Toon posts:

[XP] Partitie gekopieerd, nieuwe partitie wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn windowspartitie dmv Ghost gekopieerd naar een nieuwe partitie op een andere schijf, dit is allemaal goed gegaan, alleen kan ik vanaf de nieuwe partitie niet opstarten, wat dus de bedoeling was. Het doel was namelijk de oude schijf uit mn pc te halen, omdat die aan vernieuwing toe was ;). Ik verander dan in de bios de harde schijf die moet booten, dit vind ik trouwens ook raar: je kunt dan alleen de schijf kiezen waarmee je wil opstarten, niet de partitie. Maargoed, als ik dit dus verander in de nieuwe partitie komt er te staan - na 'save changes and exit' - "PRESS ANY KEY TO REBOOT", en als ik dan ergens op druk krijg je weer de melding, en weer, en weer.. Totdat ik de bootschijf weer terugverander en dan start hij weer prima op.

Situatie
schijf 1: windows die normaal opstart
schijf 2: verdeeld in twee partities dmv partition magic, op 1 partitie staat nu schijf 1, maar wil dus niet opstarten :(

ik ben een beetje ten einde raad, want ik wil geen schone windows installatie.. :S weet iemand misschien een oplossing?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

maak van die schijf 1 grote partitie, zet dan alles erop en maak er later 2 partities van met partition magic. Misschien dat ie em dan pakt, omdat ie dan wel van de goede partitie MOET lezen. je haalt die ander er wel uit he?

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
de partitie waarvan je boot moet 'active' zijn, kan je ook met partition magic instellen. Voor de rest is het zo met XP dat in je boot.ini bestand staat welke schijf hij van moet booten. voorbeeld van mijn boot.ini:

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows 98"

zoals je ziet staat aangegeven dat hij XP boot van schijf 0 (de eerste dus) en partitie 1 (ook de eerste, waarom die niet vnaaf 0 telt geen idee)

Als je die oude schijf erin laat zitten klopt dat dus allemaal niet meer...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem er inderdaad in laten zitten *stom* maar ik zal even proberen dan om hem active te maken, en dan te rebooten...

______

Het werkt nu, bedankt! Moest nog wel even de andere partitie van 'hidden' afhalen, schrok me rot toen die ineens weg was ;) K ga nu even wat drive-letters veranderen en dan werkt het hopelijk weer, als dat kan trouwens... Kan je de C hernoemen naar Z, en dan een andere naar C, crashed het dan niet?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even in een aparte post, kan ik mn C-schijf (waar dus niet vanaf wordt opgestart) veranderen in Z-schijf, en G-schijf de C-schijf maken zonder dat alles crashed?