Toon posts:

[UPS]Unisys UP - 945 nog steeds defect ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een unisys ups alleen het probleem is dat die het niet doet.

Het eerste probleem was een defecte accu maar dat heb ik al gefixt.
Daarna bleek een diode stuk te zijn die ik heb vervangen.

Alleen waneer nu niet de 220v stekker er in zit en ik druk op de I test knop op het paneel dan brand eventjes het overload lampje kort, de onderste laad lampje en hij pieptheel kort, je hoort wat geklik. Waneer je de druk knop los laat hoor je weer wat kliken en gebeurd er veder niks.

Waneer ik de 220v stekke rer in stop dan brand ook even de overload en het laad lampje en je hoort weer die piep en wat geklik. Veder geeft die niks weer op het frontpaneel en waneer je de I en O toetsen drukt gebeurd er niks.

Wel meet ik met me meter dat die de accu's aan het laden is, is dit normaal of houdt dit in dat die het nog steed niet goed doedt ?

Veder zit er ook een RS232 aansluiting heb, alleen ik heb geen software om hem te kunne uitlezen :(.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, hij blijft dmaar laden maar nu is de accu echt wel opgeladen. Hij laad trouwens de accu op via de groot transformator waar mee die nomraal de 220v opwekt. Weet iemand toevalig wat er dan mis aan deze ups is ?

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:00

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

He leuk, ik heb precies dezelfde en heb ook een tijd lopen prutsen voor hij het deed :)

Je moet hem belasten voordat je hem aan kunt zetten, dus even een lamp er aan en kijken of je hem aan krijgt met de 1 knop. Die moet je dan een redelijke tijd ingedrukt houden. Aan de achterkant kan je de gevoeligheid instellen. Overigens kan je hem gewoon gebruiken met een smart signaling cable. En de standaard APC ups software, dan wordt ie als ups-450 herkend. Enkeld in de buisiness edition. Suc6 der mee :)

Ups kabel pinout.
code:
1
2
3
4
PC    UPS  
2  ---  2  
3  ---  1  
5  ---  9

blabla

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik hem moest belasten dacht ik al alleen waneer ik de I knop ingedrukt houdt dan krijgt het aangesloten apparaat geen spaning.

Veder ga ik het proberen met de APC software, ik zie dat die alleen voor win2k/xp ik probeer het even in win98 en anders zet ik win2k er wel op.
Kabeltje er voor heb ik wel ;-).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 12:24 ]