Toon posts:

DNS + website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de één of andere manier kunnen wij onze eigen website niet benaderen. Als wij naar www.website.nl gaan dan redirect hij naar onze interne webserver.

Als ik het host file aanpas naar ipadres site dan kom ik echter wel op onze site.

Is dit niet op te lossen via een forward lookup zone in de DNS ofzo?

Verwijderd

Is jouw site echt www.website.nl ?? Zoja, heb je een dns probleem vermoed ik.

Zie hier (onderaan): http://www.dnsreport.com/...port.ch?domain=website.nl

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 20:23:
Is jouw site echt www.website.nl ?? Zoja, heb je een dns probleem vermoed ik.

Zie hier (onderaan): http://www.dnsreport.com/...port.ch?domain=website.nl
Nee, dat is hij uiteraard niet :-)

www.bedrijfsnaam.nl

Verwijderd

ah ok :) toevallig dat ie bestond dan.

Gebruik je bedrijfsnaam.nl ook als interne domein naam ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 20:26:
[...]

ah ok :) toevallig dat ie bestond dan.

Gebruik je bedrijfsnaam.nl ook als interne domein naam ?
Klopt en daar zit nou net juist het probleem volgens mij.

Ik vraag me dus af hoe ik dit kan oplossen voor iedereen. Als ik het externe adres invul in me hosts file dan werkt hij wel, maar ik wil uiteraard dat iedereen in het netwerk hem weer kan bereiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 20:30:
[...]

Klopt en daar zit nou net juist het probleem volgens mij.

Ik vraag me dus af hoe ik dit kan oplossen voor iedereen. Als ik het externe adres invul in me hosts file dan werkt hij wel, maar ik wil uiteraard dat iedereen in het netwerk hem weer kan bereiken.
Ja je zal op je interne netwerk duidelijk moeten maken dat www.bedrijfsnaam.nl naar dat IP adres wijst. Dus een aanpassing in je DNS maken. Wat voor DNS server gebruik je intern?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 20:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 20:45:
[...]

Ja je zal op je interne netwerk duidelijk moeten maken dat www.bedrijfsnaam.nl naar dat IP adres wijst. Dus een aanpassing in je DNS maken. Wat voor DNS server gebruik je intern?
Ja, dat snap ik maar hoe doe ik dat op de DNS server. Ik heb al een host file aangemaakt in de DNS server (www) en daar het externe ipadres aangekoppeld van de website die gehost wordt bij DEMON. Ik weet niet of dit de juiste manier is?

DNS = Het interne IPadres van de server zelf.

Verwijderd

Wat voor DNS server draai je eigenlijk ?
Draai je linux (bind, djbns etc.) of draai je een windows server?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 00:56:
Wat voor DNS server draai je eigenlijk ?
Draai je linux (bind, djbns etc.) of draai je een windows server?
Windows 2000 Server

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 21:05:
[...]

Ja, dat snap ik maar hoe doe ik dat op de DNS server. Ik heb al een host file aangemaakt in de DNS server (www) en daar het externe ipadres aangekoppeld van de website die gehost wordt bij DEMON. Ik weet niet of dit de juiste manier is?

DNS = Het interne IPadres van de server zelf.
De aanpassingen aan de hosts file worden alleen op de server zelf (als hij client is) gebruikt. Je zult dus op zoek moeten naar de instellingen van je DNS server (en ik gok dat dat niet een tekstfile ergens is) :)

Het aanpassen van de hosts file op alle clients zou ook werken btw.

[ Voor 6% gewijzigd door Spider.007 op 27-02-2004 10:21 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 27 februari 2004 @ 10:21:
[...]

De aanpassingen aan de hosts file worden alleen op de server zelf (als hij client is) gebruikt. Je zult dus op zoek moeten naar de instellingen van je DNS server (en ik gok dat dat niet een tekstfile ergens is) :)

Het aanpassen van de hosts file op alle clients zou ook werken btw.
Ik heb het aangepast in de Forward Lookup Zones op de server. De clients moeten nu 2 x de website oproepen voordat hij herkent dat hij naar de DNS server moet verwijzen van DEMON.

ipconfig/flushdns heeft geen effect

als ik een nslookup doe op de website geeft hij keurig het juiste adres terug. Het is alleen heel raar dat hij de 1ste keer naar een andere website gaat.

Verwijderd

Hoe kunnen wij je nou helpen met troubleshooten als je zó weinig informatie geeft? Wat moeten wij hiermee?

Ik stel voor dat je even opnieuw begint met een situatieschets van welke clients waar achter zitten en welke servers welke IP-adressen hebben.
En dan de configuratie van je DNS-server geven, waarvan je nog niet eens verteld hebt wélke DNS-server het is :/

Echt waar, dit is niks.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 10:57:
Hoe kunnen wij je nou helpen met troubleshooten als je zó weinig informatie geeft? Wat moeten wij hiermee?

Ik stel voor dat je even opnieuw begint met een situatieschets van welke clients waar achter zitten en welke servers welke IP-adressen hebben.
En dan de configuratie van je DNS-server geven, waarvan je nog niet eens verteld hebt wélke DNS-server het is :/
Echt waar, dit is niks.
Ik geef je helemaal gelijk; alleen weten we inmiddels wel welke DNS server er draait:

Verwijderd in "DNS + website" :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

antwoord al gegeven.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 12:13 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Volgens mij moet je een host aanmaken, EN een CNAME (een alias).
Een alias die naar een host wijst. (de host waarop de website draait)
En volgens mij moet jouw provider dat ook doen. Voor buitenaf.
dus: (A) machine. mijnbedrijf.nl
(CNAME) www.mijnbedrijf.nl
Pagina: 1