[winxp]Netwerk valt uit

Pagina: 1
Acties:

• Warren
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb het probleem dat mijn netwerk telkens uitvalt zonder enige regelmaat, meestal tussen de 5-10 minuten.

specs comp 1:
2 netwerkkaartjes op mn asus a7n8x mobo. Nvidia en 3COM
De 3COM word gebruikt voor het netwerk
Adres: 192.168.1.1

specs comp 2:
2 identieke netwerkkaartjes: Realktek 8139 10/100 Mbit.
Adres: 192.168.1.2

De twee computers worden verbonden via een crosscable. Het enige wat ik nog geprobeerd heb is files sharen. Dit werkt overigens goed totdat het na een aantal minuten fout gaat. Reboot ik een van beide computers, loopt alles weer prima. Als het dus na enige tijd fout is gegaan krijg ik de melding: Kan netwerkpad niet vinden. Beide computers kunnen op dit moment zichzelf wel pingen, maar als ze elkaar proberen te pingen krijg ik time-out's. Er draait wel een firewall op computer 1, maar dit lijkt me het probleem niet omdat het anders helemaal niet zou moeten werken. Overigens heb ik computer 1 en een laptop ook al eens verbonden en dit werkte goed, geen time-out's, alles werkte perfect.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Andere kabel, ik merkte dat er ineens een breuk in deze zat maar hij deed het wel. Nu echter met de nieuwe kabel heb ik precies dezelfde problemen.

- Allebei de netwerkkaarten gebruikt op computer 2, ze zijn echter wel identiek. Maar ik heb niet het gevoel dat het daaraan ligt omdat ik wel gewoon goed kan internetten op beide kaartjes als ik die computer direct aansluit en de instellingen even goed zet.

- Zoals hierboven beschreven computer 1 al met een laptop verbonden waarbij het wel werkt.

- netwerkkaarten opnieuw geinstalleerd op computer 2.

Iemand enig idee?

EDIT: Ik heb net nog ff gekeken.. Comp 2 kan comp 1 helemaal niet pingen en/of accessen. Andersom wel, tot het probleem weer optreed. Comp 2 kan zichzelf wel pingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Warren op 26-02-2004 21:27 ]

Verwijderd

Bij device manager, staat er ergens bij power management dat de comp deze mag uitschakelen om power te saven aan? Zoja, uitzetten.

• Warren
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 22:58:
Bij device manager, staat er ergens bij power management dat de comp deze mag uitschakelen om power te saven aan? Zoja, uitzetten.
uitgezet op comp 1, maar op comp2 heb ik dat tabblad niet eens..

• Warren
*schopje*

Na nog een tijdje klooien kom ik er dus achter dat ie alleen vastloopt/netwerk uitknalt bij grote filetransfers. Idle doet ie het wel gewoon uren en ook internet sharen werkt nu gewoon goed. Kan dit misschien toch aan de netwerkkaart liggen?

• gwxkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 21:51

gwxkil

|::::...

Probeer de netwerkkaarten eens op 10mbps Half duplex te forceren, dus niet op auto-negotiation.

Specs

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:14

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik zat net te denken en heb hetzelfde probleem vaker gehad,
en net zoals gwxkil stel je NIC's een handmatig in.
dus hard op 10 of 100 mbit en hard op half of full duplex.

iRacing Profiel

• Warren
bedankt voor de reacties!

Ik heb beide net even op 100mbit/half en 10mbit/half gehad. 100mbit ging goed alleen hetzelfde probleem, maar toen ik die realtek op 10mbit/half zette en rebootte zagen ze elkaar helemaal niet meer ofzo?? Misschien win XP een beetje corrupt aan het raken? al heb ik hem nog niet zo lang geleden geformat

• Warren
*kickje* misschien iemand nog een idee?
Pagina: 1