Problemen Epox 8RDA3+

Pagina: 1
Acties:

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:11
Om een langverhaal maar meteen kort te maken.
ik had eerst een soltek moederbord maar deze is overleden door?? geen id maar iig de northbridge was weg gesmolten.
Op deze soltek mobo haalde ik 2300 mhz (met een AMD 2400 (dus 2,0 ghz)).
Nu het stomme, als ik alles precies t zelfde instel op me 8rda3+ dan boot hij gewoon, temps zijn normaal.
maar.... als ik prime95 start gaat hij na een min of 5 (toch wel een beetje variable)
reboten :S

nu heb ik eigenlijk geen idee waarom hij reboot en ik hoopte dat er andere gebruikers waren die dit probleem ook hadden en die misschien mij een oplossing konden aandragen...

(jah ik heb al andere topics door gelezen)

Hardware:
AMD 2400
Geheugen: 512 MB twinmos (DDR400 in 2 reepje)
Mobo: 8RDA3+
Vidcard: Radeon 9700

[ Voor 8% gewijzigd door Xeo op 26-02-2004 21:08 ]

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
heb je de vcore al verhoogt?

• Xeo
MasterL schreef op 26 februari 2004 @ 21:04:
heb je de vcore al verhoogt?
jup, ook dan begon hij te reboten. Hij werd maar 40 graden max en t enige wat dr aan me config is veranderd is dus die mobo en een ander voeding, er ligt nu een Zalman 400 watt APS in

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
en wat voor geheugen heb je erin hangen?

• Xeo
MasterL schreef op 26 februari 2004 @ 21:06:
en wat voor geheugen heb je erin hangen?
Twinmos 3200 2X 256 MB in dual channel config

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ben je zeker dat je hardware niet beschadigt is geraakt door het overlijden van je vorig mobo?
Heb je al gekeken wat je oc echt nekt? De fsb of iets anders? Welke revisie heb je eigenlijk van mobo?

• Xeo
pisart schreef op 26 februari 2004 @ 21:15:
Ben je zeker dat je hardware niet beschadigt is geraakt door het overlijden van je vorig mobo?
Heb je al gekeken wat je oc echt nekt? De fsb of iets anders? Welke revisie heb je eigenlijk van mobo?
IK heb revisie 2.X ofzoiets
de FSB (200 ipv 133) trekt hij gewoon op default speed. Dus ik denk dat het aan de cpu zelf ligt, maar dat zou raar zijn want een week geleden deed hij nog gewoon 2300 mhz. En een voeding van 400 watt zou meer dan genoeg moeten zijn..... en ook t geheugen is niet veranderd.....

(ik gebruik watercooling)

• pisart
  • Niet online
Je zal dan een rev2.1 hebben, de nieuwste is dat.
Je hebt toch geen 400 watt Q-tec? Wat zijn je voltages eigenlijk van de 12v/5v lijnen? Is er een verschil tussen je vorig mobo en deze Epox?

• Xeo
pisart schreef op 26 februari 2004 @ 21:55:
Je zal dan een rev2.1 hebben, de nieuwste is dat.
Je hebt toch geen 400 watt Q-tec? Wat zijn je voltages eigenlijk van de 12v/5v lijnen? Is er een verschil tussen je vorig mobo en deze Epox?
ik heb een Zalman 400 watt voeding, enne t verschillent ussen de mobo's alle 2 Nforce2's alleen de ene met een gesmolte northbridge en deze nieuwe niet >:)

• pisart
  • Niet online
Xeo schreef op 26 februari 2004 @ 21:57:
[...]

ik heb een Zalman 400 watt voeding, enne t verschillent ussen de mobo's alle 2 Nforce2's alleen de ene met een gesmolte northbridge en deze nieuwe niet >:)
Ik had niet gezien in een vorige post van jouw de voeding 8)7 Maar idd tussen die 2 mobo's zal dan nauwelijks verschil zijn, maar bv de Asus A7N8X neemt het voltage voor de cpu van de 5v lijn en de Abit NF7 van de 12v lijn en icm met een (nogal barakke) 400watt Q-tec zou dat problemen kunnen geven.
Kan je je cpu niet in een ander mobo testen?
Heb je al eens memtest geprobeerd om het geheugen uit te sluiten?

• Xeo
pisart schreef op 26 februari 2004 @ 22:02:
[...]

Ik had niet gezien in een vorige post van jouw de voeding 8)7 Maar idd tussen die 2 mobo's zal dan nauwelijks verschil zijn, maar bv de Asus A7N8X neemt het voltage voor de cpu van de 5v lijn en de Abit NF7 van de 12v lijn en icm met een (nogal barakke) 400watt Q-tec zou dat problemen kunnen geven.
Kan je je cpu niet in een ander mobo testen?
Heb je al eens memtest geprobeerd om het geheugen uit te sluiten?
ehm tja ik had aan memtest gedacht... maar me floppy drive is kapot, dus ik kan ook me bios nie updaten... (bij een nieuwe mobo is da toch nie echt nodig neem ik aan....)

