Toon posts:

Ene comp ziet de andere niet, andere de ene wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ,

ik weet dat er hier al een hele hoop topics over zijn, maar ik heb ze doorgespit en het een en ander geprobeerd maar volgens mij werkt het niet voor mij!

Het probleem:

Ik heb drie computers in een netwerk, verbonden met elkaar via een router.

Computer 1 en 2 zien elkaar wel, en ook computer drie.

Computer drie daarentegen ziet alleen zichzelf in het netwerk!

Ik heb Netbui en netbios, tcp/ip allemaal geinstalleerd op computer drie maar het wil niet werken. computer drie kan daarentegen wel pingen naar computer 1 en 2.

Ik snap er niks van....

Probleem is namelijk dat ik bestanden op computer drie wil zetten, maar dat ik hier vanaf computer 1 en 2 geen machtiging voor heb, en de bestanden dus van computer 3 af wil gaan downloaden. Maar comp 3 ziet de andere twee computers niet....

weet iemand een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Oja;

Computer drie is een laptop van mijn werk dus hierop kan ik helaas geen drives sharen (is afgeblocked door de administrator), daarom moet ik dus vanaf computer drie gaan werken.

Op computer drie is Novell Netware 5.1 geinstalleerd, heeft dit er misschien iets mee te maken??

Overigens, op computer 1 en 2 zijn alleen Client voor Microsoft netwerken, bestands-en printerdeling voor microsoftnetwerken, TCP/IP, NetBios en QOS packetplanner geinstalleerd. Op comp3 ook en zelfs meer , dus hier kan het dan toch niet aan liggen?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Installeer eens ipx/spx op je andere pc's. Als ik het me goed herinner draait Novell op ipx/spx en niet op tcp/ip.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Fire_escape schreef op 26 februari 2004 @ 21:26:
Installeer eens ipx/spx op je andere pc's. Als ik het me goed herinner draait Novell op ipx/spx en niet op tcp/ip.
Bedankt voor je tip!

Maar helaas, ik heb het geinstalleerd en het geheel werkt nog steeds niet...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik gok dat de een XP is en de ander ME/98!? Welke OS-en heb je?

offtopic:
(Die gast die JSS zn glazen bol had gegapt was ook bij mij langs geweest ;))

*Draai je een firewall op pc 3?

*Probeer het ook eens met de netwerk diskette aan te maken op het nieuwste OS.
*Voor uit op pc 3
*Voer \\pcnaam of Ip in, een keer gevonden is vaak voor altijd gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door SSH op 27-02-2004 01:18 ]

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Beginners vraag voor de TS voor zulke problemen:
-Heb je bestanden (& printers) delen aanstaan op alle computers?
-Heb je op ieder computer 1 ding geshared als je die wilt bereiken? (je laptop hoeft het dus niet)

Want een ping kunnen geven is op een heel ander niveau dan Windows file sharing.

[ Voor 18% gewijzigd door VisionMaster op 27-02-2004 01:24 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
VisionMaster schreef op 27 februari 2004 @ 01:23:
Beginners vraag voor de TS voor zulke problemen:
-Heb je bestanden (& printers) delen aanstaan op alle computers?
-Heb je op ieder computer 1 ding geshared als je die wilt bereiken? (je laptop hoeft het dus niet)

Want een ping kunnen geven is op een heel ander niveau dan Windows file sharing.
Vraag me niet hoe het is gelukt, maar na weken proberen deed'ie het vandaag ineens...

Ik heb me op mijn werk onder Novell even als admin aangemeld zodat ik alle rechten kreeg, en daar heeft het denk ik mee te maken (hoewel ik voorheen op mijn eigen naam ook alle admin-rechten heb), best wel vaag als je het mij vraagt dus.

Jullie tips heb ik nog niet geprobeerd maar de kans is denk ik groot dat ik morgen of volgende week weer precies hetzelfde probleem heb, en dan ga ik ze zeker (en hopelijk met succes!) toepassen!

btw op mijn twee pc's(1&2) draai ik XP, op mijn laptop (pc3) draai ik win2000

edit:

oja nog antwoord op de andere twee vraagjes:

- Ja, ik had op alle pc's bestands-en printerdeling aanstaan, en

- Ja ik had(heb) op alle pc's minstens 1 ding geshared staan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 21:52 ]

Pagina: 1