[Wireless] Antenne stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-08 11:54
Sinds een week heb ik een AP en twee PCI netwerkkaartjes gekocht, maar ik heb er nog weinig lol van gehad. De verbinding is ronduit slecht. Het gaat om de volgende hardware:

1x ASUS WL300-g AP
2x Target 24220 Wireless PCI adapter

De AP lijkt het prima te doen, maar de kaartjes hebben grote moeite verbinding te krijgen. Met het bijgeleverde softwarepakketje om de kaarten in te stellen kan ik wel het netwerk vinden (signaal = 60% / kwaliteit = 75%), maar vervolgens opent Windows XP (professional) er geen verbinding over. Na wat frutselen aan de antenne van het kaartje werkt het soms opeens wel, zolang je de antenne vasthoudt (wat niet echt practisch is).

Ik heb ook geprobeerd om WinXP zelf de kaart te laten configgen (met de "Wirelees Zero Configuration (blah)"-service, maar dat ging ook niet... Ik denk dat mijn antenne gaar is, maar misschien heeft iemand een ander idee?

P.S. Heb gesearched maar kon geen topic vinden met dit probleem.

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35

Theuno

Da Devil Crew

Hij heeft dus bij geen van de 2 kaartjes een goede verbinding als ik het goed begrijp ? En je neemt aan dat de antenne van je kaartje kaduk is ?
Ik zou het eerder bij het AP zoeken. Ik weet niet of die ook nog rj-45 aansluitingen heeft, maar probeer even met een kabel of hij het dan wel goed doet. Probeer eventueel even de antenne om te ruilen met een van de kaartjes (vaak dezelfde aansluiting), en kijk of hij het dan beter doet.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Ik zou eerst eens de AP dichtbij de pc's zetten, ik denk dat het ontvangst minder stabiel is dan je in eerste instantie denkt.
Download anders DIT tooltje eens, kun je je antennes "fine-tunen"

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Hoe groot is eigenlijk de afstand tussen ap <--> pci kaartje ? Als deze groter is als pci <--> pci, kan je altijd proberen een ad-hoc verbinding tussen de pci kaartjes te maken om ze op die manier te testen.

• Morrar
Ik heb inmiddels op 1 v/d kaartjes een stabiele verbinding (had ik even moeten melden), maar de tweede wil niet (behalve dus als ik aan de antenne zit).

Ik heb ook al even ad-hoc geprobeerd, en met het AP op een meter afstand. Het tooltje bij de kaarten geeft overigens aan dat het netwerk prima te vinden is, alleen WinXP opent geen verbinding erover (Wireless Network Unavailable)...

Ik zal nu even dat tooltje downloaden.

Bedankt alvast voor alle reacties!

//edit:

Ah Network Stumbler geeft dus aan dat er af en toe wel en af en toe geen AP is... Niet zo stabiel als het lijkt dus. Nu even kijken wat ik daaraan ga doen.

Tsja het blijft dus dat het alleen stabiel wordt als ik de antenne vasthoudt, dan is de verbinding in Stumbler ook goed. Dan lijkt het me toch dat er iets mis is met de antenne.. Zal die eens wisselen en dan maar hopen dat ik deze verbindin daarna weer goed krijg :)

[ Voor 34% gewijzigd door Morrar op 26-02-2004 22:36 ]

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Dit is een bekend probleem bij wifi een windows xp. Er lopen meerdere topics over. Meestal kwam daar uit dat het uitschakelen van de wireless zero config het probleem oploste. Deze wil nogal eens dwars liggen met het config tooltje van de fabrikant.

Wat het ook nog kan zijn is een flinke storingsbron in de buurt (versterker / grote boxen/ magnetron), dus vanalles wat een magnetisch veld op kan wekken. Als je zo'n apparaat in de buurt hebt, probeer het dan eens eventjes uit te zetten.

• Morrar
De Zero Config service is al uit, ben nu ook aan het kijken of iets misshien interfereert

• Morrar
Inmiddels antwoord gehad van de leverancier:
Het kan zo zijn, dat bij wireless producten van verschillende leveranciers, de frequenties niet precies op elkaar zijn afgestemd. Daardoor kan het zijn dat de sterkte van het signaal wel goed is, alleen ze kunnen elkaar niet goed vinden, omdat ze niet precies in fase staan. Door de antenne vast te pakken, versterkt het signaal, en verdraait de fase van het signaal (de frequentie wordt iets naar beneden gehaald). Daardoor kan hij dan wel verbinding maken.

Hier is helaas niet veel aan te veranderen, behalve grotere antenne's of een nieuwe accesspoint c.q. kaartjes van hetzelfde merk.
Is dit een bekend probleem? Ik had er nog niet van gehoord, maar misschien zijn er meer mensen met dit probleem. Zijn er overigens merken bekend die wel goed met mijn ASUS WL300g AP samenwerken (3Com?!?)?

Verwijderd

Gewoon een kwestie van een te zwak signaal,
wat gaan schuiven met je ap om m dichterbij te krijgen of duurdere kaartjes kopen + grotere antennes.

Verwijderd

Dat is inderdaad een bekend euvel jah. :) Ehh Asus heeft genoeg client hardware trouwens. USB WLan sticks en van die PCI dingen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 11:58 ]

Pagina: 1