Toon posts:

P4 3GHz/P4C800 based PC traag tijdens DVD fikken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een Asus P4c800 de Luxe met een 3.0ghz pentium HT,120 gig Maxtor en een 80 gig Sata Maxtor, 2x256MB Twinmos erin. Het valt mij verschrikkelijk tegen dat als ik b.v. een dvdtje brand en tegelijkertijd wil internetten(adsl) of willekeurig iets anders wil doen de computer verschrikkelijk traag is. Ik had meer verwacht van deze combinatie, of is dit normaal?Kan dit b.v. aan het geheugen liggen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Schiet de CPU verbruik omhoog tot 100% wanneer je een DVD'je brandt en/of andere schijfbewerkingen doet? Zo ja, check dan jouw DMA instellingen. Zie ook de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" :)

Verwijderd

tja dvd's branden trekt aardig wat snelheid... mischien moet je nog wat geheugen erbij kopen...

• ilhan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 01:36
heb je je sata driver geinstaleerd van je moederbord

http://www.asus.com.tw/su...ModelName=P4C800%20Deluxe

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 00:19
Topic title aangepast van "traag?" naar de huidige. Zegt wat meer ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 11:20
Heb je HT aan staan in je bios. Alle nieuwste drivers geinstald, waaronder intel drivers? Staat je geheugen op de juiste MHz ingesteld? Post ff wat meer specs, en is het een nieuw systeem of heb je bv alleen een dvd brander toegevoegd?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 10:23

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb zelf een P4 2.6C @ 3.0GHz met 2* 512MB PC3700 TwinMos en een Seagate 120GB 7200.7 en merk ook als ik een DVD fik, dat alles wat trager wordt. Terwijl echt alle apps goed draaien en benches hoog scoren :)

Probleem zit hem gewoon in je HDD, die moet gigantisch veel data lezen etc. Misschien Raid 0 een oplossing voor je probleem en 512MB geheugen erbij

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, had topic titel wat beter moeten formuleren, tijdens dvd branden, of op dit moment gekopierde dvd van de ene naar de andere map kopieren zit ik gewoon minuten te wachten voor ik een andere bewerking kan uitvoeren, terwijl cpu gebruik maar 10% aangeeft, verder alle nieuwe drivers geinstalleerd(win xp pro), laatste bios van Asus, HT ingeschakeld, hd scores goed met Sandra, memtest geen fouten, had hier gewoon meer van verwacht.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Welke DVD fikker heb je? en heb je ook de laatste intel chipset drivers geinstalled?
Ook in je BIOS je IDE devices goed geconfigged? (UDMA mode, 32bit transfers, bus mastering etc ATA 100 kabels whatever)

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
dit zou in princiepe niet je systeem merkbaar moeten vertragen,
ik heb een langzamer systeem en ik merk niks..
kan natuurlijk ook aan je fikker liggen natuurlijk.. had bij mn vorige brander dat het systeem bij de lead-in ff deed freezen , maar bij mn huidige brander niet:
Pioneer dvr-107.

Owja mn specs: Amd xp2800+ 1gig corsair pc2700 , maxtor s-ata 120gig :)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46
Mijn pc wordt ook supertraag tijdens het branden.

En als ik bij taak beheer kijk, gebruikt hij helemaal niet veel cpu/geheugen.

Wat wel scheelt is als ik een dvd op 2,4 speed brand.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

mhr-zip >

Lees je mijn posts wel ;)?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46
n00bs schreef op 26 februari 2004 @ 23:46:
mhr-zip >

Lees je mijn posts wel ;)?
Ja, wat is het probleem?

Ik geef alleen aan dat jou voorgestelde upgrade van 512 mb er bij, waarschijnlijk geen effect zal hebben.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb niet alleen MEM. upgrade genoemd ;) ik zei al dat het waarschijnlijk aan je HDD ligt

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Moet gewoon probleemloos werken, kan zijn dat er gewoon veel schijfactiviteit is. Neem aan dat je brand vanaf je HD waar je OS niet staat? Heb zelf een zelfde opstelling, beetje trager, werkt prima. Als 2e HD een Seagate SATA 160 GB, Raptor voor OS en een P4 2.6 HT, werkt prima, denk dat je een beetje een driver probleem hebt.

Edit: En trouwens de hoeveelheid data die een HD moet uitlezen tijdens het branden is echt een peuleschilletje voor moderne HD's doorvoersnelheid is RUIM voldoende. Alhoewel als je HD bad sectors heeft dan wil ie nog wel een lastig doen en traag zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door RawPeanut op 27-02-2004 00:16 ]

Canon Digital Ixus V3

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 10:32

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hier met mijn P4 2,8 (400) @ ASUS P4T533-C en 512MB RDRAM had ik precies hetzelfde probleem ... ;(

Noem het systeem gerust ... ONWERKBAAR ... desktop opbouwen na een venster wegklikken duurt rustig 15 tot 20 seconden .. je ziet de pixels per regel opbouwen :'( zwaaaaarrrr frustrerend :(

Nu heb ik wat met de configuratie lopen pielen .. en heb de HD's nu geheel een eigen kanaal gegeven en de CD/DVD-apparaten zitten op de onboard IDE controller en nadat ik handmatig in zowel bios als WinXP nog de UDMA instellingen had aangepast, draaide het al een stuk beter !!! :*)

Configuratie:
Promise TX2 ATA133 controller (PCI)
IDE1: Seagate 120 GIG
IDE2: Maxtor D740X 40 GIG

Onboard IDE (ATA100) controller:
IDE1 master: NEC1100 DVD+RW/R (UDMA2)
IDE2 slave: AOPEN 52x CD-Rom (UDMA4)

IDE2 master: LITE ON CD-RW/R (UDMA2)
IDE2 slave: AOPEN DVD (UDMA2)
Edit: En trouwens de hoeveelheid data die een HD moet uitlezen tijdens het branden is echt een peuleschilletje voor moderne HD's doorvoersnelheid is RUIM voldoende.
Klopt :)

[ Voor 105% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-03-2004 22:35 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Pagina: 1