Toon posts:

"System fail CPU test" (K8V Deluxe)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb vandaag mijn nieuwe moederbord en processor binnen gekregen:
- Asus K8V Deluxe
- AMD Athlon 64 3200+
- Corsair 512 PC3200

Bij het inbouwen geen problemen gehad, maar bij het opstarten deed hij helemaal niets..(gewoon zwart scherm)
Door de speakers galmt "System fail CPU test", dit geeft het moederbord volgens de handleiding aan wanneer de processor niet goed is aangesloten (of niet werkt..). De cooler doet het trouwens prima.

* Ik heb de processor nog een keer uit de socket gehaald en opnieuw geplaatst, maar dit hielp niets.
* Ook heb ik een andere voeding geprobeerd, wat ook in niets resulteerde. Het irriterende "System fail CPU test" stemmetje bleef galmen :( (Voeding: 360 Watt)

Ik ben nu de "Battery Trick" aan het proberen, misschien dat dat helpt.

Wellicht hebben jullie een oplossing..ik ben op het moment een beetje radeloos aan het worden aangezien ik geen goede vervangende pc heb.

Alvast bedankt _/-\o_

PS. Denken jullie dat het aan het moederbord ligt? of aan de processor?

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22
Ziet er naar uit dat je cpu verrot is. Omruilen dat ding.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 13:55

EaS

MEGATRON schreef op 26 februari 2004 @ 21:06:
Ziet er naar uit dat je cpu verrot is. Omruilen dat ding.
Hoeft niet zeker te zijn dat het de CPU is, slecht geheugen geeft de meest rare fouten (yep.. inclusief fouten waarbij je het in eerste instantie helemaal niet bij het geheugen zou zoeken) net als een voeding die het net niet kan trekken..... dan krijg je bij bijv. die D-Led's (of andere onboard diagnostische toestanden) de meest waanzinnige meldingen.

Maar goed, Corsair geheugen was het he ?

Is het deze op de lijst van goedgekeurd geheugen ?

256M CORSAIR CMX256A-4000 / XMS4000V1.1 CORSAIR SS

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:27

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Heb je wel dat extra 12V stekkertje aangesloten? Dat was voor mij nogal nieuw namelijk.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mogelijk staan de default instellingen niet goed in je BIOS. Loop die settings eens na. Overigens kun je de vriendelijke dame haar mond snoeren, er is een optie voor. Zet tegelijk ook even de instelling zo dat het grote groene ASUS-Logo-scherm niet verschijnt tijdens het booten. Op die manier kun je kijken wat er misschien (nog meer) fout gaat.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
EaS, hij staat niet op die lijst, het is namelijk de Corsair CMX512-3200C2PT..deze werd me (boven TwinMos) aangeraden bij de AMD 64 door de winkel waar ik het kocht..

SayWhatAgain!, welk 12V stekkertje bedoel je? :/

GuardianAngel, ik kom niet eens in mn bios..dus daar kan ik ook niets in fixen ;(

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dat had ik even over het hoofd gezien 8)7

Er is een klein vierkant stekkertje dat ook aangesloten moet worden. Staat in de handleiding op pagina 1-7. Boven het plaatje is het de nummer 1.

[ Voor 20% gewijzigd door Guardian Angel op 26-02-2004 21:30 ]

ARME AOW’er

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ja, dat vierkante stekkertje met 4 pinnetjes. Die is nodig om extra voeding aan ja cpu te geven.Zou ergens in de handleiding moeten staan.

Moet je wel een geschikte voeding hebben...welk merk/type heb je?

[ Voor 20% gewijzigd door SayWhatAgain! op 26-02-2004 21:30 ]

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 13:10

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Ken het probleem heb het ook gehad met mijn ASUS P4PE heb gewoon de processor er gewoon opnieuw ingedaan en de koeler vast gezet en probleem opgelost

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

@Abraxas1
Dat heeft ie al gedaan zegt ie

Verwijderd

Topicstarter
:*) Mijn helden..dat stekkertje is dus niet aangesloten...even proberen nu :)

Verwijderd

Topicstarter
Yep hij doet het...THNX ALOT! Zo dom van me..ik al die stappen uit de handleiding gevolgd..maar daar kwam dit stekkertje niet in voor :x

Slotje plz! :)

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

No thnx...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Niks geen slotje na een quote van pagina 3-1 van de handleiding
After making all connections...
Om het er even in te wrijven.

Succes verder kijken als dat je neus lang is. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Klinkt als een bekend probleem...

Met een MSI-mobo hoor je dan alleen geen stemmetjes, maar moet je een achterplaatje extra aansluiten wat wat diag-ledjes weergeeft.

Waar je ook voor moet uitkijken is dat je pinnetjes niet er krom op komen... Had dat de eerste keer, en liep toch wel een beetje te zweten bij het rechtbuigen nadat ik merkte hoe snel ze krom raken als je je AMD64 uit z'n verpakking haalt en deze 30cm verder neerkomt... Gelukkig uiteindelijk goedgekomen...

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 26 februari 2004 @ 21:27:
Dat had ik even over het hoofd gezien 8)7

Er is een klein vierkant stekkertje dat ook aangesloten moet worden. Staat in de handleiding op pagina 1-7. Boven het plaatje is het de nummer 1.
Jij ook gl met posts goed lezen :) en alsnog bedankt voor je info!

Verwijderd

Ik heb dus precies hetzelfde probleem.. Ik post in dit topic omdat ik niet een nieuw topic wou openen.. Wat ik al heb gedaan, processor opnieuw ingedaan.. De 12 volt stekker had ik er al in, zo vierkant dingetje.. En ik ga nu ff ander geheugen proberen.. Zit nu Crucial PC3200 in..

Wie kan mij helpen??

Niemand?? We zijn op een lan en zijn pc werkt nog steeds nie..

edit: Tis al opfgelost, we hebben ehm exern proberen te booten en dat werkte wel, nu intern ook! :*) Nu rest een volgend probleem dat de 250GB schijf maar 130GB wordt herkend.. :(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 17:44 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

OM FAQ / Beleid

Zoekertje.

ARME AOW’er

Pagina: 1