• pisart
  • Niet online
Nee, bios update moet normaal niet nodig zijn, maar je kan eens kijken of er misschien een bugfix is voor een van je hardware ofzo (al betwijfel ik dat)
Je kan als je een cdrw hebt ook memtest daarop branden...

• Xeo
pisart schreef op 26 februari 2004 @ 22:12:
Nee, bios update moet normaal niet nodig zijn, maar je kan eens kijken of er misschien een bugfix is voor een van je hardware ofzo (al betwijfel ik dat)
Je kan als je een cdrw hebt ook memtest daarop branden...
hmmzzz dan zal ik straks eens een cdrw gaan zoeken, maar ik denk niet dat dat de zwakke schakel is...

Verwijderd

Hallo allemaal Ik heb zelf ook een 8rda3+ rev 1.x draait stabiel op 11x221
maar schijnt dat deze mobo's met prime95 niet kunnen draaien 8)7 zelf weet ik niet waarom dus ik dacht dan maar geen prime95 draaien
Dus waarschijnlijk is er geen oplossing |:( denk ik

suc6 verder ermee later
Xeo schreef op 26 februari 2004 @ 20:59:
Om een langverhaal maar meteen kort te maken.
ik had eerst een soltek moederbord maar deze is overleden door?? geen id maar iig de northbridge was weg gesmolten.
Op deze soltek mobo haalde ik 2300 mhz (met een AMD 2400 (dus 2,0 ghz)).
Nu het stomme, als ik alles precies t zelfde instel op me 8rda3+ dan boot hij gewoon, temps zijn normaal.
maar.... als ik prime95 start gaat hij na een min of 5 (toch wel een beetje variable)
reboten :S

nu heb ik eigenlijk geen idee waarom hij reboot en ik hoopte dat er andere gebruikers waren die dit probleem ook hadden en die misschien mij een oplossing konden aandragen...

(jah ik heb al andere topics door gelezen)

Hardware:
AMD 2400
Geheugen: 512 MB twinmos (DDR400 in 2 reepje)
Mobo: 8RDA3+
Vidcard: Radeon 9700

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 00:07:
Hallo allemaal Ik heb zelf ook een 8rda3+ rev 1.x draait stabiel op 11x221
maar schijnt dat deze mobo's met prime95 niet kunnen draaien 8)7 zelf weet ik niet waarom dus ik dacht dan maar geen prime95 draaien
Dus waarschijnlijk is er geen oplossing |:( denk ik

suc6 verder ermee later

[...]
Een mobo die geen prime95 kan draaien zal dan onstabiel zijn (als je tenminste een error krijgt) Ik kan dus wel prime95 draaien op mijn EP-8RDA3+ rev2.1 en voor verschillende uren/dagen...
Je kan wel eens proberen met een andere stressprogramma, burnk7/sandra burnin/3dmark laten loopen...

• Xeo
pisart schreef op 27 februari 2004 @ 09:58:
[...]

Een mobo die geen prime95 kan draaien zal dan onstabiel zijn (als je tenminste een error krijgt) Ik kan dus wel prime95 draaien op mijn EP-8RDA3+ rev2.1 en voor verschillende uren/dagen...
Je kan wel eens proberen met een andere stressprogramma, burnk7/sandra burnin/3dmark laten loopen...
dus de cpu gaat niet onnauwkeurig rekenen als ik hem toch overclock en test met een ander programma? want ik wil geen corrupte data op mijn hardeschijven...
verder vind ik t raar dat ik op stockspeed wel gewoon Prime95 stabiel kan draaien :S

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik had eigenlijk het zelfde probleem met me RDAE rev 2.1(eerste dag oid),de oplossing Voor mij was ff een fannetje op de mosfeds gericht en dan es kijken/stressen..
Later nog wat heatsinks erop geplakt en nu ken hij vrolijk door naar 2.2vcore zonder wazig te doen...
FYI: EPoX mobo's worden ontzettend heet bij de mosfeds ,me vorige RDA+ kon je ook eitjes op bakken.. ;)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Xeo
_/-\o_ mijn dank is groot
Woei dat fannetje op die mofets levert idd precies de goede koeling nu draait hij weer 2300 mhz. thank you all :*)

[ Voor 77% gewijzigd door Xeo op 27-02-2004 19:58 ]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Xeo schreef op 27 februari 2004 @ 18:13:
_/-\o_ mijn dank is groot
Woei dat fannetje op die mofets levert idd precies de goede koeling nu draait hij weer 2300 mhz. thank you all :*)
>:) dat ken harder !
Mooi das dan opgelost ,ik zou er wel wat heatsinks opzetten als je lang hoog vcore wil draaien :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1