Software dat zicht voordoet als Webcam of Capture-Card.

Pagina: 1
Acties:

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb al een andere topic gehad over NSV-InternetTV.
Maar nu vraag ik me eigelijk af.

"Is er ook software dat zich voor doet als Webcam of Capture kaart? En met die software moet je gewoon filmpjes kunnen afspelen net als in een Winamp Playlist!"

Dus wat ik eigelijk wil doen.. is via een (nep)webcam filmpjes afspelen.. en dat mensen die dan kunnen zien.

Dus dat bijv. het programma MSN Messenger denkt dat die software een webcam is. Terwijl het gewoon een software is met een playlist die movies afspeelt..

Alvast bedankt!! :)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:46

Qwerty-273

Meukposter

Dat is er inderdaad. Had vroeger een programma waarmee dat mogelijk aws. Daarmee selecteerde je een deel van het buerau blad dat dan werd weer gegeven in een video stream. Deze kon je dan vervolgens opnemen (maar zou je natuurlijk ook als nep webcam stream kunnen gebruiken).

Ben alleen helaas de naam kwijt :(

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Levi Strauss
  • Niet online
Oh.. ik heb wel Windows Media Encoder.. daar kan je ook mee streamen en een deel van je bureau blad opnemen zeg maar.. maar dat is niet ik zeg maar bedoel.. dat zou wel een optie er voor wezen.. maar wat ik bedoel de is..

Dat er een soort Quicktime player of Winamp.. WindowsMediaplayer.. die zich voor doet als webcam of capture card.. Dus als je in bijv. Msn als webcam die software selecteerd.. heb je een soortje je eigen tv op je webcam te zien..

Verwijderd

Probeer Techsmit - Camtasia, deze kan input van het scherm (dus ook van een filmpje, daar heb ik het zelf voor gebruikt) nemen en deze uitvoeren als webcam, filmpjes rechtstreeks afspelen is me helaas nog niet gelukt, maar werkt perfect ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 23:19 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:40

job

softcam van lumisoft daarmee kan je een kader trekken om een scherm
dus gewoon mediaplayer starten en daar een venster omheen trekken.

• Levi Strauss
  • Niet online
Ja, maar dat is eigelijk toch allemaal screen capture..

Is er nou echt geen soort MediaPlayer die een uit put als (nep)webcam of capture-card bied? :/..

En dat van SoftCam is niet voor WinXP.. Waar ik onderdraai..
Had ik er trouwens niet bijgezet!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

het gaat om screen capture die dan vervolgens als media device stream wordt aangeboden aan het OS. ik zal vanaaf even deze twee proberen. Er bestaat zulke software ben alleen de naam kwijt :(

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:40

job

Levi Strauss schreef op 27 februari 2004 @ 00:01:
En dat van SoftCam is niet voor WinXP.. Waar ik onderdraai..
Had ik er trouwens niet bijgezet!
Moet je beter kijken.
die werkt prima met windows xp: http://www.softcam.com/

Deze software doet bijna exact wat je wilt.
Hij doet zich voor als webcam.
Alleen er zit geen mediaplayer in, maar je kan dus een kader trekken om een mediaplayer.

Probeer het eens uit, en zoek rustig verder of je wel kan vinden wat je wilt.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 27-02-2004 12:38 ]

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Inderdaad Camtasia werk perfect, net heir uitgeprobeerd. En ook de Softcam schijnt te werken.

Pagina: 1