Toon posts:

traag internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn internet is sinds een paar dagen erg traag! ik heb wel 1.0 mbps verbinding maar als ik een pagina open doet hij hier erg lang over!

ook wanneer ik meerdere windows tegelijkertijd open wordt hij nog trager!

mijn temp is en history zijn leeg!

iemand een idee!

Verwijderd

draai eens ad-ware oid :)

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
spyware :Z

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09-2025

CyeZ

Vroem vroem!!!

Wat voor provider? Chello?
Zo ja, wellicht dat je dan over de 50GB bandbreedte limiet voor classic of 100GB bandbreedte limiet voor plus bent heengegaan. Je wordt dan terug gezet op een super trage download en upload snelheid. (8Kb/s up en down als ik me niet vergis).

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

Verwijderd

Topicstarter
nee planet!

niks verkeerd gedaan en bijna niks gedownload!

welk programmaatje moet ik draaien?

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Zoals hier boven vermeld ad-aware of een soort gelijk programma. En een goede antivirus kan ook geen kwaad, voor het geval je die niet had. Wat zijn eigenlijk je snelheden volgens www.speedtest.nl ? Is dit probleem overigens bij alle pagina's die je bezoekt?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

[ Voor 6% gewijzigd door GGS_VR6 op 26-02-2004 21:58 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Mocht je speedtest nog niet kennen: ignore de 1e test die je doet, die is (bij mij i.e.g.) vaak tot wel tien keer te 'positief'.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Als je een router hebt kan je ook nog even de stekker eruit trekken, 10sec wachten, en dan weer aansluiten.
Tenminste, bij mij helpt dat vaak.. Doet DHCP weer moeilijk ofzo :P

Leave only footprints, take only memories

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 21:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

De topictitel en de post is wat vreemd voor I&T, maar toeval wil, dat ik het ook heb. En ook Planet.
quote: speedtest
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Feb 26 2004 om 22:08:29 UTC+0100)

Download : 44.3 KByte/sec
Upload : 10.7 KByte/sec
Connection : 72.0 Conn/min
Ping test Nederland : 353.0 ms
Terwijl ik 2048/320 heb...

Verder zit m'n pc direct op m'n ADSL modem, heb ik al opnieuw opgestart, heb ik opeens sinds begin van de avond een hoge ping in meerdere games en meer van dat soort vreemde praktijken. Daarom denk ik dat er wel degelijk een storing is bij Planet ;)

Net nog de reference file geupdate:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/24499/full.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door PromWarMachine op 26-02-2004 22:13 ]

Dividend for Starters

Verwijderd

Deze tweak is alleen voor mensen met breedband Internet. Windows maakt namelijk standaard niet echt gebruik van je breedband internetverbinding. Internet Explorer haalt standaard namelijk maar twee bestanden van een webpagina tegelijk op, terwijl je met breedband internet veel meer tegelijk kunt downloaden. Hier gaan we dus wat aan doen:

Stap 1. Ga naar "Start", "Uitvoeren" type dan "regedit" en klik op "OK".
Stap 2. Blader naar de volgende sleutel:"
\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion
\InternetSettings".
Kijk of hier de DWORD waarden "MaxConnectionsPerServer" en "MaxConnectionsPer1_0Server" bij staan. Als ze er allebei al staan, ga dan naar stap 4, als ze beiden of 1 van de 2 ontbreken, volg dan eerst stap 3.
Stap 3. Maak de sleutels 1 voor 1 aan via "Bewerken", "Nieuw", "DWORD-waarde". Type de namen EXACT zo over als ze hierboven staan. Herhaal deze stap voor de twee sleutels (of voor de gene die er nog niet stond).
Stap 4. Dubbelklik op één van de twee sleutels, en geef er de waarde 16 aan. Herhaal deze stap voor allebei de sleutels.

Als het goed is, zouden pagina's met veel bestanden nu sneller moeten laden. Je kunt eventueel ipv de waarde 16 ook 32 proberen.

• Grimli
@ pentium, dit is een leuke truc, die zeker zijn nut heeft. Maar dit heeft waarschijnlijk niks met het probleem van TS te maken, aangezien hij er pas sinds een paar dagen last van heeft. Zoals PromWarMachine zegt is een storing bij planet niet uit te sluiten, maar andere problemen (virussen, spy-ware) natuurlijk ook niet.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 12:15
Die snelheden die je getest hebt zijn veel te laag, en die ping response is echt afschuwelijk hoog..
Ga gewoon eens klagen bij de helpdesk, misschien dat het niet aan jouw kant ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Grimli schreef op 26 februari 2004 @ 21:58:
Zoals hier boven vermeld ad-aware of een soort gelijk programma. En een goede antivirus kan ook geen kwaad, voor het geval je die niet had. Wat zijn eigenlijk je snelheden volgens www.speedtest.nl ? Is dit probleem overigens bij alle pagina's die je bezoekt?
download 125.1 KByte/sec
(=1001 kbps)

upload 30.4 KByte/sec
(=243 kbps)

Nee ik heb het eigenlijk alleen maar bij sites waarbij ik een wachtwoord moet ingeven en alles via php werkt!

• Grimli
Die snelheden zijn prima (download erg goed zelfs).

Maargoed, php is een server side script, dus dat betekent dat de server alle bewerkingen voor je uitvoert. Dit heeft niks met de snelheid van je verbinding te maken, maar de snelheid waarmee de server dat php script verwerkt (parsed). Als zo'n server traag / flink belast is, zal hij traag parsen, en pas na enige tijd resultaat naar jou op kunnen sturen. Hier kun je dus helemaal niks aan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden! ik kom nu een flink stuk in de richting! inderdaad op niet php sites werkt hij normaal en downloaden gaat ook (weer) normaal!

;)
Pagina: 1