Toon posts:

[javascript] bookmark met browser check

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer eens aan het klussen geslagen, maar het wil niet echt lukken :/. Ik heb nog nooit een browser check gedaan, dus ik ben vrij zeker dat daar de fout zit...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
browser = (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer")
function addbookmark() {
if (browser) {
bookmarkurl="http://mijnsiteje.com"
bookmarktitle="mijn site je"
window.external.AddFavorite(bookmarkurl,bookmarktitle)
}
else {
alert('Sorry, this script will only work with Microsoft Internet Explorer, you will have to bookmark manually. If you are using MSIE, please contact the webmaster about this.')
}
</SCRIPT>

body:
code:
1
<a href="javascript:addbookmark()"><b>Bookmark mijn site je</a>

iemand sugesties wat ik fout doe? b.v.d. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
8)7 een "}" om de functie af te sluiten |:(. Ik weet alleen nog niet zeker of het script gaat werken? Ik heb niet zo'n goed inzicht en ik ben te lui om netscape te installeren ;)
offtopic:
Eerst een half uur lopen zoeken en dan vind ik hem 1 seconde nadat ik hier post en dan blijkt het ook nog zoiets te zijn, ik spring nog eens van het dak af van frustratie :|

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 21:04 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hoe veilig is het om op navigator.appName af te gaan, denkent aan MyIe en andere IE 'skins'.
Ik weet niet wat die daarbij geven.

Wat zeker werkt is selecteren op document.all, heb je zeker alle IE varianten.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
zoiets als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function addbookmark() {
bookmarkurl= (location.href)
bookmarktitle="mijn site je"
if (document.all) {
window.external.AddFavorite(bookmarkurl,bookmarktitle)}
else {
alert('Sorry, this script will only work with Microsoft Internet Explorer, you will have to bookmark manually. If you are using MSIE, please contact the webmaster about this.')
}}
</SCRIPT>

of had je iets anders in gedachte? Is het veilig om location.href te gebruiken? Ik ben een beetje leekerig in javascript :)
edit:
kom net tot de conclusie dat location.href wel lijkt te werken ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 21:30 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

browser-checks zijn zo passé...

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
if (typeof window.external != 'undefined' &&
    typeof window.external.AddFavorite != 'undefined') {
  window.external.AddFavorite(bookmarkurl,bookmarktitle);
} else {
  alert('Sorry, your browser doesn\'t support this...');
}

Intentionally left blank

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Gebruik geen browserchecks op browsers die nog in ontwikkeling zijn, de specs kunnen veranderen en over een jaar of 6 maanden heb je geen tijd om in 100en pagina's of sites je browsercheck aan te passen, waardoor je pagina's niet meer goed werken, wat onprofessioneel overkomt.

Het is dus beter om ze te vermijden, en wanneer een browser niet door de 'check' komt (wanneer je koppig bent en toch een browsercheck gebruikt ;)), altijd toch de url van de site te geven zodat koppige users alsnog je website kunnen bekijken.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
daarom gebruik ik template's, hoef je maar 1 pagina aan te passen i.p.v. een stuk of 200 ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 17:52:
daarom gebruik ik template's, hoef je maar 1 pagina aan te passen i.p.v. een stuk of 200 ;)
wat hebben templates met javascript te maken? Scripts die je op meerdere pagina's gebruikt zet je toch in een extern .js bestand?

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op 03 maart 2004 @ 18:57:
wat hebben templates met javascript te maken? Scripts die je op meerdere pagina's gebruikt zet je toch in een extern .js bestand?
Was denk ik naar aanleiding van deze post:
Justice schreef op 26 februari 2004 @ 23:42:
Gebruik geen browserchecks op browsers die nog in ontwikkeling zijn, de specs kunnen veranderen en over een jaar of 6 maanden heb je geen tijd om in 100en pagina's of sites je browsercheck aan te passen, waardoor je pagina's niet meer goed werken, wat onprofessioneel overkomt.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 19:04:
[...]

Was denk ik naar aanleiding van deze post:

[...]
als je ueberhaupt nog browserchecks gebruikt, en deze dan ook nog eens in honderden pagina's in plaats van centraal in 1 functie die je middels een los bestand include, dan doe je toch echt iets verkeerd :P

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 03 maart 2004 @ 19:10:
[...]

als je ueberhaupt nog browserchecks gebruikt, en deze dan ook nog eens in honderden pagina's in plaats van centraal in 1 functie die je middels een los bestand include, dan doe je toch echt iets verkeerd :P
*kijkt schijnheilig rond en verteld iedereen dat het een lekker weertje is* Onschuldig O-)
Pagina: 1