stand-alone DVD- ondersteund of juist niet. Ik ga even deze site zoeken.

edit:
Geen problemen kwa + of - ;) B)
http://www.dvdrhelp.com

• TWeaKLeGeND
Croga schreef op 29 februari 2004 @ 10:16:
[...]

Dat kan er iets mee te maken hebben dat je de booktype setting helemaal niet kunt gebruiken bij een DVD-R schijf. Bij DVD-R zit de Booktype namelijk hard op de schijf geperst, bij DVD+R kan hij tijdens het schrijven nog worden aangepast.

Daarnaast noem jij oude (domme) spelers. De XBox, die in de 1.5 versie voorzien is van een gloednieuwe Samsung drive, leest standaard slechts DVD-R. Door de booktype setting te gebruiken, kun je een DVD+R branden, en toch afspelen op de box. "Zelfstandige detectie" die jij noemt, maakt gebruik van de "booktype bit". En dit is juist wat je aanpast met behulp van de "booktype setting".

Lees eens wat verhalen op de diverse fora. Tot nu toe is er nog geen DVD speler gevonden die niet in dit geintje trapt.
Mijn stand-alone dvd speler slikt ook geen DVD+RW als booktype DVD-ROM is... DVD+R slikt ie gewoon als DVD+R en ook als DVD-ROM DVD-R(W) moet ik nog proberen

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58

AMDFreak

Intel is zo..

dvd speler zou ik voornamelijk DVD+R aanraden

voor playstation of xbox zou ik DVD-R

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
AMDFreak schreef op 29 februari 2004 @ 21:51:
dvd speler zou ik voornamelijk DVD+R aanraden
Waarom ? dvd- wordt procentueel meer ondersteund door standalone spelers dan dvd+

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• TWeaKLeGeND
Mijn PS2 en Xbox slikken allebei +R en +RW (PS2 Versie 7 en Xbox 1.3 met philips drive) PS2 = niet omgebouwd

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:59

The Third Man

The Third Jellyfish

tflegend schreef op 29 februari 2004 @ 22:53:
Mijn PS2 en Xbox slikken allebei +R en +RW (PS2 Versie 7 en Xbox 1.3 met philips drive) PS2 = niet omgebouwd
Dat is niet zo raar, want zowel Sony en Philips stonden aan de wieg van +R, alleen besloot Sony ook vriendjes te worden met het DVD Forum (-R) zodat ze +- drives konden gaan maken, iets waar Sony een ware trend mee inzette (NEC en LiteOn kwamen pas veel later met +-drives, en nu ook weer is Sony de eerste met een +-drive die double-layer (weliswaar alleen +R) kan).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
Ik fik al tijden alles op -R

De 1e dvd fikker die ik had (van mn werk) deed alleen maar -R (de pioneer A03)
En sinds ik combo-branders heb, (eerst sony dru500, toen de nec1300 en nu de 2500), nog steeds eigenlijk alles op -R

Aangezien mijn dvdspeler gewoon geen +R vreet, en -R ook nog het goedkoopst was (scheelt nu eigenljik nix meer, maar vroeger wel), blijf ik lekker bij -R

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

tflegend schreef op 29 februari 2004 @ 21:44:
Mijn stand-alone dvd speler slikt ook geen DVD+RW als booktype DVD-ROM is... DVD+R slikt ie gewoon als DVD+R en ook als DVD-ROM DVD-R(W) moet ik nog proberen
Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat DVD/RW fysiek ook een ander medium is dan DVD/R(om)....

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Lekkere Kwal schreef op 01 maart 2004 @ 01:42:
[...]
Dat is niet zo raar, want zowel Sony en Philips stonden aan de wieg van +R, alleen besloot Sony ook vriendjes te worden met het DVD Forum (-R) zodat ze +- drives konden gaan maken, iets waar Sony een ware trend mee inzette (NEC en LiteOn kwamen pas veel later met +-drives, en nu ook weer is Sony de eerste met een +-drive die double-layer (weliswaar alleen +R) kan).
En nu worden de drive's van Sony bij Lite-On gemaakt
En Lite-On is weer van JVC

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
tstrik schreef op 01 maart 2004 @ 13:23:
En nu worden de drive's van Sony bij Lite-On gemaakt
En Lite-On is weer van JVC
En de Sony DRU-530a is weer van Sanyo, net als de Optorite drives..... Je kunt tegenwoordig echt niet meer puur op merk kopen.... :(

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1